alweer een hele tijd geleden dat ik hier op het forum was, mijn excuses.
Helaas zit ik met een gezondheid die me in de steek laat waardoor ik veel minder achter de computer zat, maar gelukkig gaat het met de katten heel erg goed, dus er was ook geen grote noodzaak om hier te komen.
Maar nu heb ik echter een probleem.
Mijn gezondheid is zo drastisch achteruit gegaan dat ik eigenlijk niet meer in staat ben langere tijd zelfstandig te blijven wonen. ik heb dan ook de knoop doorgehakt dat ik bij mijn ouders ga wonen (in een apart gebouwtje op de boerderij) voor enkele maanden zodat ik daar de zorg en hulp kan krijgen die ik nodig heb. Dan heb ik 5 maanden de tijd om op zoek te gaan naar iets anders (bijv. aangepaste woning).
Nu ga ik dus al aankomende zondag verhuizen! in ieder geval; ik ga al naar limburg, mijn spulletjes blijven nog even staan en komen later. En natuurlijk wil ik zondag heel graag mijn katten meenemen.
Nu heb ik echter een probleem. Ik heb pieke en bes. Pieke vind het spannend in een reismandje, maar toch denk ik dat zij de reis wel aankan. Ik schat dat we er van in de mand tot uit de mand 3 uur over doen.
maar bes is een enorme stresskip! Ik heb ze nu ruim een half jaar, hiervoor hebben ze 5 jaar bij dezelfde eigenaar gewoond.
Toen ze hier kwam is ze lang overstuur geweest en vechtend met haar zusje. Na enkele maanden heb ik haar meegenomen naar de DA voor injecties. Daar is ze ruim drie weken van overstuur geweest. Toen ze voor een herhalingscontrole moest probeerde ik haar weer in haar mandje te krijgen maar raakte ze zo in de stress dat ze me flink gebeten heeft. De DA is toen bij mij thuis geweest om een injectie te geven wat na heel veel gedoe wel lukte. Die dag is ze nog wat onrustig geweest, maar niet voor lang. Ik had haar toen wel 'relax' pilletjes gegeven van de dierenwinkel, die naar mijn mening niet geholpen hebben.
Sinds een maand staat een reismandje in de woonkamer met dekentje. Pieke gaat hier regelmatig in slapen. Bes komt nog in geen meter omtrek van het mandje.
Nu wil ik ze heel graag meenemen, maar ik ben bang dat Bes misschien zo gestressd raakt dat ze erin blijft. De pilletjes hebben de vorige keer niet geholpen.
Ook vind ik het lastig dat ik weet dat deze verhuizing een oplossing voor een maand of 5 us waarna ik weer moet verhuizen naar iets anders. Ik wil ook niet graag nog jaren bij mijn ouders gaan wonen, daar ben ik veel te zelfstandig, en naar mijn mening ook wat te oud voor,haha.
Ik vind het zo moeilijk dat ik dit de katten aandoe! Dat worden misschien wel 3 verhuizingen in 1 jaar voor hen, dat vind ik vreselijk!!
En nu spookt dan ook de vraag door mijn hoofd of ik een beter plekje voor ze moet zoeken waar ze vanaf nu gewoon kunnen blijven hier in de buurt. Dat bied natuurlijk ook geen garantie, kijk maar naar mij, ik was dit ook niet van plan. En daarbij zou het mijn hart breken als ik ze weg zou moeten doen. Ik wil ze wel heel graag samen houden omdat het twee zussen zijn.
poeh! lastig lastig! Ik wil gewoon het beste voor hen met de minste stress.
Dus heel graag veel tips

Maar ik ga straks nog even met de DA bellen voor informatie (ik kan er namelijk niet naartoe).
Alvast bedankt he