Achter eigen staart aan. Verveling?

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Indyentommy
Huiskat
Huiskat

Achter eigen staart aan. Verveling?

Bericht door Indyentommy »

Mijn jongste kat Indy speelt af en toe met haar eigen staart. Onwijs grappig om te zien. Ik weet wel dat kittens het ook doen. Maar Indy is inmiddels 2.5 jaar. En ik heb ooit eens van iemand gehoord die zei dat als ze dat doen als ze groter zijn dat ze zich dan vervelen. Weet iemand of dat waar is? Want ze krijgt genoeg aandacht( naar mijn weten) ze rent soms wel een kwartier tot een half uur achter zichzelf aan. Ze bijt er niet echt in. Meer spelen dus dan heeft ze toch wel door dat het haar eigen staart is?
Tommy, Indy, Sylly en linnie
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Re: Achter eigen staart aan verveling?

Bericht door pearlsofpassion »

Kleintje heeft het ook een tijdje gedaan toen ze 5 was.
Ik weet niet of het uit verveling is. Ik dacht toen ook haar een plezier te doen met een vriendje erbij (Cuzco) maar dat bleek niet zo te zijn... Sindsdien doet ze het wel niet meer, maar dat kan ook zijn omdat ze niet meer durft en zich niet meer zo goed en zelfzeker voelt als toen...

Ik denk niet dat ze er ongelukkig mee zal zijn, als ze haar staart loopt te vangen. Misschien is het wel gewoon vrolijkheid...
Speel je ook met haar? Of speelt ze zelf? Een kat moet af en toe zijn energie kwijt he, aandacht is niet voldoende...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
MarjanR
Tijger
Tijger

Bericht door MarjanR »

Nou, mijn Moos doet dit ook.
Ook als ik z'n eigen staart zo leg dat hij het ziet
Dat is gewoon speel gedrag, voor mijn beest dan.
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Indyentommy
Huiskat
Huiskat

Dank je wel voor je advies. Maar we spelen juist best veel met haar. Ze is gek op zachte balletjes. M'n vriendin en ik gaan dan tegen over elkaar zitten en dan gooien we de bal over. Indy staat dan in het midden probeert m te vangen in de lucht. Dat vindt ze fantastisch. Ze maakt dan ook een geluidje in de lucht ik kan het geluidje niet uitleggen maar we liggen dan helemaal dubbel. Voetballen is ze ook fan van. Kleine balletjes overal in de woonkamer achter de kasten verstopt onder de banken. we spelen genoeg met haar. Ze geeft ook aan wanneer ze wilt spelen. Ze gaat dan boven op me zitten en tikt met haar pootjes zachtjes op m'n handen. Zo doet ze ook met haar pootjes tikken op m'n gezicht als ze wilt kroelen. Ze is echt een grappig beestje. We hebben zo veel lol om en met haar. Bedankt voor je mening;-)
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Bericht door pearlsofpassion »

Dan is er geen probleem he :-)
Laat haar maar mooi spelen :-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Peet
Panter
Panter

Re: Achter eigen staart aan. Verveling?

Bericht door Peet »

Chevy vind het ook soms fantastisch. Vind het wel grappig om te zien.
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
Indyentommy
Huiskat
Huiskat

Re: Achter eigen staart aan. Verveling?

Ok gelukkig!!! Thnx iedereen
Plaats reactie