Alweer dierenarts

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
vixen
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 nov 2010 21:26

Alweer dierenarts

Bericht door vixen »

Ik ben nieuw hier maar ik moest echt even mijn verhaal kwijt. Excuus.

Even ter introductie. Wij hebben twee katertjes van pak weg 1 jaar oud, Lumpy en Kippie, en daar zijn wij natuurlijk ontzettend dol op. Lumpy, de kleine rode drukke ninja kat, die achter alles aanvangt, en Kip, de grijze logge kater die af en toe het presteerd om zijn kopje omhoog te houden als je hem roept en verder alleen maar ligt te lanterfanten en luieren.

Nu komen we net terug van de dierenarts, Lumpy loopt al de hele nacht/dag te braken, en we vertrouwden het niet. Hij had wat plastic gegeten, dus zijn naar de dierenarts vertrokken.

Blijkt dus dat hij hoge koorts heeft, 41 graden, en een bolle buik, wat nogal vreemd is na al dat gebraak.
Nu moeten we afwachten op een telefoontje, want mevrouw de dierenarts gaat foto's maken om te kijken of hij een darmoperatie moet.
Die operatie kost minimaal(!) 400 euro, en dat kunnen wij op het moment dus absoluut niet kwijt.
Een halfjaar geleden, hebben we een ander katje in moeten laten slapen. Noodle. Hij had blaasgruis, en was volgens de dierenarts niet meer te redden. Een penisamputatie had volgens hen geen zin. (Na wat research kwamen wij erachter dat dit waarschijnlijk wel zin had gehad, wat dus een tweede klap veroorzaakte).

Nu ben ik zo bang dat we weer een katertje in moeten laten slapen.
Ik zie echt door de bomen het bos even niet meer.

:-(
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Alweer dierenarts.

Bericht door Catfish »

Ik snap dat je het even niet meer ziet zitten.
Maar een dier brengt nou eenmaal onverwachte kosten met zich mee. Als je dat niet kan betalen, zoals ik, is een zorgverzekering een hele goede optie.
Als je je kat in laat slapen omdat je geen geld hebt voor een levensreddende operatie hoop dat je geen kat meer neemt, of een zorgverzering afsluit.

Misschien kom ik wat bruut over, maar ook een kat in laten slapen vanwege blaasgruis snap ik niet. Ik heb jaren blaasgruiskaters gehad, die het prima deden na een spoeling toen het heel erg was en daarna nog jaren op dieetvoer een geweldig leven hebben geleid. Daarvan zijn verder vele voorbeelden te vinden op dit forum.
Een andere dierenarts zou ik je dan ook absoluut aanraden.
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
vixen
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 nov 2010 21:26

Re: Alweer dierenarts.

Bericht door vixen »

Ja precies, dat katertje van die blaasgruis vond ik ook raar.
Dat was mijn eerste katje, en ik had er verder geen verstand van.
Noodle lag daar een week, en op zon moment nam ik die dierenarts dus wel serieus.
Maar na research op internet, kwam ik daar dus ook achter,
dit is ook een andere dierentarts trouwens.

Het is absoluut niet dat ik hem in laat slapen omdat ik het niet kan betalen.
Ik ben al aan het kijken of hoe en wat als het wel moet (betalingsregeling/ouders/etc)
Mijn vader heeft een dierenwinkel, en zou zoiets sws niet toestaan.

Dat was niet zozeer de strekking zoals ik bedoelde ;)

Ik vertelde meer wat de dierenarts mij net letterlijk verteld heeft, en ben dus best overstuur.

Ik vond dat de dierenarts ook niet echt luisterde.


edit: je komt verder niet bruut over hoor haha. ben niet zo kleinzerig.
Lumpy gaf aardig over, en ze vroeg dus of het zwarte/donkere vocht was o.i.d.
Ik heb minstens vier keer gezegd dat dit niet zo was, maar daar praatte ze gewoon overheen.

Verder vroeg ze niks, deed ze niet echt wat. Alleen temperatuur, en kwam meteen met dat op de proppen.

Ik denk dat ik evt. eerst nog langs een andere DA ga mocht ze gelijk met dit advies komen.

Lumpy had overigens voordat we bij de DA terecht konden als minstens 3 uur niet meer overgegeven, en zelfs geprobeerd te eten/drinken, zonder over te geven.

Ik weet gewoon nu niet zo goed wat ik moet doen, etc.

Verzekering waren we ook aan het kijken, maar die kan ik nu wel af gaan sluiten, die gaan dit natuurlijk niet meer dekken.

Verder vraag ik me af waardoor het komt. Katjes komen niet buiten, krijgen echt goed,afgemeten voer, altijd de kuurtjes die ze moeten krijgen, en hebben ook altijd wel een schone bak natuurlijk.

Ik weet het even niet. Pfft, ik vind het lastig om soms tegen een DA in te gaan..
paasnini

Re: Alweer dierenarts.

Bericht door paasnini »

Ik mag toch hopen dat je niet weer naar dezelfde dierenarts bent gegaan!
Het klinkt in ieder geval of een andere dierenarts verstandiger is. En plastic eten is echt heel gevaarlijk. Zou hem even goed in de gaten houden maar het lijkt mij dat dit verder onderzocht moet worden.
vixen
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 nov 2010 21:26

Re: Alweer dierenarts.

Bericht door vixen »

We wachten nog steeds het telefoontje af, als om half 11 nog steeds niet gebeld is, bellen we terug.
Desnoods halen we hem op.
Eerst even een SO voordat ik hem gelijk bij haar laat opereren.

Ze klinkt als een geldwolfje.
paasnini

Re: Alweer dierenarts.

Bericht door paasnini »

AH als ik het goed begrijp is de kat opgenomen? Het kan een dierenarts zijn die inderdaad dol is op geld maar het kan ook een dierenarts zijn die erg overtuigd is dat zij alles weet :grin:
Succes
vixen
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 nov 2010 21:26

Re: Alweer dierenarts.

Bericht door vixen »

Nouja, net de DA proberen te bellen, krijgen we een antwoordapparaat. Zijn ze gewoon vertrokken zonder ons te bellen. Wat een k*t Da.
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Alweer dierenarts.

Bericht door Catfish »

Dat vind ik echt erg voor je, hoe kan een DA nou niet opnemen als je kat daar ligt?! Schandalig!!

Fijn om te lezen dat je hem niet zomaar in laat slapen.

Ik zou zo snel mogelijk je kat daar weghalen en naar een goede DA brengen, deze klinkt als ene geldwolf inderdaad die denkt alles te weten. En jehebt er duidelijk geen goed gevoel bij, luister daarnaar! Vraag jezelf wat je belangrijker vindt, de gezondheid van je kat of je even lullig voelen omdat je tegen een DA ingaat waar je heen goed gevoel bij hebt. Versimpel de keuze dus. Lijkt me niet zo moeilijk... Dus ga lekker tegen haar in, je zult merken dat je je dara achteraf veel beter bij voelt.
Hou ons op de hoogte en sterkte!
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Re: Alweer dierenarts.

Bericht door Peet »

Blijf altijd bij je gevoel als het om je dieren gaat, laat je eigenlijk nooit in de steek!
Vind het ook maar een raar verhaal van die da.
En meestal valt er wel iets te regelen met een da hoor, als het om geld gaat. Wij hebben al een paar keer iets in termijnen betaald. (ging dan om wel wat meer) Maar is vaak geen probleem.
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Alweer dierenarts.

Bericht door jennli »

Wat een vreemde dierenarts. Zomaar weg gaan en jou niet informeren over je kat. Hoop dat alles goed komt met Lumpy
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Gebruikersavatar
Aciren
Lynx
Lynx
Berichten: 108
Lid geworden op: 03 mei 2009 22:59
Locatie: Noord-Holland

Re: Alweer dierenarts.

Bericht door Aciren »

Mag ik vragen wanneer hij dat plastic had gegeten?
Het braken klinkt mij bekent in de oren met Verstopping. Dat heb ik ook met jip meegemaakt afgelopen maand.
Ze had toen ook verhoging en een opgezette buik, Braakte heel veel. En hield niks binnen.
Dit hoeft niet hetzelfde te wezen maar ik hoor wel gelijke simptonen als je snapt wat ik bedoel.

Wat je DA heeft gedaan zomaar weg gaan zonder te bellen is in mijn ogen Respectloos. Jij zit al heel de avond te wachten!!
In dit geval lijkt mij een 2nd opinion geen slecht idee.
Heeft diezelfde da toevallig geen nachtdienst ? ik zou zo'n kreng zijn om te spam bellen om wat te horen te krijgen.

Ik sluit me aan bij Catfish! Luister naar je gevoel. Denk maar zo wat zou jij doen als je partner daar lag?

Hou je ons op de hoogte??
Groetjes van Erica en een Wrah! van Jip
Gebruikersavatar
]-marjolein-[
Poema
Poema
Berichten: 347
Lid geworden op: 26 jan 2010 09:45
Locatie: Dieren

Re: Alweer dierenarts.

Bericht door ]-marjolein-[ »

Ik hoop dat het om een andere dierenarts gaat dan die van je vorige kat met blaasgruis, en buiten dat klinkt deze ook niet al te best als het een andere is. Ik zou sowieso op zoek gaan naar een andere da! Die wel luistert naar wat je hem te vertellen hebt, en een brakende kat met koorts is geen reden om een kat in te laten slapen.
Ik zou bij een andere dierenarts uitgebreid onderzoek laten doen; lichamelijk helemaal nakijken en foto's/echo. En wat Aciren zegt zou goed kunnen, als ze verstopt zitten hoopt alles zich op in de darmen omdat het er niet uit kan en zwelt de buik dus op. Alles wat de darmen al niet eens meer inkomt wordt uitgebraakt.
Weet je hoeveel plastic hij heeft gegeten?
Groetjes van Marjolein, Dean, Wibi & Lars

Ook een fotoshoot met uw huisdier(en)? Kijk op:
http://www.marjoleinfotografie.nl/
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Alweer dierenarts.

Bericht door pearlsofpassion »

Ons Kleintje zat overlaatst ook verstopt. Nog niet zo erg dat ze braakte. Ik zag dat ze precies dik aan het worden was (ze is erg slank dus valt het op) en toen ik haar aanraakte voelde haar buik heel hard aan. Direct vergeleken met de andere katten, maar toen ze op haar zij lag, voelde ik het zo niet meer. Dacht dus dat ik het me wel verbeeld zou hebben en ze gewoon wat meer gegeten had. Tot ik haar oppakte! Een grote bal in haar buik leek het wel.
Direct naar de DA, en ze bleek ook gewoon wat verstopping in haar darmen te hebben. Waren we wel blij mee, want er waren al heel wat meer spookbeelden door mijn hoofd gegaan ( FIP, blaasgruis, weet ik veel wat nog...)
Ze heeft gewoon 3 dagen een darm- en mestverzorgende pasta moeten eten en al van de eerste keer kwam er serieus wat meer in de kattebak te liggen :lol:

Als jouw kat al plastic gegeten heeft is de kans toch groot dat hij andere zaken ook heeft opgegeten en dat zoiets zijn darmen verstopt. Het lijkt me dus raadzaam om onmiddelijk zoiets lichtlaxerend te geven en te zien of het daar beter mee wordt, en om foto's te laten maken om te zien wat er nu juist in de darmen zit (ik weet niet of je dat al gedaan had...) en of het er wel via de normale weg uit kan. Anders zal het inderdaad opereren worden. Dat is wel logisch.
Overleg met je DA he, niet zomaar beginnen experimenteren, maar een goede DA staat open voor suggesties en zal je als je er om vraagt zo'n product geven of uitleggen waarom dat geen goed idee is. Deel je zorgen en je overpeinzingen. Als ze daar niet mee om kunnen, ga je naar een andere DA, tot je een goed hebt!
Ik besef goed dat dat voor je kat geen leuke ervaring is, steeds naar een andere, maar het kan misschien zijn leven redden, is het niet nu, dan misschien later...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Aciren
Lynx
Lynx
Berichten: 108
Lid geworden op: 03 mei 2009 22:59
Locatie: Noord-Holland

Re: Alweer dierenarts

Bericht door Aciren »

Is er al wat meer bekent vixen??
Groetjes van Erica en een Wrah! van Jip
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Alweer dierenarts

Bericht door castratenkoor »

Misschien een idee een speciale bankrekeni9ng te maken waar je standaard elke maand een X-bedrag op stort voor als er "rampjes" gebeuren met de katten.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie