Zaterdag was het de 10e dag, en moest ik van de DA even in haar bekje kijken of het wat minder was geworden. Een vriend van me heeft geholpen, want ik krijg het zelf niet voor elkaar.
Handdoek op haar ruggetje, en vriend hield haar voorpootjes door de handdoek heen in bedwang. Ze trok elke keer met haar kopje, maar uiteindelijk heb ik toch kunnen kijken.
Aangezien het licht slecht was, met een zaklampje. Haar wangetjes zagen er wel nog wat rood uit, maar niet meer zo vuurrood. Nu ben ik bang dat het blauwige licht van het zaklampje de kleur een beetje heeft vertekend...
Afijn, vanmorgen de DA gebeld, en die wil toch graag zelf even kijken. Geeft mij ook een wat geruster gevoel. Morgenmiddag heb ik een afspraak om 16 uur, even kijken wat de DA ziet, en kijken hoe nu verder.
Ben zelf wel op onderzoek uit gegaan op internet, en weet inmiddels dat het Stomatitis is, of Faucitis/Pharyngitis. Heb eea uitgeprint en neem ik morgen mee naar de DA.
Faucitis wordt in 90-95 % van de gevallen veroorzaakt door Calicivirus (niesziekte)
Dat heeft ze nooit gehad, en is altijd ingeent geweest. Villo, mijn andere kat, heeft echter toen hij jong was en nog in de opvang zat, heel erg niesziekte gehad. Nu heeft hij nog af en toe last van wat niesaanvallen. Ik ga het vermoeden krijgen dat Misty daar toch wat van heeft meegekregen...
Maar goed, neem alles morgen mee naar de DA, en overleg met hem. En hopelijk is er nog iets waar me mee kunnen behandelen.
Vind het echt zo sneu voor mijn lieve Misty

Ze voelt zich nu goed, en eet redelijk goed, maar dat komt puur alleen door de Novacam natuurlijk.