Verstandsverbijstering maar goed bedoeld | Advies nodig

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Verstandsverbijstering maar goed bedoeld | Advies nodig

Bericht door Cari »

Die eerste foto is mooi in combinatie met je onderschrift ;-) .
Ik vind hem helemaal niet boos kijken, hij is cute :verliefd: !
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Cindy1969
Lynx
Lynx
Berichten: 172
Lid geworden op: 19 aug 2009 20:54
Locatie: Heiloo

Re: Verstandsverbijstering maar goed bedoeld | Advies nodig

Bericht door Cindy1969 »

Ik vind Tijger een prachtkat ! Heerlijk dat hij zo'n fijn weekend bij jullie heeft gehad.
Succes vanavond, ik hoop dat het je lukt. Persoonlijk zou ik echter toch de waarheid vertellen, temeer daar ik denk dat de "eigenaren" het toch niet erg zouden vinden...
Maar dat is aan jou, doe waar je je goed bij voelt !
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Verstandsverbijstering maar goed bedoeld | Advies nodig

Bericht door Cari »

Ga er nooit vanuit dat mensen die hun kat verwaarlozen, de kat aan een ander gunnen :enaughty: .
Zulke lui kunnen nog heel lastig worden....
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
kimmm
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 03 dec 2010 11:32

Re: Verstandsverbijstering maar goed bedoeld | Advies nodig

Bericht door kimmm »

Lieve moderator, kan dit topic verwijderd worden? Pm me als je meer wilt weten!
Hij krabde een weg naar mijn hart en liet niet meer los
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Verstandsverbijstering maar goed bedoeld | Advies nodig

Bericht door Ilone »

Huh? Waarom moet hij dicht??
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
puck0906
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 28 jul 2009 10:25
Locatie: Utrecht

Re: Verstandsverbijstering maar goed bedoeld | Advies nodig

Bericht door puck0906 »

Super om te lezen. geniet maar lekker van elkaar!
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Verstandsverbijstering maar goed bedoeld | Advies nodig

Bericht door pearlsofpassion »

Ik snap er ook niets van...

Is er iets misgelopen? :-(
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Verstandsverbijstering maar goed bedoeld | Advies nodig

Bericht door Catfish »

Kim, ik heb niet de indruk dat die lui op een kattenforum gaan kijken...... Ik neem aan dat je hem daarom weg wilt hebben. Maar dat moet je zelf beslissen. Het gaat erom dat jij je er goed bij voelt!
Wel jammer, want van zo'n verhaal krijg ik gewoon kippenvel! Een heel goed voorbeeld voor anderen.
Geef knappe, enorme Tijger een knuffel van me!
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Verstandsverbijstering maar goed bedoeld | Advies nodig

Bericht door MarjanR »

Heel goed, Kimmm.
Zekere voor het onzekere.

Ik zou graag weten hoe het verder gegaan is.
Via PB dan maar?
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Verstandsverbijstering maar goed bedoeld | Advies nodig

Bericht door pearlsofpassion »

Ja zeg, ik wil het ook wel weten hoor!
En ik wil ook wel foto's blijven zien en contact houden.

Kan het niet via een undercover naam? En een codenaam voor Tijger?
Ze gaan hier toch niet alle albums gaan doorspitten....

Trouwens, als je het echt weg wil hebben, dit topic, kan je maar beter een pb sturen naar Admin en even uitleggen waarom. Want hij verwijderd niet zomaar topics...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Verstandsverbijstering maar goed bedoeld | Advies nodig

Bericht door Kattenbella »

Kim, veel plezier met hem en ik kan het me voorstellen dat je het liever op safe speelt.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Aziraphale
Poema
Poema
Berichten: 302
Lid geworden op: 05 sep 2010 20:00
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Verstandsverbijstering maar goed bedoeld | Advies nodig

Bericht door Aziraphale »

Hoop dat het bezoek vanavond goed is gegaan...
Ik snap wel dat je dit topic liever verwijdert, heb ik al eens eerder getypt want je weet maar nooit...! Internet kan een kleine wereld zijn.
Liefs van Corine en een Afbeelding van Bo, Bella & Borre
Gebruikersavatar
puksji
Panter
Panter
Berichten: 483
Lid geworden op: 03 dec 2010 23:59

Re: Verstandsverbijstering maar goed bedoeld | Advies nodig

Bericht door puksji »

Ik heb het ook gedaan, een kat meegenomen die niet van mij was. En nu heb ik spijt.
Spijt dat ik de andere die er ook was niet ook meegenomen heb :-(

Het was op een boerderij waar mijn paard stond. Daar liepen wat katten. Er waren daar een paar dames ook met paarden die de katten voer gaven omdat ze op die boerderij niets kregen, ze moesten muizen vangen en als ze eten kregen zouden ze dat niet meer doen zeiden ze daar.
Omdat zoiets onzin is, en een kat wel wat fatsoenlijk voer nodig heeft om in conditie te blijven, en dus goed muizen te kunnen vangen, moeten ze wel wat eten. Maar dat was niet zo volgens die eigenwijze mensen.

Die dames gingen weg met hun paarden en leverden bij mij de ton met voer af, of ik het voort wilde zetten.
En als kattegek, nog meer dan paardengek, deed ik dat natuurlijk.

Omdat de boerderij bij een drukke weg lag sneuvelden daar nogal wat katten, en al snel waren er van de 4 nog maar 2 over. Maar plots liep er een jonge poes bij, door iemand naar de boerderij gebracht die er vanaf moest. Ze waren er daar heel blij mee want die kon mooi zwanger worden en zorgen voor een verse populatie, erg leuk maar niet heus :evil:
Met de andere kattenliefhebbers daar besloten wij om poes stiekum te laten helpen. Helaas te laat want ze werd voor onze ogen gedekt.
De datum uitrekenen was zodoende makkelijk, en ik creëerde een 'kraamkamer' voor haar.
Natuurlijk was het slimmer geweest haar meteen naar de DA te brengen voor een abortus/sterilisatie.
Op een dag kwam ik daar en poes kwam naar mij toe om meteen weer voor mij uit te rennen. Trots liet ze mij haar 3 kindjes zien.
Toen ze een week oud waren heb ik moeder en kinderen meegenomen.
Toen de kittens oud genoeg waren is moeder geholpen en de kittens zijn naar een nieuw baasje gegaan (waarvan 1 bij mij).
Na het herstel is de moeder teruggegaan naar de boerderij, waar inmiddels nog maar 1 kater rondliep.
Om een lang verhaal kort te maken, ik ben daar weggegaan met mijn paard, vanwege de meningsverschillen tussen mij en de boer en zijn vrouw omtrent de slechte verzorging van al hun dieren. Maar voor ik daar wegging heb ik eerst snel die poes gecatnapt en die naar een goed adres ver weg gebracht.
De kater liet ik daar omdat hij daar al jaren was en hij zou verzorgd worden door iemand anders.
Helaas was hij vrij snel na mijn vertrek ook verdwenen.
Ik heb er nu nog spijt van dat ik hem niet heb meegomen. Ik vind zelf dat ik hem heb laten barsten, maar ik dacht op dat moment dat hij daar beter af was met alle vrijheid, ook omdat hij half wild was en ik dacht dat hij nooit een huiskat zou kunnen worden.

Goed dat jij het ook gedaan hebt!
Groetjes Inge en Pebbles 2010 Sunna 2011 Dirk 2024

*Puk 2006-2020 3-6
Simba 1995-2011 9-6 - Sjimmie 1990-2011 1-12 - Rooie Rover 2007?-2012 22-3*
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Verstandsverbijstering maar goed bedoeld | Advies nodig

Bericht door pearlsofpassion »

Ik denk toch dat je daar ook de juiste beslissing hebt genomen! Als hij echt halfwild is, is hij moeilijk in huis te houden, en had je al een andere boerderij voor hem moeten zoeken.
Ik snap wel dat je spijt hebt achteraf omdat hij verdwenen was, maar dat kan je op voorhand moeilijk weten. Zeker als er iemand voor hem zou zorgen...

Enfin, de fout ligt natuurlijk bij de eigenaren!
Leuk een open poesje, en dan maar jongen krijgen en binnen de 2 jaar lopen er 20 (ingebreede/incestueze) katten rond. En waar moeten die dan allemaal van leven? Zoveel muizen zijn er nu ook niet he? Na 1 nestje dat ze moet grootbrengen zullen er al niet veel meer over zijn als ze enkel daarvan moet leven! En er zijn ook muizen nodig om muizen te maken....

Ale enfin, super goed dat je dat gedaan hebt! Direct laten steriliseren had misschien inderdaad het beste geweest, maar ze was er blijkbaar zelf wel blij mee :-) Dat is toch ook mooi? Dat heeft ze dan toch ook gehad in haar leven.
Niet alle poezen zijn zo blij met kittens. Vele zijn er zelfs kwaad op... Maar als ze er zo van genoten heeft vind ik dat haar wel gegund als ze toch al zwanger was... Zwanger laten maken had ik ook niet gedaan he! Laat dat duidelijk zijn. Maar achteraf gezien was het nog geen hele ramp vind ik dan...
Dat poesje mag niet klagen! Zeker nu ze daarna zo'n warme thuis heeft gekregen!

Goed van je!
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Verstandsverbijstering maar goed bedoeld | Advies nodig

Bericht door Nyncke »

Hier heb ik Noir, die liep ook al een hele tijd te zwerven.
Toen het de afgelopen week zo ging sneeuwen en ik bij een kennisje naar buiten ging, liep hij net aan de overkant, hem geroepen en meegenomen.
Hij is erg blij dat ik hem heb meegenomen en wil nog niet misschien naar buiten voor een rondje te gaan plassen.

Zijn vacht is helemaal bruinsig verwaarloosd maar wat een poepie.
Plaats reactie