3e kat/kitten erbij, een paar vragen

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: 3e kat/kitten erbij, een paar vragen

Bericht door castratenkoor »

Questie van huis catproof maken, geen dingen neerzetten die ze om kunnen gooien.
Katten hele nacht in de keuken lijkt mij niks.......
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Margreetje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 jan 2011 22:34

Re: 3e kat/kitten erbij, een paar vragen

Bericht door Margreetje »

oke , ik kan de bench lenen van degene waarvan het katje is. En ze heeft nog een mandje en een kattenbakje. Nu hoef ik alleen nog een krappaaltje te kopen. Nu nog de laatste paar vraagjes ;)

-is het handig om een paar dagen voor de tijd een te beginnen met een feliway verdamper en feliway spray te gebruiken?

-bench/mand en kattenbak ga ik eerst goed schoonmaken, kan ik deze daarna ook beter "bespuiten" met feliway?

-moet ik de kitten gelijk sprayen/bedruppelen tegen vlooien? of gaat het dan niet goed met het kennismaken met de geur?

-maakt het nog veel uit of het een poes of kater is? We hebben nu 2 poezen. We zijn aan het twijfelen wat het nu is. Deze week wordt ze/hij ingeent dus dan kan de DA ook gelijk zeggen wat het nu is.

En totaal iets anders nu. Kan het zijn dat mijn katten het "voelen"dat er iets gaat veranderen? Ze zijn de laatste tijd super aanhalig. Kheb constant 2 poezen op me liggen :lol:
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: 3e kat/kitten erbij, een paar vragen

Bericht door pearlsofpassion »

Ok, feliway werkt hier niet (valeriaan wel), dus hoe je dat het best gebruikt kan ik je niet bij helpen.
Ik zou wel niet het mandje dat je in de bench plaatst besproeien om de simpele reden dat het altijd leuker is als de kat zelf kan kiezen of ze de geur om zich heen wil of niet... Een zakdoek lijkt me een beter idee.

Een katertje of een poesje maakt niet uit bij 2 zusjes. Daar maken ze echt geen punt van!
Ik heb een foto van het kittentje ergens gezien, en het is een heel mooitje! Ik begrijp helemaal dat je ervan weg bent. We hebben hier op het forum zowel een meisje als een kater met dezelfde vachtkleur.

Vooor ontvlooiing kan je het beste een spot on gebruiken die je bij de DA haalt (niet zomaar iets bij de dierenwinkel halen, dat kan gevaarlijk zijn!), en dan doe je dat maar vanaf je de kitten in je handen krijgt (des te sneller is ze ervanaf). Sprays zijn beter voor de omgeving, maar als je haar onmiddelijk behandeld zal je dat niet nodig hebben (was bij mij toch niet het geval). Normaal zijn na een paar uur de meeste vlooien al dood en na 24 uur allemaal...

Je kan het beste vragen of je geen speeltje dat ze kent mee mag nemen zodat ze iets vertrouwd heeft... Als dat niet kan, ook goed, ze zal er wel geraken hoor!

Als je katten iets voelen, is dat omdat jij dat uitstraalt ;-)

Wanneer komt de nieuwe aanwinst?
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Margreetje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 jan 2011 22:34

Re: 3e kat/kitten erbij, een paar vragen

Bericht door Margreetje »

moet nog even geduld hebben, donderdag 3 feb komt de nieuwe. Maar ga sowieso nog een paar x op bezoek. Tis een scheetje 1ste klas :)
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: 3e kat/kitten erbij, een paar vragen

Bericht door Kattenbella »

Als je in de buurt van Groningen woont mag je wel een bench van mij lenen. Heb er zat staan hier.
Ik sta ook helemaal achter deze methode, er zijn veel katten zo bijelkaar gebracht hier. Ze kunnen rustig en veilig kennismaken. Je ziet snel zat wanneer het goed gaat.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Plaats reactie