Jeuk, korstjes en hard gemiauw

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Gesloten
Gast

Jeuk, korstjes en hard gemiauw

Bericht door Gast »

dat is een beetje wat Tooske nu hebt.
ze heeft jeuk (bij dr nek dan) en ze heeft nog wat korstjes wat aardig rood zijn..en nu mauwt ze ook de hele tijd,en ook echt van dat superduidelijkharde gemauw,wat ze alleen maar had toen ze hier net was.
ik heb de dierenarts gebelt over de korstjes en de jeuk.
ze zegt dat het 3dingen kan zijn:
bacterieel infectie op de huid,
een schimmel of voedselallergie.
ik ga zowiezo naar de dierenarts.
maar iemand hier ervaring mee dat ze nu ook echt vreselijk mauwt..
het lijkt wel alsof ze in barensnood is.zo luid is het.
Geebee,ons andere kat heeft helemaal nergens last van.
misschien acteert tooske zich zo raar omdat er een nieuw kat aanwezig is?
ik weet het niet meer.
maar ik ga voor de huidproblemen in ieder geval naar de dierenarts..
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Quinto mauwde vorige week ook af en toe zo hard. Bij hem kwam het echt omdat hij pijn had door zijn blaasontsteking. Ik denk dus eerder dat het met de wondjes te maken heeft en niet met de andere kat. Ik hoop dat de da snel meer duidelijkheid kan geven!
groetjes Sharon
Wilde-Engel

Bericht door Wilde-Engel »

misschien eventjes madame nakijken of zij ook geen blaasontsteking heeft :S
Anonymous

Bericht door Anonymous »

ja of misschien miauwt ze wel zo hard omdat ze last heeft van die uitslag, als alles jeukt zou ik ook gaan klagen! :)
Wilde-Engel

Bericht door Wilde-Engel »

het is een siamees en ze mauwt super superhard
heb nu ook ontdekt dat er slijm uit dr vagina komt,het stinkt niet,het is helder en lijkt niet op pus..maar word een 6maanden oud siamees nu al krols?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!
omdat dat kan wel een reden zijn waarom ze zo gilt..
ik ga zowiezo naar de DA morgen...
iemand een idee of ik me zorgen zit te maken voor niets?!?!?!?!
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Een poes kan inderdaad al met 6 maanden krols worden. Dit verschilt natuurlijk per poes en vaak ook het jaargetijde dat ze in geboren zijn. Normaal gesproken wordt een poes in het voorjaar en najaar krols, dus het zou best eens zo kunnen zijn. Of er dan ook slijn uit de vagina kan komen, dat weet ik niet. Ik heb er nooit eerder over gehoord, maar het zou natuurlijk kunnen.
Maar goed, die korstjes zijn een goede reden om naar de dierenarts te gaan.
Ik wens je veel succes morgen. Laat even weten hoe het afgelopen is!

groetjes, Muis
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Een 6 maanden oude poes kan heel goed voor het eerst krols zijn hoor!
Daar zou het schreeuwen ook vandaan kunnen komen. Maar de wondjes niet dus zou zeker even naar de da gaan. Tja krols worden is heel normaal dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. Zou het schreeuwen te erg worden kan je meteen overleggen met de da over of je haar nog een tijdje aan de pil zet totdat ze oud genoeg is om geholpen te worden.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Een poes mag je met 6 maanden sterriliseren. Dus ze zou niet eens aan de pil hoeven te gaan. Over het algemeen wordt een poes ook niet zo vaak krols, dus kun je gerust nog wel een maandje wachten met sterriliseren. Daarnaast mag een poes ook niet gesterriliseerd worden als ze krols is.

groetjes, Muis
Gesloten