Mystic heeft blaasgruis en is geopereerd
Re: Mystic heeft blaasgruis en is geopereerd
En als je hem nou na het smeren een half uurtje zijn kraag omdoet? Dan is het wel ingetrokkken. Er aflikken lijkt me niet schadelijk, maar dan is het effect tegengesteld aan wat je wilt, want dan schuurt hij met zijn tong de boel nog ruwer.
Zou je zelf niet even met Putten kunnen bellen? Het lijkt me niet fijn om zo het weekend in te gaan.
Zou je zelf niet even met Putten kunnen bellen? Het lijkt me niet fijn om zo het weekend in te gaan.
^ Daar heb je gelijk in, vaseline trekt redelijk snel in natuurlijk. Ik denk dat ik dat maar even ga doen! bedankt.
En ja, ik denk dat ik vanmiddag even langs mijn eigen DA ga, aangeef waar ik nu tegenaan loop en dan vraag ik wel of zij tijd hebben om te bellen (dit zouden ze immers doen als het niet beter ging) of dat ik zelf moet bellen. Ik vind het zo sneu voor Mystic
En ja, ik denk dat ik vanmiddag even langs mijn eigen DA ga, aangeef waar ik nu tegenaan loop en dan vraag ik wel of zij tijd hebben om te bellen (dit zouden ze immers doen als het niet beter ging) of dat ik zelf moet bellen. Ik vind het zo sneu voor Mystic

Pinto* 12/07/2006 - 03/09/2010
Dino* ?/09/2011 - 19/11/2011
Dizzy* 17/07/2008 - 22/04/2014
*~~ Rust zacht, mijn lieverds~~*
O ja, nog een vraag: wanneer moet je dwangvoederen? Omdat Mystic dus echt al 3 dagen amper tot niet eet.
3 dagen terug, dag van de dierenarts, heeft hij wat natvoer gehad, wat ie amper wilde. De dag erna heeft ie een paar brokjes gegeten en een half bakje natvoer. Gisteren wilde hij geen natvoer, geen brokjes. Ik heb toen leverpastei gehaald. hier heeft ie wat van gegeten, maar dit heeft ie later ook weer uitgebraakt. Die middag zelf heeft ie ook al overgegeven, helder vocht. Nu vanmorgen eet hij dus helemaal niet. Geen brokjes, geen natvoer, geen leverpastei..
Dus mijn vraag, wanneer moet je echt beginnen met dwangvoederen? en hoe pak je dit het beste aan? ik heb al een spuit meegekregen van de DA om evt. hiervoor te gebruiken. Alleen de laatste keer dat ik dit deed, heeft Mystic uiteindelijk alles weer uitgebraakt. (maar toen bleek hij dus ook weer verstopt te zitten)
En wat is het beste om te geven? natvoer mengen met (lauwwarm?) water? de leverpastei? brokjes prakken?
3 dagen terug, dag van de dierenarts, heeft hij wat natvoer gehad, wat ie amper wilde. De dag erna heeft ie een paar brokjes gegeten en een half bakje natvoer. Gisteren wilde hij geen natvoer, geen brokjes. Ik heb toen leverpastei gehaald. hier heeft ie wat van gegeten, maar dit heeft ie later ook weer uitgebraakt. Die middag zelf heeft ie ook al overgegeven, helder vocht. Nu vanmorgen eet hij dus helemaal niet. Geen brokjes, geen natvoer, geen leverpastei..
Dus mijn vraag, wanneer moet je echt beginnen met dwangvoederen? en hoe pak je dit het beste aan? ik heb al een spuit meegekregen van de DA om evt. hiervoor te gebruiken. Alleen de laatste keer dat ik dit deed, heeft Mystic uiteindelijk alles weer uitgebraakt. (maar toen bleek hij dus ook weer verstopt te zitten)
En wat is het beste om te geven? natvoer mengen met (lauwwarm?) water? de leverpastei? brokjes prakken?
Haal A/D voer bij je da. Dan hoef je in verhouding veel minder te geven, omdat het bere-voedzaam is. Het is gemaakt om te mengen en perfekt geschikt voor dwangvoeren. Daarnaast is het ook erg lekker en vaak gaan katten al gauw zelf weer eten. Bij Mystic misschien niet, omdat ik vrees dat toch eerst het probleem opgelost moet worden. Ik zou er echt op staan dat ze nu met Putten bellen of het zelf doen. Hij is echt ziek!
Om 3 uur kan ik bij de DA terecht. Omdat Mystic toch nog wel íetsje plast, al zijn het maar een paar druppels, zit hij in elk geval niet -helemaal- verstopt. Ik heb hem net 20ml water toegediend (ik heb geen idee wat normaal is voor een kat, wat ie ongeveer aan vocht binnen moet krijgen) zodat ie in elk geval niet uitdroogt. om 2 uur geef ik hem nog eens 20 ml. Hij is net ook even op de bak geweest, ik heb hem in de extra bak gezet, waar ik een plastic zak over heb gelegd. De urine heb ik nu dus opgevangen, die is nog altijd licht rood van kleur.
Iemand vroeg me laatst of hij wel kon poepen, ik weet even niet of dat hier of op een ander forum was, nou zat ik net te kijken, na het plassen ging hij nóg een keer naar de bak (nu de andere) ging wat graven en toen gehurkt zitten, zoals ze normaal doen wanneer ze poepen (bij het plassen zit ie toch iets lager) maar er kwam niets... dus ik ga dit ook even aangeven bij de DA. Als hij niet kan poepen, is het logisch dat ie ook niet wil eten lijkt me.
Als dat het niet is, wil ik inderdaad graag dat ze dan de kliniek in Putten gaan bellen, want dit werkt ook niet.
Iemand vroeg me laatst of hij wel kon poepen, ik weet even niet of dat hier of op een ander forum was, nou zat ik net te kijken, na het plassen ging hij nóg een keer naar de bak (nu de andere) ging wat graven en toen gehurkt zitten, zoals ze normaal doen wanneer ze poepen (bij het plassen zit ie toch iets lager) maar er kwam niets... dus ik ga dit ook even aangeven bij de DA. Als hij niet kan poepen, is het logisch dat ie ook niet wil eten lijkt me.
Als dat het niet is, wil ik inderdaad graag dat ze dan de kliniek in Putten gaan bellen, want dit werkt ook niet.
Ik vermoed toch dat Mystic niet kan ontlasten... hij heeft net weer overgegeven, deze keer iets donkerder slijm, zonder dat hij iets gegeten heeft. Daarna ging hij weer even op de bak en wéér flink persen maar er kwam niets, geen urine en geen drolletje.
Ik kan nu dus gelukkig iets eerder terecht bij de DA. over 15 minuten vertrek ik.
Ik kan nu dus gelukkig iets eerder terecht bij de DA. over 15 minuten vertrek ik.
Ik ben benieuwd.
Arme Mystic
Arme Mystic
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)
In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Hij zit weer verstopt! en ik moet nu met spoed naar Putten! en GVD niemand met een auto en niemand heeft tijd!!
ik word gek en ik ben nu echt wanhopig!! hoe kom ik nu in putten??

Gut, ik zou willen dat ik je kon helpen.
Wat enorm vervelend voor jou en Mystic
Ik hoop dat je snel een oplossing vindt voor het vervoer.
Wat enorm vervelend voor jou en Mystic

Ik hoop dat je snel een oplossing vindt voor het vervoer.
Godzijdank ik heb wat kunnen regelen! met 10 minuten word ik opgehaald.
Even in het kort: Mystic zijn blaas zit weer verstopt! blijkbaar is hij zo'n zeldzame kat met een aandoening waarbij de 'comminicatie' tussen de blaasspier en de sluitspier niet goed is. De blaas geeft dan enorm veel druk en de sluitspier wil dan niet openen. Of de sluitspier gaat juist openstaan en dan loopt er dus langzaam wel wat urine uit. (Dat is de urine die ik heb opgevangen)
De sluitspier is ook heel erg verkrampt, dit merkten ze toen al bij het kathereriseren. Hij moet nu dus zonder verdoving worden behandeld omdat ie zichzelf weer ziek heeft gemaakt (vergiftigd) en de narcose is dus te gevaarlijk voor hem. er word blaaspunctuur gedaan, hij krijgt vocht toegedient en ze gaan hem katheteriseren. Wanneer hij dan weer wat opknapt, moet hij aan de medicatie voor die aandoening... áls hij opknapt.
De ellende begint dus weer van voren af aan!!
Even in het kort: Mystic zijn blaas zit weer verstopt! blijkbaar is hij zo'n zeldzame kat met een aandoening waarbij de 'comminicatie' tussen de blaasspier en de sluitspier niet goed is. De blaas geeft dan enorm veel druk en de sluitspier wil dan niet openen. Of de sluitspier gaat juist openstaan en dan loopt er dus langzaam wel wat urine uit. (Dat is de urine die ik heb opgevangen)
De sluitspier is ook heel erg verkrampt, dit merkten ze toen al bij het kathereriseren. Hij moet nu dus zonder verdoving worden behandeld omdat ie zichzelf weer ziek heeft gemaakt (vergiftigd) en de narcose is dus te gevaarlijk voor hem. er word blaaspunctuur gedaan, hij krijgt vocht toegedient en ze gaan hem katheteriseren. Wanneer hij dan weer wat opknapt, moet hij aan de medicatie voor die aandoening... áls hij opknapt.
De ellende begint dus weer van voren af aan!!

- ]-marjolein-[
- Poema
Oh wat naar
Heel veel sterkte voor jou en Mystic!

Groetjes van Marjolein, Dean, Wibi & Lars
Ook een fotoshoot met uw huisdier(en)? Kijk op:
http://www.marjoleinfotografie.nl/
Ook een fotoshoot met uw huisdier(en)? Kijk op:
http://www.marjoleinfotografie.nl/
fijn dat je vervoer hebt.
Wat een narigheid voor Mystic en jou zelf natuurlijk.
Ik duim dat Mystic zeker nog opknapt!
Wat een narigheid voor Mystic en jou zelf natuurlijk.
Ik duim dat Mystic zeker nog opknapt!
dat is tobben en ik wens jou en Mystic veel sterkte!
Nou, net weer thuis. De hele heksenketel begint weer opnieuw, ik kan wel janken 
In Putten aangekomen hebben we meteen Mystic zijn blaas leeggemaakt, zonder narcose want dat was nu te gevaarlijk. Arm ding. ik ben er dus bijgebleven om te helpen hem rustig te houden.
Zo'n hele grote buis, helemaal vol met urine! en nog was de blaas niet leeg
Ze hebben hem ook een infuus gegeven en vocht toegediend. Dat ziet er heel raar uit, hij kreeg helemaal zo'n bult op zijn rug/schouder, waar het infuus zat. Alle vocht leek zich daar dus op te hopen.
Daarna heeft hij een mega pijnstiller gekregen, die dus niet gevaarlijk was, en mocht hij in het hokje met water en eten. Ze houden hem daar sowieso ter observatie, dat had ik al verwacht.
Zojuist hebben ze me gebeld, het was nog niet gelukt Mystic te katheteriseren, ook niet met een plaatselijke spierverslapper. Dus ze hebben weer een volle buis urine uit zijn blaas gehaald en dat doen ze eind van de avond nog een keer. Ook heeft hij weer een infuus gekregen, zodat de nieren weer hun werk gaan doen.
De chirurg denkt dat de verkramping die mystic dus heeft komt door stress. Ik kan me niet voorstellen dat het door Rambo of Isis kan komen. Mystic is altijd al een beetje buiten de groep gevallen, Isis en Rambo trekken veel naar elkaar toe en laten Mystic eigenlijk wel met rust. Wel heb ik verteld dat Pinto onlangs is overleden en dat het daarna allemaal begonnen is. De chirurg vermoed dat het dan toch ook in het koppie zit... tja, wie weet.
Ik ben echt doodsbang dat het nu wel mis gaat aflopen
wéér verstopt, wéér hebben die nieren een opdonder gehad, wéér is hij te verzwakt voor narcose
Ze hopen dat Mystic morgen wat ik opgeknapt en dat ze hem dan wel veilig een narcose kunnen geven en dan kunnen katheteriseren. Ze bellen me daar morgen nog over.
Áls mystic hier goed doorheen komt (duimen!!) dan krijg ik medicatie mee voor zijn aandoening. De chirurg maakt er een 'drankje' van, zodat ik het dus vloeibaar kan toedienen, geen pilletjes dus!
Er komt een pijnstiller in, antibiotica, antidepressivia en nog iets, maar ik weet zo even niet meer wat, ik denk die spierontspanner.
Maar het is voor nu dus weer even héél spannend!!
dus weer brandende kaarsjes en draaiende duimen gewenst!

In Putten aangekomen hebben we meteen Mystic zijn blaas leeggemaakt, zonder narcose want dat was nu te gevaarlijk. Arm ding. ik ben er dus bijgebleven om te helpen hem rustig te houden.
Zo'n hele grote buis, helemaal vol met urine! en nog was de blaas niet leeg

Daarna heeft hij een mega pijnstiller gekregen, die dus niet gevaarlijk was, en mocht hij in het hokje met water en eten. Ze houden hem daar sowieso ter observatie, dat had ik al verwacht.
Zojuist hebben ze me gebeld, het was nog niet gelukt Mystic te katheteriseren, ook niet met een plaatselijke spierverslapper. Dus ze hebben weer een volle buis urine uit zijn blaas gehaald en dat doen ze eind van de avond nog een keer. Ook heeft hij weer een infuus gekregen, zodat de nieren weer hun werk gaan doen.
De chirurg denkt dat de verkramping die mystic dus heeft komt door stress. Ik kan me niet voorstellen dat het door Rambo of Isis kan komen. Mystic is altijd al een beetje buiten de groep gevallen, Isis en Rambo trekken veel naar elkaar toe en laten Mystic eigenlijk wel met rust. Wel heb ik verteld dat Pinto onlangs is overleden en dat het daarna allemaal begonnen is. De chirurg vermoed dat het dan toch ook in het koppie zit... tja, wie weet.
Ik ben echt doodsbang dat het nu wel mis gaat aflopen

Áls mystic hier goed doorheen komt (duimen!!) dan krijg ik medicatie mee voor zijn aandoening. De chirurg maakt er een 'drankje' van, zodat ik het dus vloeibaar kan toedienen, geen pilletjes dus!
Er komt een pijnstiller in, antibiotica, antidepressivia en nog iets, maar ik weet zo even niet meer wat, ik denk die spierontspanner.
Maar het is voor nu dus weer even héél spannend!!

Ik duim, en ik duim nog heeeeeeel lang door vanavond.
Wat zul jij je ellendig voelen, Meis.
Ik heb met je te doen.
Ik duim en doe een kaarsje aan (ben niet online, maar duim wel hoor)
Wat zul jij je ellendig voelen, Meis.
Ik heb met je te doen.
Ik duim en doe een kaarsje aan (ben niet online, maar duim wel hoor)