Aangereden op eerste kerstdag

Heeft je kat een ongelukje gehad, iets vreemds of giftigs gegeten, bel dan allereerst de dierenarts voor hulp. Daarnaast kun je er hier vragen over stellen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Aangereden op eerste kerstdag

Bericht door MarjanR »

Type ruwe, bolster blanke pit, hey?

Ik ben benieuwd wat je er van bakt voor je mooie rooie :)
Fijn dat Yomos jou heeft getroffen als baasje ;)
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Aangereden op eerste kerstdag

Bericht door Kattenbella »

Laat je zien wat je ervan gaat maken? Een bench zou wel een andere afmeting kunnen hebben als de hoogte maar gelijk is en de deuren (zijdeurtjes) bijelkaar uikomen, dan kan je er ook wat van maken, maar het zal zo ook wel lukken. Heel veel succes!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Aangereden op eerste kerstdag

Bericht door Adriana »

Yumos schreef:Ik ga morgen even naar de bouwmarkt kijken wat ik er allemaal voor kan kopen kan ik ook zeg maar met die gaas zeg maar kleine ren maken ernaast? dat die toch meer beweegruimte heeft?
Gamma heeft rollen gaas van max 1,25 m hoog, die knip ik met nijptang in panelen. wel vantevoren even schetsje maken.

als je de onderrand over 5 cm ombuigt dan is dat stijf genoeg. maar een bamboestok langs de onderkant is ook goed en stevig. ik buig soms een stukje onderrand om met de hand en sla het zachtjes plat met een rubberen hamer.
bij de tuinafdeling hebben ze netten van heel licht gaas om planten tegen vogels te beschermen. dat zou aan de bovenkant kunnen.
je hebt bamboestokken van rond 2 m op de tuinafdeling en tieribs bij electrisch.

ik heb een volkstuin en maak op die manier beschermingskooien/tunnels tegen waterhoenen/meerkoeten/duiven over mijn aardbeien/sla/spinazie, vandaar..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Yumos
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 28 dec 2010 01:53

Re: Aangereden op eerste kerstdag

Bericht door Yumos »

Thnx voor de tip ik ga het zeker laten zien als ik het heb gemaakt
Lekker 4 dagen vrij nu.. Dus ik kan me volop yumos richten ..
Morgen eerst even naar de dierenwinkel een andere kattenbak halen..
Want die kartonnen is wel leuk voor even maar toch geen blijvend alternatief ervoor.
En daarna naar de gamma daarna mogen we klussen :)
Eerste wat die doet als die uit de bench is lekker strekken haha hij heeft gewoon ruimte nodig en die bench is te klein.
En als ik soort ren maak kan ik hem ook event. los laten als ik naar werk ga heeft die tenminste ruimte.
Ook even de dierenarts bellen hoelang die medicatie moet blijven geven dat heeft ze nooit gezegd
Maar ik hou jullie zeker op de hoogte ..

groetjes van yumos trouwens :))
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Aangereden op eerste kerstdag

Bericht door Adriana »

Yumos schreef: een andere kattenbak halen..
En daarna naar de gamma daarna mogen we klussen :)
lekker strekken
En als ik soort ren maak kan ik hem ook event. los laten
Ook even de dierenarts bellen
je hebt vast het topic over kattenbakken en korrels al gelezen
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... &start=615
een aantal van ons gebruikt gewoon een Blokker krat of dweilemmer, veel goedkoper en net zo goed..

k zal straks op de tuin een paar foto's van een gaastunnel maken, weet niet hoeveel ruimte je hebt en wat voor vorm het kan worden, maar het zou later ook in je tuin kunnen als buitenren, want springen en klimmen zit er voorlopig niet in, denk ik..

weet je wanneer de hechtingen er uit moeten? langzamerhand wel de tijd denk ik.
en hoe minder medicijnen hoe beter en als hij zich uitgebreid durft te strekken dan heeft hij weinig/geen pijn en het is een goed teken als ie al zijn spieren stevig wil aanspannen!
geef je mooie rooie Yumos een knuffel terug: ook hij heeft goed zijn best gedaan! :eclap:
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Yumos
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 28 dec 2010 01:53

Re: Aangereden op eerste kerstdag

Bericht door Yumos »

Vandaag de bench vergroot !!
Ik heb bij de gamma 3 Gaaspanelen gehaald á 10 euro perstuk aan de bench vastgemaakt met tirips deurtje eruit gehaald de bench is nu 3 keer groter geworden. En een houten deurtje gemaakt hij gebruikt nu die hele bench om lekker te uitgebreid te slapen :)))
Hij was er wel blij mee :))

Ik Ben gestopt met metacam heb niet echt het idee dat die nog pijn heeft in geen geval vandaag even zonder metacam gedaan even tegenaan kijken hoe die gaat doen maar laxeermiddel blijf ik wel geven
Ik maak nog een foto van de week heb zelf geen camera vandaar
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Aangereden op eerste kerstdag

Bericht door Kattenbella »

Klinkt goed, ben wel nieuwsgierig naar de foto's ;-) Goed dat je bent gestopt met de metacam.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Lidaju
Lynx
Lynx
Berichten: 115
Lid geworden op: 17 mei 2010 20:39

Re: Aangereden op eerste kerstdag

Bericht door Lidaju »

Super!! Een lekker grote bench zo!!
Groetjes van Appie en Yuci, en hun personeel: Jolien

En om nooit te vergeten: Baloe en Winnetou
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Aangereden op eerste kerstdag

Bericht door Adriana »

hoe gaat het intussen met Yumos?
geniet hij van zijn grote bench en zijn de hechtingen eruit?
eet hij goed en is je dierenarts tevreden? gebruikt hij zijn poot al een beetje?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Yumos
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 28 dec 2010 01:53

Re: Aangereden op eerste kerstdag

Bericht door Yumos »

In tussen zijn we al uitgekeken op de grote bench hahah ik weet niet hoe die dat heeft geflikt maar hij is er ergens uit gekropen .. ik werd in de ochtend wakker zag hem op de bank liggen dus heb ik de bench maar verplaatst naar de bijkeuken.. en alle hoge dingen eruit gehaald en heb ze bench erin gezet zodat die lekker kan slapen erin tegen de verwarming aan .. Ik heb woensdag een afspraak bij de dierenarts voor ze hechtingen ben in middels ook helemaal gestopt met de medicijnen ook met de laxeermidddel gaat hem goed af zo. hij gebruikt het wel een beetje de achterpoten dus even kijken wat de dierenarts gaat zeggen woensdag ..
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Aangereden op eerste kerstdag

Bericht door Adriana »

ben blij te lezen dat het redelijk goed gaat en gezien zijn uitbraak voelt ie zich zeker niet ziek. gelukkig eet, plast en poept hij goed en hij wilde missch ook wel bij je zijn!
fijn dat je gestopt bent met de medicijnen en misschien gaat hij ook wel wat beter lopen als de hechtingen eruit zijn!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Yumos
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 28 dec 2010 01:53

Re: Aangereden op eerste kerstdag

Bericht door Yumos »

Ja als ik hem even alleen laat in de bijkeuken begint die al te schreeuwen soms als ik in de woonkamer ben laat ik hem gewoon lopen binnen..
Dan meestal loopt die eventjes gaat die weer languit liggen op de grond en even de tapijt als krabpaal gebruiken hahah
Hij eet super goed en doet alles naar behoren ik hoop dat het alleen maar beter wordt even morgen bij dierenarts aanhoren of het goed gaat
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5565
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Aangereden op eerste kerstdag

Bericht door Anne »

Fijn dat hij zo opgeknapt is!! Ik hoop dat de dierenarts je goed nieuws meegeeft!
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Aangereden op eerste kerstdag

Bericht door Catfish »

Dat klinkt heel goed!!
Je doet het prima, zo fijn om te lezen!
En fijn dat je ons op de hoogte houdt. ;-)
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Aangereden op eerste kerstdag

Bericht door Cari »

Fijn te horen dat alles gaat zoals gehoopt en dat Yumos zich best goed voelt :grin: !
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Plaats reactie