Slechte eetlust, dus nieren ???

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
bagera

Bericht door bagera »

Ja hij is inderdaad heel erg knap hoor. :razz:
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Nou ik ben blij dat het zijn tandjes alleen maar waren, daar heb je maar even last van. Het is inderdaad waar dat als katten er te lang mee lopen ze ook last krijgen van allerlei ander dingen.
Verwen je lekkere ding maar goed vanmiddag :wink:
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1915
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Admin »

wustenveld schreef:Hoi iedereen,

Taco heeft gisteren een bloedprik gehad om te kijken of het iets met de nieren is, dit was ook het eerste waar de da aan dacht, dit is gelukkig NIET het geval :toost:

Hij heeft slechte tanden en wordt vandaag onder narcose behandeld hiervoor, de da zei wel dat ik op tijd was anders had hij wel last gekregen van z'n lichaam. Vanavond heb ik 'm weer terug.

Dank aan iedereen die heeft gereageerd. Ik zat een beetje té negatief te denken, ik was berichten over ziektes aan het lezen op deze site en kwam uiteindelijk op een nierafwijking terrecht en vond dat taco aardig wat van die symptomen had, dit is gelukkig niet zo.

Groeten Ed en Taco
Even aansluitend op je e-mail:

Dit is precies de reden waarom wij ervoor hebben gekozen om geen behandelingen van de beschreven ziektes erbij te zetten. Veel mensen zijn dan zelf overtuigd dat het een bepaalde ziekte is, omdat de symptomen overeenkomen, dat ze zelf een diagnose stellen en er proberen zelf iets aan te doen, wat dan vaak niet ten goede komt aan het (zieke) dier.

Daarom kunnen we (op de site) ook niet genoeg benadrukken dat men naar de DA moet, om echt te weten wat zijn/haar dier mankeert. Je hebt dan ook meteen uitsluitsel en hoef je je misschien niet onnodig zorgen te maken.
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gast

Bericht door Gast »

Alleen zouden die zorgen al een stuk minder worden als de teksten anders worden gepresenteert op de website. Bijvoorbeeld door er bij te zetten of een ziekte makkelijk te genezen is, of dat het een proces van weken is. En dat dat bijvoorbeeld weer afhankelijker is van een aantal factoren (leeftijd, gewicht enz.).

Dat zal een hoop onnodige zorgen besparen, na het lezen van de teksten op deze website werd ik alleen maar onnodig bezorgd.
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1915
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Admin »

Of een ziekte gemakkelijk te genezen is, kunnen we er niet bij zetten, omdat er zo veel factoren zijn, waardoor een ziekte langer kan duren of complicaties veroorzaken bij de ene kat en bij de andere kan het weer zo over zijn. Door al die verschillende combinaties en factoren ook nog te benoemen, zouden de teksten alleen maar verwarrend werken. Het ligt er ook een beetje aan hoe je de teksten leest. In de eerste instantie zijn de teksten namelijk informatief bedoeld en niet als gebruikershandboek.

Daarom: mankeert je kat iets dat je niet helemaal vertrouwt, breng dan een bezoekje aan de DA. Dan weet je ook direct wat er aan de hand is, hoe lang het duurt, etc. Want hoe wij het ook op de site zetten, 100% zeker ben je dan nooit.

Stel dat wij zulke zaken erbij hadden gezet: je denkt dan misschien dat het een klein kwaaltje is en vervolgens blijkt je kat ernstig ziek te zijn. Dan ben je ook niet blij en dan is de informatie ook niet goed.

Hetzelfde geldt voor de bijwerkingen die genoemd worden in de bijsluiters van je eigen medicijnen: er staat vaak een hele waslijst die genoemd moet worden, omdat deze bijwerkingen ooit zijn opgetreden na het slikken van dat medicijn. En hierbij is ook niet gezegd dat je al die bijwerkingen ook daadwerkelijk krijgt. Hetzelfde met de symptomen. Niet alle symptomen treden op bij een ziektebeeld.

Als je bij het stuk Ziektes op Bek klikt, dan vind je daar waarschijnlijk ook een aantal symptomen die je kat heeft, hij zal ze ook niet allemaal hebben.
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Ik vind ook absoluut dat de verhalen op het internet, om het maar even grof te zeggen, niet negatief genoeg kunnen zijn. Ik vind dit omdat mensen zich dan zorgen gaan maken en sneller naar de da stappen. Als je alles afdoet als een kleinigheidje zijn mensen toch sneller geneigd om inderdaad zelf te gaan dokteren terwijl je hiermee niet de juiste behandeling geeft. Dierenartsen zijn er niet voor niks en ik persoonlijk ga liever een keer te veel dan een keer te weinig.
Snap dus dat je dan even schrikt van al die verhalen over wat het kan zijn en hoe erg het kan zijn maar dan ben je wel op het ergste voorbereid en kan het eigenlijk alleen nog maar meevallen. Zoals nu ook het geval was :wink:
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
sabine
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 31 aug 2003 21:50
Locatie: panningen nrd. limboland

Bericht door sabine »

onze zoë (had ik laatst ook al eens in een rubriek geschreven maar weet niet meer welke,ben net terug van vac.!) at ook slecht , viel heel veel af en zat slecht in haar vacht.na een bloedonderzoek bleek helaas wel dat het de nieren waren. ze staat nu op een speciaal nierdieet.ze eet deze brokjes gelukkig wel want ze is meestal heel kieskeurig!
we waren er gelukkig snel bij en nu moet ze om het half jaar op controle komen.(zal ze niet leuk gaan vinden,ze HAAT de reismand!!!).
maar het is natuurlijk voor haar eigen bestwil en ik wil haar nog heel lang bij me houden,ze is pas zeven jaar onze tuthola!! hihi :wink:
groeten uit limboland van sabine richard en onze katten, rat en konijn.
______________________________________
honden hebben een baasje, katten hebben personeel.....
Gesloten