Kat komt altijd bij mijn vriend zitten en nooit bij mij

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
kierst
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 jan 2011 20:47

Kat komt altijd bij mijn vriend zitten en nooit bij mij

Bericht door kierst »

Ik heb een poes van bijna 2 jaar. Toen ik deze zomer samen ging wonen met mijn vriend hebben we daar nog een katertje bij gekocht. De 2 katten gaan leuk met elkaar om.
De eerste paar weken ging ons jonge katje Arnie nog heel vaak bij mij liggen. In deze 3 weken was ik ook altijd thuis ivm vakantie. De ene keer lag hij bij mij en een andere keer bij mijn vriend.
Sinsdien is dat steeds meer afgenomen en nu komt hij alleen nog maar uit zichzelf bij mijn vriend liggen.
We zijn allebei erg lief voor het beestje en consequent in de opvoeding en de aanpak. Daarnaast zorgen we allebei voor het voer en de kattenbak ed. Hier zou het dus niet aan kunnen liggen.
Als we 's ochtends wakker worden komt Arnie meteen de kamer binnnen om ons allebei al spinnend een heleboel kopjes te geven. Dit doet hij dus wel.
Heeft iemand enig idee hoe dit kan en wat ik eraan kan doen?
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: kat komt altijd bij mijn vriend zitten en nooit bij mij

Bericht door pearlsofpassion »

Tja, een kat heeft ook voorkeuren...
Het zal met je vriend beter klikken... Daar valt weinig aan te veranderen.

Toen Luis hier kwam hoopten we ook dat hij wat meer naar Stijn zou trekken omdat Cuzco ook niets met hem heeft. Maar Luis komt ook meer bij me liggen dan bij hem, daar valt echt niets aan te doen. Je mag zoveel hopen als je wil, beïnvloeden kunnen je het toch niet meer dan gewoon hem aandacht geven als hij afkomt...

Wat doet je andere kat? Naar wie trekt die het meest?
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
kierst
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 jan 2011 20:47

Re: kat komt altijd bij mijn vriend zitten en nooit bij mij

Bericht door kierst »

Mijn andere kat is wat meer teruggetrokken. Ze komt bijna nooit bij ons liggen, maar omdat ik haar al 1.5 jaar had voordat mijn vriend bij mij kwam wonen, trekt ze wel wat meer naar mij.
Wel jammer dat zoiets niet te beïnvloeden is.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: kat komt altijd bij mijn vriend zitten en nooit bij mij

Bericht door pearlsofpassion »

Het zijn nu eenmaal dieren met eigen voorkeuren en gedachten...
Dat is met kinderen net zo hoor... :-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Aziraphale
Poema
Poema
Berichten: 302
Lid geworden op: 05 sep 2010 20:00
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: kat komt altijd bij mijn vriend zitten en nooit bij mij

Bericht door Aziraphale »

Tja, is helaas weinig aan te doen!
Onze katjes hebben niet perse een voorkeur, ze trekken zowel naar mijn vriend als naar mij toe. Maar ik merk wel dat ze soms veel intenser knuffelen met mijn vriend; echt tegen z'n schouders op staan, kopjes in z'n gezicht geven. Bo lag laatst ook in zijn nek :lol: Terwijl ze bij mij bijv. weer heerlijk in mijn armen komen liggen en juist in bed weer tegen mij aan liggen. Mijn vriend is op dit moment ook veel vaker thuis dan ik, dan merk je wel dat de katten gewend zijn om automatisch naar hem toe te gaan.
Vooral toen Bella ziek was van haar verkoudheid kon je wel zien dat ze zich erg veilig voelt bij mijn vriend :) Maarja, ik snap die katten wel! Mijn vriend is ook een echt knuffelbeest haha, ik kruip ook graag tegen hem aan ;)
Liefs van Corine en een Afbeelding van Bo, Bella & Borre
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: kat komt altijd bij mijn vriend zitten en nooit bij mij

Bericht door pearlsofpassion »

:lol: Oh, Corine, zo schattig dat je dat zegt :-P

In de armen komen liggen is toch ook al super lief? :-) Likken ze dan je neusje niet als je het even voor hun neusje houdt? :-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Aziraphale
Poema
Poema
Berichten: 302
Lid geworden op: 05 sep 2010 20:00
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: kat komt altijd bij mijn vriend zitten en nooit bij mij

Bericht door Aziraphale »

Ja heerlijk, kun je ze zo lekker vastpakken als ze in m'n armen gaan slapen. En vooral 's ochtends krijgen we een uitgebreide wasbeurt van Bobo :) Het liefst onze neuzen of onze kin!
Bella wast graag mijn vingers/handen.
Liefs van Corine en een Afbeelding van Bo, Bella & Borre
kierst
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 jan 2011 20:47

Re: kat komt altijd bij mijn vriend zitten en nooit bij mij

Bericht door kierst »

Ze komen inderdaad wel altijd bij mij op bed liggen, dus dat is wel lief.
Mijn vriend werkt ook veel thuis en is savonds ook altijd thuis, dus daar zou het inderdaad ook mee te maken kunnen hebben.
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Re: kat komt altijd bij mijn vriend zitten en nooit bij mij

Bericht door Peet »

Onze katten hebben niet echt voorkeur. Je doet er weinig aan.
(de honden hebben wel een sterke voorkeur bij ons!)
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 766
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: kat komt altijd bij mijn vriend zitten en nooit bij mij

Bericht door Lovecat »

Ik heb het geluk dat beide katten naar mij toe trekken. Dex kon de eerste dagen geen keuze maken; hij liep heen en weer tussen mijn vriend en mij en kroop beurtelings bij ons op schoot.

Dex is nu helemaal niet meer knuffelig en als hij komt, is het wel bij mij. Ook ons nieuwe katje komt alleen bij mij... Misschien is het binnenkort helemaal anders, dat weet je nooit met katten. Mijn ervaring is dat ze na jaren nog van voorkeur kunnen veranderen, maar als ze een persoon niet mogen, is het vaak moeilijk het vertrouwen te (her)winnen.

Veel aandacht geven en ze zichzelf laten zijn werkt het beste. Succes!
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9409
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: kat komt altijd bij mijn vriend zitten en nooit bij mij

Bericht door castratenkoor »

Consequent in aanpak en opvoeding schrijf je, dat maakt me toch nieuwsgierig of je misschien strafmaatregelen gebruikt zoals bv de plantenspuit.
De kat kan dat associëren met jou ipv met de de daad die in jouw ogen fout was.

Maar ook zonder dat, tsja katten hebben nou eenmaal voorkeuren.
Mijn vorige zwarte was helemaal dikke maatjes met Bert.
Nieuwe zwarte Rik ligt alleen bij mij, mijn zwarte nekstolaatje.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5519
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: kat komt altijd bij mijn vriend zitten en nooit bij mij

Bericht door nellebel »

bij ons wisselt het ook. We hebben wel een vast partoon wie aan wie het schaaltje natvoer geeft (we geven ieder ee nschaaltje, anders vallen ze beide tegelijk aan, en 1 heeft nu nog druppeltjes dus ze moeten we lapart eten ervan), en s'avonds krijgen ze zo'n knabbelstokje en dat geven we ook ieder apaprt. Ik geef sjefke en mijn man flippie. Echter als het om kroelen aankomt ligt sjefke altijd bij hem (hij kan kroelen als de beste) en flippie altijd bij mij. Ik denk omdat flippie niet zo houd van kroelen, maar gewoon lekker op schoot wil liggen, en ik ben niet zo'n ster in kroelen. dwz dat ik het niet zo lang volhoud om te kriebelen, krijg een lamme hand, maar mijn man....die kriebelt uuuuuurrrrren.
Hij baalt soms wel eens dat flippie niet bij hem komt liggen, maar ja, niets aan te doen. Sjefke is heel makkelijk weg te lokken. Even weibelen met je vingers en hij wisselt van plek. Dus als ze eens allebei bij mijn man liggen en ik heb geen katje...boehoe..dan even wiebelen en ik heb er minstens 1.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
metalmeisje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 48
Lid geworden op: 28 okt 2010 20:09
Locatie: Maastricht

Re: Kat komt altijd bij mijn vriend zitten en nooit bij mij

Bericht door metalmeisje »

Haha, hoe herkenbaar. En stiekem een beetje frustrerend, aangezien ik degene ben die er zo voor heeft gevochten om ze uberhaupt in huis te nemen. En nu trekken ze 90% van de tijd naar mn vriend :') Ik hou niet minder van ze, maar soms wou ik dat ze hier ook even komen knuffelen.
Plaats reactie