Verwende rotkat

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Elsze
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 nov 2010 22:04

Verwende rotkat

Bericht door Elsze »

Onze kat (prachtige grote glimmende git-zwarte kater van 3,5 jaar) begint steeds meer praatjes te krijgen. Hij eet alleen nog maar royal canin brokjes en het duurste zacht voer wat er te koop is. Geef m niet iets anders, want dan kun je het een dag later weg gooien. Hij gaat dan gewoon in honger staking!
Als ie iets van vlees ruikt is ie er bij en klimt ie bijna in m'n benen omhoog al eet ie alleen maar biefstuk en rosbief van de slager want van de supermarkt is niet goed genoeg voor meneer!
Nou vertik ik het om aan al zijn wensen te voldoen. Die brokken van royal canin krijgt ie soieso, want die kreeg hij altijd al, maar verder ga ik echt niet iedere dag een blikje van ruim een euro voor meneer z'n neus zetten of een biefstuk van de slager. Normaal kreeg hij dat ook nooit, dus ik snap ook eigenlijk niet hoe het komt.
Hoe krijg ik dit verwaande gedrag er in godsnaam uit?
paasnini

Re: Verwende rotkat...

Bericht door paasnini »

De reactie van jouw kat op de rc is niet onbekend. Het begint erop te lijken dat zij iets met het voer doen waardoor zij niets anders meer willen.

Als jouw kat zo dol is op de lucht van vlees zou je heel goed kunnen overwegen om hem Carnibest te geven. Dit is "rauwvlees" in rollen te koop (vriezer) bij veel dierenwinkels. Je kunt een rol in stukken snijden en in de vriezer bewaren. Je kunt dan iedere dag of om de twee dagen porties in de koelkast ontdooien en deze geven. Klint als lastig maar dat valt in de praktijk mee, voordeel het is in verhouding niet duur en het is gezond.

Indien dit je niet aanspreekt zou je nog Bozita kunnen proberen (dierenwinkel, online bij Zooplus) of Almo nature kunnen proberen. Alleen Almo is er niet in vlees wel in kip, kalkoen en vis e.d.
Elsze
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 nov 2010 22:04

Re: Verwende rotkat...

Bericht door Elsze »

Die carnibest kreeg hij ook toen we hem als 4 maanden oude kitten uit het asiel haalde. Ik ken dat spul wel. Ik denk dat ik dat inderdaad maar eens ga proberen. Bedankt!
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Verwende rotkat...

Bericht door Dafpoetser »

ik vind de topicnaam niet erg prettig.

een "verwende rotkat" creeër je zelf, en daar heeft de kat weinig mee van doen.
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Verwende rotkat...

Bericht door castratenkoor »

Ben het met Rob eens. De kat eet alleen wat goed voor hem is, supermarkt - bagger moet je ook niet geven. Die term zoals het topic heet vind ik geen fraaie benaming voor een geliefd huisdier.
Hij noemt jou toch ook geen krenterig rotmens........
Je kunt ook eens Miamor proberen. te koop bij b.v. Zooplus.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Verwende rotkat...

Bericht door Kattenbella »

Lekker de carnibest weer proberen! De katten gaan er hier zo goed op en je kan de worst licht ontdooien en in parten delen met een zaagje of een goed vleesmes. Je bent dan en beter en goedkoper uit dan met supermarktvoer ;-)
Alles weer in de vriezer gooien, heel lichtjes ontdooien dus ;-)
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Verwende rotkat...

Bericht door castratenkoor »

Ja zo doe ik het ook, bij aankoop iets laten ontdooien, zodra het kan in 5-en zagen en gauw de vriezer in.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Verwende rotkat...

Bericht door Dafpoetser »

en in mijn ogen bestaan er geen "rotkatten", wel katten met een gebruiksaanwijzing.
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Verwende rotkat...

Bericht door Kattenbella »

Ach ja, Rob, ik heb ook wel een rollen behang of 27 hier ;-)

Elsze, laat je weten wat je gaat voeren en hoe het gaat?
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Spookysil
Poema
Poema
Berichten: 239
Lid geworden op: 22 sep 2010 02:17
Locatie: Genemuiden

Re: Verwende rotkat...

Bericht door Spookysil »

Als ik jou was zou ik er geen aandacht aan besteden, geen vlees geven als je dat niet wilt, en als hij nieuwe brokken moet, laat maar lekker staan, uiteindelijk krijgt ie wel honger.
Dit klinkt misschien een beetje onvriendelijk, maarja, als je het gedrag eruit wilt hebben, moet meneer leren dat hij moet eten wat de pot schaft. tis net een kind ;)
Groetjes van Silvia een nieuwsgierig snufje van Charlie en een nieuwsgierig kefje van Lucy.

Gizmo 09 01 10 Nanny 29 12 10 Spooky 21 03 12
Gebruikersavatar
Aciren
Lynx
Lynx
Berichten: 108
Lid geworden op: 03 mei 2009 22:59
Locatie: Noord-Holland

Re: Verwende rotkat...

Bericht door Aciren »

Dafpoetser schreef:en in mijn ogen bestaan er geen "rotkatten", wel katten met een gebruiksaanwijzing.
HAHAHA Rob Zeker mee eens .. alleen jammer dat die Gebruiksaanwijzing altijd verloren gaat ;-)
Groetjes van Erica en een Wrah! van Jip
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Verwende rotkat...

Bericht door Adriana »

Elsze schreef:Als ie iets van vlees ruikt is ie er bij en klimt ie bijna in m'n benen omhoog al eet ie alleen maar biefstuk en rosbief van de slager want van de supermarkt is niet goed genoeg voor meneer!
Nou vertik ik het om aan al zijn wensen te voldoen.

Hoe krijg ik dit verwaande gedrag er in godsnaam uit?
welkom ;-) op het Forum!
katten kunnen heel slecht tegen 100% doodgekookt voer en moeten af en toe iets van rauw vers vlees om gezond te blijven. een kat is van nature een vleeseter, muizen en vogels enzo..
het is heel begrijpelijk dat hij zodra hij dat ruikt er bij wijze van spreken een kleine moord voor doet. dat is niet 'verwaand' maar natuurlijk gedrag..
je hebt al de tip van carnibest gekregen, daarbij kan het dure zachtvoer er gewoon uit.
je kunt ook wat verse kip kopen en dat in porties invriezen of even de kook erover heen en hem daarvan dagelijks een kleine portie geven.

kwalitatief goeie brokjes, ruim schoon vers drinkwater en wat carnibest of kip en hij zal helemaal gelukkig worden en gezond blijven. qua kosten maakt dat niks uit.
geef hem af en toe ook wat gras, niet zozeer om te kotsen maar er zitten goeie stofjes in die een kat die niet buiten komt gewoon nodig heeft.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Verwende rotkat...

Bericht door castratenkoor »

Je zou ook eendagskuikens kunnen proberen, eerst om te wennen in stukken snijden en dan op den duur een hele.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Elsze
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 nov 2010 22:04

Re: Verwende rotkat...

Bericht door Elsze »

Dafpoetser schreef:ik vind de topicnaam niet erg prettig.

een "verwende rotkat" creeër je zelf, en daar heeft de kat weinig mee van doen.
Misschien had ik het "verwende" en "rotkat" even moeten scheiden! Een rotkat is het zeker want volgens mij bestaat er geen enkele gebruiksaanwijzing voor katten die je om de hoek op staan te wachten om je aan te vliegen als ze hun zin niet krijgen en die bij de dierenarts onder narcose moet worden gebracht om te worden onderzocht. Begrijp me niet verkeerd, het is m'n kind voor me en ik zou m geen minuut willen missen, maar het blijft mijn rotkatje!!!

Ik ga van het weekend even ander voer halen, want hier in het dorp is carnibest niet te koop!
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Verwende rotkat...

Bericht door Dafpoetser »

Het is geen rotkat, maar een kat met karakter.
Dat is iets heel anders!
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Plaats reactie