Poes is sinds dit weekend sloom/ziekjes/rustig

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Poes is sinds dit weekend sloom/ziekjes/rustig

Bericht door pearlsofpassion »

Dit klopt niet helemaal hoor! Voor binnenpoezen heb je compleet gelijk.
Maar voor poezen die buiten lopen is om de 3 maanden wel aan te raden en voor katten die geregeld een muis vangen, mag je zelfs om de 2 maanden rekenen. Dit omdat de kans er groot is dat ze snel terug wormen opdoen (is nu eenmaal iets dat in de natuur voorkomt), en om die wormen onder controle te houden is het nodig om de paar maanden alle wormen uit het lichaam te verwijderen. Anders heb je kans op woekeringen en serieuze ziekten.
Bij een kat die buiten vaak muizen vangt, maar om het jaar ontwormen is echt niet aan te raden! Dat is echt hetzelfde als nooit...

Het is natuurlijk altijd goed om het in het oog te houden en pas te ontwormen als je iets ziet aan de anus of in de ontlasting en voor de rest 2 maal per jaar als je katten hebt die sporadisch buiten komen. (zo doe ik het ook, zelfs niet eens 2 maal op een jaar...)
Bij rasechte binnenkatten zie ik zelfs niet in waarom je het ooit zou doen zolang je niets ziet of er geen vreemde dieren in huis komen, omdat de kans wel erg klein is dat ze er dan krijgen...

Ik weet niet wat er hier aan de hand is... Ik had bij de vorige behandeling al mijn twijfels...
Verder onderzoek had ik toen ook gezegd, volgens mij is hier echt meer aan de hand.

En laat je niet afschepen met AB hoor! Dat is echt niet iets om zomaar eens uit te proberen (wat hier blijkbaar wel gedaan wordt ). Er is iets anders, dat nog niet gevonden is.

Ik hoop dat er iets gevonden wordt!
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Poessjie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 47
Lid geworden op: 20 aug 2009 12:48
Locatie: Weert

Re: Poes is sinds dit weekend sloom/ziekjes/rustig

Bericht door Poessjie »

Nyncke schreef:Ik zou teruggaan naar de dierenarts.

Overigens schrik ik van eens in de 3 maanden wormenkuur.
Dat is echt nergens voor nodig en het is en blijft gewoon vergif wat je ze geeft.

Eigenlijk is het niet iets waar je je katten preventief voor kunt behandelen, ze hebben ze of ze hebben ze niet. En als ze het vandaag niet hebben kunnen ze het over 1 dag wel hebben. Ook als je ze vandaag een ontwormingspilletje hebt gegeven.
De enige manier om zekerheid te hebben ( behalve als er een rijstkorreltje uit het kontje steekt= lintworm ) is mestonderzoek. Dat zou ik alleen bij twijfel doen.

Mocht je toch preventief willen doen, doe het dan eens in het half jaar, liever nog eens in het jaar.
En dan dus bij twijfel mestonderzoek.
Ik dacht dat het juist wel preventief moest (wormenkuur). Gelukkig halen wij die eens per 3 maanden niet, eens per half jaar wellicht.

Mestonderzoek is een goede... Alleen poept ze altijd in de tuin (maar waar weten we niet).
Gebruikersavatar
]-marjolein-[
Poema
Poema
Berichten: 347
Lid geworden op: 26 jan 2010 09:45
Locatie: Dieren

Re: Poes is sinds dit weekend sloom/ziekjes/rustig

Bericht door ]-marjolein-[ »

Ik zou me nu even niet concentreren op het ontwormen, maar op het feit dat de kat ziek is.
Groetjes van Marjolein, Dean, Wibi & Lars

Ook een fotoshoot met uw huisdier(en)? Kijk op:
http://www.marjoleinfotografie.nl/
Gebruikersavatar
Poessjie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 47
Lid geworden op: 20 aug 2009 12:48
Locatie: Weert

Re: Poes is sinds dit weekend sloom/ziekjes/rustig

Bericht door Poessjie »

Inderdaad Marjolein, je hebt gelijk.

Overigens is het beestje niet zo ziek (of nog niet zo ziek) als vorige keer. Nu loopt ze wel wat rond, springt op de schoot, dat deed ze vorige keer niet.

Ik wacht even af hoe ze zich morgen voelt (en hoe ze reageert) en anders ga ik naar de DA.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5565
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Poes is sinds dit weekend sloom/ziekjes/rustig

Bericht door Anne »

Veel beterschap voor de patient!! Jij kent je kat het beste en als het niet goed aanvoelt dan zou ik dit keer ook om een uitgebreider onderzoek vragen.
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie