Mogelijk blaasgruis

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Mogelijk blaasgruis

Bericht door Ilone »

Natvoer zou ik ook aangepast aan het blaasgruis geven.
Speedy van mij kreeg eerst van c/d de pate. Ben later overgestapt op de kuipjes van Kattovit, die vind hij erg lekker.
Misschien kan je het natvoer ook lekker aanlengen met water tot een "soepje". Voldoende drinken is bij blaasgruis erg belangrijk en zo krijgt hij wat extra binnen.
Drinkt hij voldoende? Als hij niet zoveel drinkt, kan je overwegen om een drinkfontein aan te schaffen. Dit stimuleert vaak tot drinken, en is verser door constant stromen.

Betreft de brokjes verkopen ze meestal zakken van anderhalf of 2 kilo.
Ik zou gewoon eerst 1 zak proberen. Heeft hij het langer nodig kan je er altijd nog eentje bij kopen.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5565
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Mogelijk blaasgruis

Bericht door Anne »

Ik zou ook een waterfontein aanschaffen, dat is ideaal voor katten die niet van natvoer houden en het stimuleert het drinken echt ;-)
Wij hebben voor Bella toen sanimed gruisoplossend voer meegekregen.
Ik zou als ik jou was de grootste verpakking kopen die is voordeliger en minstens 6 weken het voer geven of tot de zak op is en dan een nieuw plasje brengen voor controle.
Daarna over op gruisvoorkomend voer zoals Sanabella urinary ;-)
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Mogelijk blaasgruis

Bericht door Adriana »

even gekeken bij Medpets zie banner onder voor struviet oplossend droog en natvoer
Eukanuba - Hills c/d en s/d - Royal Canin s/o x 3 - Sanypet Urinary - Speciffic struvite management x 3 - Sanimed - Trovet ASD en er zijn nog wel meer merken ..
bij Zpls zie banner boven kun je ook gruisoplossend voer kopen, maar ik weet niet of dat bewezen zo effectief is als da-voer
http://www.zooplus.nl/-zap61366/shop/ka ... supplement
(Integra, kattovit, beaphar en zelf asjebl even verder kijken..)

maar als je tevreden bent over je dierenarts, dan zou ik voer meenemen, wat de praktijk verkoopt en als je al 2 proefzakjes S/O hebt gehad, dan is dat dus Royal Canin.
qua prijs maakt het allemaal niet zoveel uit, het is allemaal duur en dat is ook wat wij iedere keer opnieuw schrijven: blaasgruis is een dure kwaal, geef graanloos kwaliteitsvoer en natvoer en goed drinken.. want anders kans op blaasgruis en forse da-rekening, maar missch heeft je katzel wel aanleg..
het is belangrijk nu een goeie behandeling te starten om te zorgen dat de kwaal zsm verdwijnt, anders loop je kans op bv chronische blaasontstekingen..
en als je kat is genezen dan kun je niet terug naar de boerenbond mix en zul je naar ingrediënten moeten kijken en zoveel mogelijk graanloos voer moeten geven (en wat kip en veel water)
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie