Sterke ontlastinggeur door wormen?
Sterke ontlastinggeur door wormen?
Sinds een kleine week hebben wij een nieuwe huisgenoot: Balou. We hadden al een kat, Cooper. De kattenbak staat, bij gebrek aan ruimte, in de woonkamer. Bij Cooper hebben we hier nooit last van gehad. Natuurlijk stonk ook hij weleens, maar de geur was niet zo vies dat het onverdraaglijk was. Balou heeft echter een véél sterkere ontlastingsgeur. Zou dit ermee te maken kunnen hebben dat hij wormen heeft? En zo niet, waar zou het dan mee te maken kunnen hebben? En is er iets wat wij hiertegen kunnen doen?
Re: sterke ontlastingsgeur door wormen?
Ik weet dat van sommige voeding katten kunnen stinken.
Of het door wormen kan komen weet ik niet???
Meest effectieve manier is de drol weghalen.
Zo vaak gaan ze niet voor nr. 2
Of het door wormen kan komen weet ik niet???
Meest effectieve manier is de drol weghalen.
Zo vaak gaan ze niet voor nr. 2
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)
In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Ze krijgen alleen brokjes hier. Af en toe een snoepje van whiskas. Meer niet. Dus ik weet niet hoe waarschijnlijk het is dat het dan door het eten komt?
Ik moet trouwens zeggen, dat de kat zelf ook stinkt. Dit viel me al op op het moment dat ik hem ophaalde bij zijn vorige baasje. Maar ik ben wel 2 dagen geleden bij de dierenarts geweest om hem te laten castreren, en daar is hen niets ernstigs opgevallen neem ik aan. Heb het niet gevraagd stom genoeg, maar ze hebben ook niets gezegd.
Ik moet trouwens zeggen, dat de kat zelf ook stinkt. Dit viel me al op op het moment dat ik hem ophaalde bij zijn vorige baasje. Maar ik ben wel 2 dagen geleden bij de dierenarts geweest om hem te laten castreren, en daar is hen niets ernstigs opgevallen neem ik aan. Heb het niet gevraagd stom genoeg, maar ze hebben ook niets gezegd.
Sommige katten stinken iets meer dan adnere katten.
Je hebt hem net in huis, dus misschien dat z'n geur nog wijzigt.
Je hebt hem net in huis, dus misschien dat z'n geur nog wijzigt.
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)
Re: Sterke ontlastinggeur door wormen?
Hoe bedoel je dat de kat stinkt? Zit de lucht in zijn vacht? Dan moet het de omgeviingslucht zijn van zijn vorige omgeving
Als het dat niet is zou ik terug gaan naar de dierenarts want een kat hoort niet te stinken....
Ik merk overigens hier aan de drollen dat de ene drol meer ruikt dan de andere terwijl ze hetzelfde eten...
Net zoals mensen, daar zitten ook grote stinkerds onder

Ik merk overigens hier aan de drollen dat de ene drol meer ruikt dan de andere terwijl ze hetzelfde eten...
Net zoals mensen, daar zitten ook grote stinkerds onder

grt Anne, Joep 15 Hobbel 14 Pluto 4 Louie 3 Donna 2, Pino en Pip 0 Lora (hond) 2
en kipjes Kayla en Lucy
rust zacht alle engeltjes
en kipjes Kayla en Lucy
rust zacht alle engeltjes
Ik heb geen idee waar de lucht precies zit. Wel ruik je het altijd. Ik hoop toch dat zowel zijn eigen geur en de geur van zijn ontlasting wat minder sterk zal worden.
- pearlsofpassion
- Tijger
Klinkt mij echt niet normaal...
Mijn katjes ruiken namelijk allemaal zalig
En dat ruik je pas als je je neus in hun vacht begraaft...
Het is ook niet logisch dat je een kat zou ruiken vanop afstand want dan ruikt de prooi hen ook...
Het zou natuurlijk kunnen dat de geur van het vorig huis nog in zijn vacht hangt maar dan zou het daar ook wel erg moeten stinken in huis. Je zou het met een shampoo kunnen verhelpen, maar niet zomaar een shampoo gaan gebruiken he! De vacht is heel gevoelig en ik zou het dus aan de DA vragen. Niet alles wat in de winkel verkocht wordt is onschadelijk! Integendeel...
Kan je de geur niet wat beschrijven, of lijkt het op niets dat je kent?
Het kan ook zijn dat het zijn adem is en dan is er wss iets mis met zijn tanden... Dan ruikt het naar zijn eten maar wat slechter...
Ontslasting kan je er toch wel uithalen van geur en plas? Maar het is dus iets anders?
Normaal is het alleszins niet!
Mijn katjes ruiken namelijk allemaal zalig

En dat ruik je pas als je je neus in hun vacht begraaft...
Het is ook niet logisch dat je een kat zou ruiken vanop afstand want dan ruikt de prooi hen ook...
Het zou natuurlijk kunnen dat de geur van het vorig huis nog in zijn vacht hangt maar dan zou het daar ook wel erg moeten stinken in huis. Je zou het met een shampoo kunnen verhelpen, maar niet zomaar een shampoo gaan gebruiken he! De vacht is heel gevoelig en ik zou het dus aan de DA vragen. Niet alles wat in de winkel verkocht wordt is onschadelijk! Integendeel...
Kan je de geur niet wat beschrijven, of lijkt het op niets dat je kent?
Het kan ook zijn dat het zijn adem is en dan is er wss iets mis met zijn tanden... Dan ruikt het naar zijn eten maar wat slechter...
Ontslasting kan je er toch wel uithalen van geur en plas? Maar het is dus iets anders?
Normaal is het alleszins niet!
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Wat voor brokjes geef je?
En inderdaad, wat voor lucht ruik je aan de kat zelf.
Gaat de kat wel normaal naar de bak? Ik bedoel, zijn het goede drollen? Of juist dunnig, of tegenovergesteld, of hele kleine keuteltjes?
Een kat kan inderdaad uit het bekkie stinken (misschien kan je eens in het bekkie kijken hoe het gebit en tandvlees eruit ziet, als de kat het toelaat) maar het kan ook zijn dat de anusklieren opspelen. En dat stinkt ook
En inderdaad, wat voor lucht ruik je aan de kat zelf.
Gaat de kat wel normaal naar de bak? Ik bedoel, zijn het goede drollen? Of juist dunnig, of tegenovergesteld, of hele kleine keuteltjes?
Een kat kan inderdaad uit het bekkie stinken (misschien kan je eens in het bekkie kijken hoe het gebit en tandvlees eruit ziet, als de kat het toelaat) maar het kan ook zijn dat de anusklieren opspelen. En dat stinkt ook

Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel
Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Purrz:
*Pluis '03-'14
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Je zegt hij krijgt alleen brokken, maar het gaat er juist om wat voor merk. Slechte brokken gaat de ontlasting van stinken. Van wormen ook, meer weeïge lucht.
Oude katten kunnen nog wel eens wat ik benoem als "anders" ruiken.
Persoonlijk betitel ik ook dat niet als stinken.
Laat hem even nakijken.
Oude katten kunnen nog wel eens wat ik benoem als "anders" ruiken.
Persoonlijk betitel ik ook dat niet als stinken.
Laat hem even nakijken.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Ik gaf hem eerst brokjes van Whiskas. 2 dagen geleden heb ik brokjes van Felix voor ze gekocht. De snoepjes die ik ze geef zijn van het merk Whiskas.
De geur lijkt niet echt op iets wat ik ken.
Ze poepen op dezelfde kattenbak, dus ik weet niet precies welke drollen van hem zijn. Wel zien de drollen er allemaal stevig uit, hoewel de één wat kleiner is dan de ander.
De geur lijkt niet echt op iets wat ik ken.
Ze poepen op dezelfde kattenbak, dus ik weet niet precies welke drollen van hem zijn. Wel zien de drollen er allemaal stevig uit, hoewel de één wat kleiner is dan de ander.
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Dat valt bij mij onder de category junkfood.
Ik zou naar een dierenspeciaalzaak een goed merk voor hem halen.
Ik zou naar een dierenspeciaalzaak een goed merk voor hem halen.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
Whiskas en Felix zijn niet superslecht, maar een beetje het junkfood onder het kattenvoer. 
Het is misschien goedkoper als premium voer, maar op de lange termijn duurder. De kat kan sneller iets oplopen als blaasgruis of nierproblemen door de hoeveelheid toegevoegde zouten etc. waardoor je hoge dierenarts rekeningen hebt.
Daarnaast is er een verhoogde kans op overgewicht, omdat de kat over het algemeen veel eet van o.a. whaiskas. Het is zo lekker
Terwijl als je een duurder merk geeft, je wel wat meer kwijt bent, maar de kat er overduidelijk minder van eet, omdat de kat voldoende voedingsstoffen binnenkrijgt. De kat is sneller voldaan. Dat is dus bij het goedkope voer niet zo.
Daarnaast, goedkoop voer zorgt voor stinkende ontlasting
Kan je erachter komen wáár je de geur op de kat ruikt?
En zit er een groot leeftijdsverschil tussen de 2 katten? Is de ene kat groter dan de andere kat?
Edit: Dinie was me voor met de junkfood

Het is misschien goedkoper als premium voer, maar op de lange termijn duurder. De kat kan sneller iets oplopen als blaasgruis of nierproblemen door de hoeveelheid toegevoegde zouten etc. waardoor je hoge dierenarts rekeningen hebt.
Daarnaast is er een verhoogde kans op overgewicht, omdat de kat over het algemeen veel eet van o.a. whaiskas. Het is zo lekker

Terwijl als je een duurder merk geeft, je wel wat meer kwijt bent, maar de kat er overduidelijk minder van eet, omdat de kat voldoende voedingsstoffen binnenkrijgt. De kat is sneller voldaan. Dat is dus bij het goedkope voer niet zo.
Daarnaast, goedkoop voer zorgt voor stinkende ontlasting

Kan je erachter komen wáár je de geur op de kat ruikt?
En zit er een groot leeftijdsverschil tussen de 2 katten? Is de ene kat groter dan de andere kat?
Edit: Dinie was me voor met de junkfood

Purrz:
*Pluis '03-'14
Purrz:
*Pluis '03-'14
Ze schelen ongeveer een jaar, en de ene kat is wel steviger dan de andere kat. Ik probeerde net op zijn vacht te ruiken, maar dat vond hij geloof ik niet zo leuk. Deinsde een beetje terug en liep weg. Moet zeggen dat ik de geur van zijn vacht eigenlijk wel mee vind vallen, wat ik tot nu toe geroken heb dan.
Ik was trouwens in de war. Ik heb ze eerst geen Whiskas gegeven, maar Gourmet.
Is het echt zo dat deze merken voor stinkende ontlasting zorgt? Is dat echt bewezen? Bij mijn ouders thuis krijgen de katten ook altijd voer van deze merken, en geen van allen heeft een ziekte opgelopen oid. En ze zijn al een stuk ouder dan mijn katten, de oudste is geloof ik 14. Over hun ontlasting kan ik niets zeggen want zij poepen allemaal buiten.
Ik was trouwens in de war. Ik heb ze eerst geen Whiskas gegeven, maar Gourmet.
Is het echt zo dat deze merken voor stinkende ontlasting zorgt? Is dat echt bewezen? Bij mijn ouders thuis krijgen de katten ook altijd voer van deze merken, en geen van allen heeft een ziekte opgelopen oid. En ze zijn al een stuk ouder dan mijn katten, de oudste is geloof ik 14. Over hun ontlasting kan ik niets zeggen want zij poepen allemaal buiten.
In mijn kattenbak is dat wel bewezen ja 
Alleen Muka hier krijgt nog natvoer van Gourmet, omdat dat vrijwel het enige natvoer is dat ze eet.
De andere 2 krijgen van een beter merk.
De brokken krijgen ze alledrie van een beter merk.
En je doet er echt gewoon langer mee.
En het wil niet zeggen dat een kat niet oud kan worden op bijv. Whiskas. Er zijn tenslotte ook oude amerikanen
Maar de kans op aandoeningen is aanzienlijk verhoogd.

Alleen Muka hier krijgt nog natvoer van Gourmet, omdat dat vrijwel het enige natvoer is dat ze eet.
De andere 2 krijgen van een beter merk.
De brokken krijgen ze alledrie van een beter merk.
En je doet er echt gewoon langer mee.
En het wil niet zeggen dat een kat niet oud kan worden op bijv. Whiskas. Er zijn tenslotte ook oude amerikanen

Purrz:
*Pluis '03-'14
Purrz:
*Pluis '03-'14
- pearlsofpassion
- Tijger
14 is trouwens toch een normale leeftijd voor een kat om te bereiken, dus dat wil nog niets zeggen. Je moet vergelijken met hoe oud ze er gemiddeld op worden.
In Whiskas zitten inderdaad veel stoffen om het eten heel smakelijk te laten worden zoals dat in menseneten ook vaak het geval is. En toch zullen de meeste katten als ze de kans krijgen voor het premiumvoer kiezen!
Ikzelf vind het sterker ruiken en niet zo lekker (ben dan ook geen kat
) maar mijn katten worden gek als ik de grote zak open om in de bewaardoos te doen. Ze vinden het duidelijk zalig ruiken.
En je doet er inderdaad veel langer mee!! Ik had op voorhand uitgerekend hoe lang ik er zou mee doen, en ik kom bijna dubbel zo lang uit! Hele leuke verrassing.
De ontlasting is echt afhankelijk van de kat in kwestie, maar je hebt meer kans op stank bij voer met veel granen zoals Whiskas.
In Whiskas zitten inderdaad veel stoffen om het eten heel smakelijk te laten worden zoals dat in menseneten ook vaak het geval is. En toch zullen de meeste katten als ze de kans krijgen voor het premiumvoer kiezen!
Ikzelf vind het sterker ruiken en niet zo lekker (ben dan ook geen kat

En je doet er inderdaad veel langer mee!! Ik had op voorhand uitgerekend hoe lang ik er zou mee doen, en ik kom bijna dubbel zo lang uit! Hele leuke verrassing.

De ontlasting is echt afhankelijk van de kat in kwestie, maar je hebt meer kans op stank bij voer met veel granen zoals Whiskas.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)