Knobbeltje

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Gebruikersavatar
Aciren
Lynx
Lynx
Berichten: 108
Lid geworden op: 03 mei 2009 22:59
Locatie: Noord-Holland

Re: Knobbeltje

Bericht door Aciren »

Ach gosh
Ik kan me zeer indenken dat je totaal gestressed er mee bent.
Ik hoop dat je snel wat te weten komt, Knobbeltjes zijn altijd schrikken!
Sam heeft het ook niet voor het uitkiezen he .. nu al gaatjes :-o Poets jij je tanden wel voldoende jongeman!?! ;-)
Groetjes van Erica en een Wrah! van Jip
Gebruikersavatar
MoniqueAmsterdam
Huiskat
Huiskat
Berichten: 64
Lid geworden op: 17 okt 2009 19:40
Locatie: Amsterdam

Re: Knobbeltje

Bericht door MoniqueAmsterdam »

Emma is met 6 maanden gesteriliseerd, fijn dat ze dan minder kans loopt op melkkliertumor :)
Gebruikersavatar
Aciren
Lynx
Lynx
Berichten: 108
Lid geworden op: 03 mei 2009 22:59
Locatie: Noord-Holland

Re: Knobbeltje

Bericht door Aciren »

Dat wist ik niet dat het verminderde kans gaf als ze gesteriliseerd was. Gelukkig.
Hou je ons op de hoogte!?
Groetjes van Erica en een Wrah! van Jip
Gebruikersavatar
MoniqueAmsterdam
Huiskat
Huiskat
Berichten: 64
Lid geworden op: 17 okt 2009 19:40
Locatie: Amsterdam

Re: Knobbeltje

Bericht door MoniqueAmsterdam »

Ik kan me nog wel herinneren dat er van die miniwashandjes te koop waren, waarmee je de tanden van katten kon poetsen. Maar inmiddels had ik al meer in huis dan dat ik voor een mensenkind zou hebben gekocht en vond tandenpoetsen bij de katten wel een beetje te ver gaan. ;-) Nu wel spijt van dat ik dat niet gedaan had.

Ik geef de katten Royal Canin, Carnibest, Sheba en Gourmet. Sam is helaas niet warm te krijgen voor de harde brokken. Vertelde de dierenwinkelverkoper dat Sheba en Gourmet helemaal geen goede voeding is. Ik ging er vanuit, wat prijzig is, zal wel goed zijn. Nu krijgt Sam Carnibest en Oral RC als papje, hij eet het gelukkig wel. Een net puber-af met een gebit van een bejaarde!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Knobbeltje

Bericht door Adriana »

MoniqueAmsterdam schreef:Het knobbeltje zit niet bij een melkklier, dus het is geen melkkliertumor gaf de DA aan. Het knobbeltje ligt tegen het spierweefsel aan en is helaas nu nog te klein om goed een punctie van te kunnen nemen. Ze adviseerde me om te wachten of het zou groeien om dan eventueel weefsel te kunnen afnemen of om het preventief te laten verwijderen.
wij hadden ook zo'n dierenarts die vond dat de plek nog te klein was om een biopt te nemen. gelukkig heb ik een vriend die van doordouwen houdt en risico's haat, dus terug en biopt laten nemen, wat uiteindelijk heel gemakkelijk ging en drie dagen later was ik met oncologen in de weer en een week later net voor kerst was een mastceltumor weggeopereerd..
ben niet zo dol op dit soort uitspraken..
er kan altijd altijd met een naaldje wat spul uit het kleine knobbeltje worden gezogen, op een glaasje en dan kun je onmiddellijk zien dat het beetje vettig is, als het een talgknobbeltje is..
kan zijn dat de da dit zegt om je een rekening te besparen en het is een goed teken dat het niet op de melkklier zit. bij ons is het talgknobbeltje met een half jaar ook weer verdwenen, met tumoren moet je onmiddellijk ingrijpen als dat kan..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie