Mijn kat is lusteloos, aanhankelijk en eet plots veel

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
blinky
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 nov 2010 14:44

Mijn kat is lusteloos, aanhankelijk en eet plots veel

Bericht door blinky »

Hallo,

Ik heb een vraag over mijn 8-jarige kat. Ik wilde naar mijn dierenarts, maar die is met vakantie, en een vervanger zie ik niet zitten. Kan volgende week wel naar de dierenarts, maar wil vast wat info proberen te krijgen.
Mijn kat is een kruising maine coon, langharig dus.
Sinds een weekje is hij enorm aanhankelijk, is continue in de buurt bij mij en wil veel aangehaald worden, terwijl hij normaal een op zichzelf levende kater is.
Hij is erg gebrand op eten, eet veel meer dan normaal, hij loopt ook telkens te schooien om eten! Hij krijgt royal canin dental care, en 1 blikje gourmet gold (zo'n klein blikje) per dag.
drinken gaat goed.
Hij is ook erg lusteloos. hij ligt maar te liggen en soms komt hij naast me zitten en dan zit hij gewoon 1 uur voor zich uit te kijken. Soms lijkt hij wel depressief/dement aan het worden. Hij zit dan echt als een sul voor izch uit te kijken.
Verder valt me op dat zijn vacht dof is, normaal glanst hij mooi.
Blinky is verder gezond en gewoon geent en ontwormd enzo.

hopelijk heeft iemand wat tips of adviezen!
bedankt alvast!
Gebruikersavatar
Rocis
Poema
Poema
Berichten: 247
Lid geworden op: 08 jan 2003 13:59
Locatie: Uithoorn

Re: Mijn kat is lusteloos, aanhankelijk en eet plots veel

Bericht door Rocis »

Hoi,

Ik zou toch even naar de vervangende dierenarts met hem gaan. Dan heb je er tenminste naar laten kijken en ben je die onzekerheid kwijt.. Meestal als je eigen intuïtie je iets zegt, kan je maar beter luisteren ;-)
Je geeft de doffe vacht aan en lusteloosheid, gedragsverandering. Misschien is er niets aan het handje, maar als je geweest bent, heb je in ieder geval het beste voor hem gedaan. Ik vind het in ieder geval niet helemaal ok klinken, dus gaan.
Sterkte en succes.

Groetjes,
Cis

(haha en ik kwam zelf bij grote toeval even langs op het forum, omdat ik iets zoek voor mijn eigen dieren :))) )
"Cats aren't clean, they're just covered with cat spit."
Gebruikersavatar
Rocis
Poema
Poema
Berichten: 247
Lid geworden op: 08 jan 2003 13:59
Locatie: Uithoorn

Re: Mijn kat is lusteloos, aanhankelijk en eet plots veel

Bericht door Rocis »

Fijn dat je zo goed terugkoppeld :eclap:
"Cats aren't clean, they're just covered with cat spit."
Plaats reactie