Verstandsverbijstering maar goed bedoeld | Advies nodig

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
kimmm
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 03 dec 2010 11:32

Verstandsverbijstering maar goed bedoeld | Advies nodig

Bericht door kimmm »

Hallo allemaal,

Misschien kennen jullie mij nog van een bericht dat ik hier plaatste in de zomer van 2010.

Ik huur al twee jaar een kamer bij een echtpaar, welke een lieve kater hebben.
Het bericht dat ik plaatste ging erover dat de kat had gevochten met een andere kat en thuiskwam met een krab op zijn wang.
Deze krab is gaan ontsteken en op jullie advies ben ik naar de dierenarts gegaan zonder kat, om antibiotica te krijgen.
Dit lukte en hierdoor is de kat weer helemaal opgeknapt. Dit heb ik gedaan, omdat de eigenaar het voorval afwimpelde en van mening was dat het vanzelf wel over zou gaan.

Sindsdien zijn de kat en ik closer dan ooit. Het is een heel lief beest en ik ben gek op hem.
Ik koop Senior kwaliteitsvoer van goede merken en zijn vacht is lekker dik en glanzend. Het echtpaar geeft hem droge brokken uit een grote silo, weinig voedzaam, lijkt mij.
Hij laat dit dan ook links liggen sinds ik er woon. Hij is nu al 14, wacht elke dag buiten op me als ik na mijn werk thuiskom. Ook nu, in de sneeuw en vrieskou.
De eigenaren laten hem in principe aan zijn lot over en er is mij mede gedeeld dat als deze kat doodgaat, ze nooit meer een nieuwe nemen en dat als ik een kat zou willen, ik daar vrij in ben.

Ik heb sinds vier maanden een nieuwe, lieve vriend. Hij heeft een leuk huis en ik ben dan ook vaak bij hem. Je zou kunnen zeggen dat ik al een beetje bij hem ben ingetrokken. Maar toch ga ik nog elke dag langs de kat om hem eten te geven. Hij wacht nog steeds op me.

Tot gisteravond. Ik werd door mijn vriend opgepikt uit mijn werk. Hij kwam met de auto zoals gewoonlijk en zette me voor de deur uit zodat ik de kat even kon voeren en dan zouden we gaan. De kat zat in de tuin, kwam op me afrennen. Ik tilde hem op om een knuffel te geven en ik voelde dat hij steen en steenkoud was. Zijn pupillen waren buitenproportioneel vergroot en zijn hartje ging tekeer als een razende. Ik dacht verder niet na, ik heb mijn sjaal afgedaan, de kat erin gewikkeld, ben terug naar de auto gerend. Mijn vriend schrok even maar hij vond het verder prima.
Kat dus meegenomen. Hij vond het eerst wat onwennig, maar zat gisteravond rond 11 uur toch op de bank voetbal te kijken met mijn vriend en zijn broertje. We hebben een kattenbak geimproviseerd met een oud afwasteiltje (heeft hij vanochtend al gebruik van gemaakt) en ik heb er zojuist een online besteld. Ook een reismandje besteld zodat we even langs de dierenarts kunnen. Het is lekker warm in ons huis en hij krijgt alle kwaliteitsvoer en liefde die hij zo graag wil en nodig heeft. Kat blij en ik blij.

Maar... hij is natuurlijk niet van mij. Ik betwijfel of de eigenaar zich zorgen maakt of er uberhaupt aandacht aan schenkt. Maar ik moet uiteraard nog wel terug om huur te betalen etc. Wat moet ik doen? Me van de domme houden en vragen waar de kat is? Of eerlijk opbiechten, met gevolg dat de kat misschien weer terug moet?
Hij krabde een weg naar mijn hart en liet niet meer los
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Verstandsverbijstering maar goed bedoeld

Bericht door MarjanR »

Ik zou de huur gaan betalen, en dan langs de neus weg zeggen dat de kat bij jou zit.
"jullie zeiden toch dat hij met mij mee mocht, als ik dat zou willen? Nou, hij was gisteren zo koud enzo... dus ik heb hem gelijk meegenomen. Is goed toch?"
En dan weggaan...
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Verstandsverbijstering maar goed bedoeld

Bericht door Dafpoetser »

Oh, dat zou voor mij heeeeel simpel zijn.

Even naar GTST kijken, en jij kan ook acteren!
Een dom onnozel hoofd opzetten, en Poekie Poekie roepen...JIJ weet beter! ;-)

Sommige mensen zouden ze moeten verbieden dieren te hebben. Poes is beter af bij jou en vriend, en DAAR gaat het even om!
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
kimmm
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 03 dec 2010 11:32

Re: Verstandsverbijstering maar goed bedoeld | Advies nodig

Bericht door kimmm »

Hij bedoelde dat ik dan een nieuwe kat mag nemen...

Er gaat maar door mijn hoofd wat ze de afgelopen twee jaar gedaan hebben voor hem. Ze had een nieuw vlooienbandje voor hem gekocht (goedkope kwaliteit, na twee dagen zaten er al scheuren in, jeukte erg) en ze hebben een soort afdakje in de tuin gemaakt met een handdoekje eronder. Ik weet niet of dit voldoende is. Ik vind het een heel erg dilemma.
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Verstandsverbijstering maar goed bedoeld | Advies nodig

Bericht door Dafpoetser »

Kim,

In jouw geval is catnappen geoorloofd.
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
kimmm
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 03 dec 2010 11:32

Re: Verstandsverbijstering maar goed bedoeld | Advies nodig

Bericht door kimmm »

Dafpoetser,

Dank je, dat doet me goed. Ik weet wel dat ik het beste heb gedaan, maar het is toch niet mijn kat, ookal slaapt en eet hij elke dag bij mij. Het gaat echt heel goed tussen mij en mijn vriend. We zijn die verliefde fase waarin alles rozengeur en maneschijn is al voorbij en hebben nu een stabiele relatie. Ik denk dat ik de huurwoning opzeg en gewoon met de horizon vertrek, lekker in het leuke huisje met vriend en kat ga wonen. "Catnappen"... grappig :D :D
Hij krabde een weg naar mijn hart en liet niet meer los
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Verstandsverbijstering maar goed bedoeld | Advies nodig

Bericht door Dafpoetser »

De schat heeft ondanks zijn leeftijd een groot aanpassingsvermogen, dat blijkt door dat hij dat oude teiltje meteen begrijpt als kattenbak. Dat beest is blij en dankbaar dat je 'm mee hebt genomen. Zo kun je het ook zien! En zo MOET je het ook zien!
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Verstandsverbijstering maar goed bedoeld | Advies nodig

Bericht door Adriana »

kat kan toch gewoon weggelopen zijn en elders onderdak hebben gekregen?
jouw naam kan toch ook gewoon haas zijn?
het betalen van huur is toch eindig want als min of meer samenwonen goed gaat.... dan ....
hij zal heus niet gechipt zijn,

arme kat was zwaar onderkoeld denk ik en ggrmbl grrrmbl..

kan me voorstellen dat je wilt uitleggen en informeren,
maar waarom zou je die discussie en mogelijke vragen en opmerkingen uitlokken?

k geloof dat je van de hele harde kern van het Kattenforum van harte toestemming hebt om te catnappen, duss .. :thup: :thup:
heeft hij eigenlijk een naam? en gefeliciteerd!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Verstandsverbijstering maar goed bedoeld | Advies nodig

Bericht door Dafpoetser »

100% eens met Adriana. (as usual)

Poes ligt nu lekker in een warm huis / thuis. Dat heeft ie met zijn 14 jaar wel verdiend, dacht ik zo!
En jij bent een beter personeeltje voor 'm dan de vorige eigenaren ooit zijn geweest. Gefeliciteerd met jullie nieuwe 'oude" huisdiertje.
(waar blijven de foto's?)

Liefs, en een knuf van Rob.
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
kimmm
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 03 dec 2010 11:32

Re: Verstandsverbijstering maar goed bedoeld | Advies nodig

Bericht door kimmm »

Heel erg bedankt iedereen voor deze adviezen, ik weet nu zeker dat het goed is wat ik heb gedaan. Hij heeft wel een naam, Tijger :) (maar zo heette hij al), we houden deze naam, hoe cliché ook, maar het past bij hem. Hij is namelijk heel groot ;-)

Fotootje:


Afbeelding
Hij krabde een weg naar mijn hart en liet niet meer los
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Verstandsverbijstering maar goed bedoeld | Advies nodig

Bericht door Dafpoetser »

Kim,

Ik gun Tijger jou, en ik gun jou Tijger!

Geweldige actie van je. Je laat een kat verdorie toch niet doodvriezen? Je hebt het goed gedaan meissie!
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Verstandsverbijstering maar goed bedoeld | Advies nodig

Bericht door Dafpoetser »

Och, wat een schat!!!!!!!

De dankbaarheid straalt er vanaf....althans...dat zie ik!
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 765
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: Verstandsverbijstering maar goed bedoeld | Advies nodig

Bericht door Lovecat »

Tijger is prachtig en wat jullie voor hem doen al helemaal!
Ik zou me ook van de domme houden, je hebt van die mensen die niks om hun kat geven, maar als een ander hem neemt, worden ze ineens bezitterig en willen ze hem kost wat kost terug en dan zit jij met een hoop gedoe...

Je hebt juist ingegrepen op het moment, fantastisch en ook ik zeg; niet schuldig voelen; hem gewoon houden, hij hoort bij jou! Gefeliciteerd met Tijger en met het samenwonen natuurlijk :D
Carolien_h
Huiskat
Huiskat
Berichten: 47
Lid geworden op: 15 mei 2010 18:07
Locatie: Amsterdam

Re: Verstandsverbijstering maar goed bedoeld | Advies nodig

Bericht door Carolien_h »

Wat is Tijger een echte Tijger zeg! En wat heeft hij het getroffen met jou! Ook ik wilde je toch nog even laten weten dat je echt het goede hebt gedaan, en dat ik het echt super vind dat jullie er voor zorgen dat Tijger lekker kan genieten van zijn oude dag!
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Re: Verstandsverbijstering maar goed bedoeld | Advies nodig

Bericht door tacuma »

Mijn complimenten voor jou en je vriend: hier hebben jullie gewoon goed aan gedaan.
Aan het gedrag van de kat is dat te merken, en dat is alles wat telt. Sommige mensen
zijn hun dier niet waard: je laat zo'n dier op leeftijd toch niet in de vrieskou buiten?
Ik zou me gewoon dan de domme houden als ik de huur zou gaan betalen. De kans
is groot dat ze 'm niet eens missen. En als ze ernaar vragen, zeg jij dat je het ook
vreemd vond dat je de kat al niet meer zag. Eind goed, al goed!

Misschien heb je het topic van Rocis gezien, die zit met een soortgelijk geval, en
wij hebben ons vorig jaar op vergelijkbare manier als jij over een verwaarloosde kat
ontfermt. Die kat is nog elke dag dankbaar, en dat ontroert me elke keer weer.
Ik zie het gewoon als een goede daad, naar de kat toe!

Groeten van Laura.

P.S. Tijger is een mooierd!
Noah (2002), ET (2005), Indy (2005), Dolfje (2007) en de buitenkatten Zola en Bob de Rooij.
R.i.p. Tacuma, Rossi, Koenda en Nox.
Plaats reactie