Dieetvoer voor gezonde kat

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Adriana

Re: Dieetvoer voor gezonde kat

Bericht door Adriana »

MarjanR schreef:Adriana, zag ik jou iemand met een nierprobleem katje adviseren Sanabelle Urinary te geven ivm laag eiwit?
Daar zijn Teun en Moos beide dol op (ik geef het als snoepje).
Maar dat is niet nadelig voor Moos als hij daar z'n volledige voedingsbehoefte mee verzadigd?
En kan Sara dat ook eten?
hoi, dat moet een heel heel erg oud bericht zijn..
welke kat was dat?

Sanab Urinary heeft de helft van het eiwitgehalte van Orijen en voor oudere katten is het prima voer om de nieren te ontzien. dus laag in fosfor en laag in goed verteerbare eiwits.
en dat is heel iets anders dan nierdieetvoer.
voor nierkatten zal ik dat niet aanraden want het is geen nierdieetvoer. het is voer voor oudere katten dat erg goed preventief werkt tegen het ontwikkelen van blaasgruis. bij de analyse zie je iets van 24% eiwit en dat is vrij laag bij droogvoeders.

dan zijn er als nierdieetvoeders brokjes beaphar, integra en clinic en nog een paar DS en natuurlijk het rijtje Hills, RC, Specific, Trovet, Sanimed enzo als DA nierdieetvoer.

kweeniet uit mijn hoofd de urea/crea waardes van Moos, nee, niet 100% als droogvoer. kun jij iets met een voerautomaat?
MarjanR
Tijger
Tijger

Bericht door MarjanR »

Ok, dat is duidleijk. Sanabelle als preventief. ;)

Een voer automaat lost ben ik bang m'n probleem niet op.
Dan blijf ik met " fout" voedselzitten voor 1 of 2 van m'n katten.
De crea/urea waardes zijn 141/12.2 respectievelijk (spotchem).

Ik heb hier thuis dus een kilo Pro-Vet brokken.
Ik had het linkje erbij gezet.
Daar zit ook maar 24% eiwit in.
Wat ik me afvraag als ik dit neerzet voor alle katten, of dit kwaad kan voor Sara en Teun.
Sara en Teun krijgen 2 a 3x per dag natvoer van een premium merk, dus die krijgen op die manier alle stofjes binnen. Maar als jij naar d analyse kijkt van Pro-Vet moet ik me dan zorgen maken om de stofjes die ze juist wel binnen krijgen (zoals bijvoorbeeld dat geheime ingredient bij bijvoorbeeld Hills en RC)?
Als dat niet zo is dan kan ik die knabbels overdag neerzetten waar ze allemaal van kunnen eten.
En krijgen m'n poezels het 'uitstekende' voer wanneer ik thuis ben (Moos Hills K/D en de andere poezels premium nat- en droogvoer).

Want ik ben zo bang dat Sara te weinig eet als ik overdag alles weghaal.
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Adriana

Bericht door Adriana »

MarjanR schreef:Even een vraagje voor Adriana;
Welk ingredient precies wil je de gezonde diertjes niet geven?
Ik heb hier namelijk nog een stapel Pro-vet nierdieet staan.
En hier staat de analyse
http://www.profpetcorporation.com/nl/pr ... duct/renal
hoi/hoi, ik ken dit voer helemaal niet en uit de begeleidende tekst kan ik opmaken dat de mensen achter dit produkt het helemaal begrepen hebben! word ik blij van.

ergens halverwege bij 'renal' staat precies wat jij voor Moos nodig hebt en staat ook dat het 'preventief verzorgend' werkt voor bv wat oudere katten, die nog geen nierproblemen hebben - maar wel aangepast voer omdat al die functies achteruitgaan bij het ouder worden!
kortom, ik ben hier heel enthousiast over. ook over de samenstelling en je ziet dat er een redelijk aandeel plantaardige eiwitten inzit en plantaardige eiwitten geven vrijwel geen ureum in de vertering, dat is bij mensen ook zo. dus veel minder grote belasting voor de nieren!

en dan je vraag of dit overdag ook kan voor lady Sara en ik denk het wel. Sara wordt met wat rijker voer bijgevoerd als jij thuis bent en hier zitten genoeg goeie voedingsstoffen in om groot te groeien! en als zij het grootste stukje kipfilet krijgt, dan is het opgelost en zal ze zeker geen eiwittekort oplopen!

heb ze geschreven voor verkoopadressen en proefmonsters..
p.s. ik denk dat dit voer als preventie voer voor oudere katten beter is dan Sanab Urinary, gezien de analyse en samenstelling!
MarjanR
Tijger
Tijger

Bericht door MarjanR »

Wooooooooooooot!!!! :edance:

Ik heb wel een proefzakje voor je om te zien of jouw katzels er blij van worden.
Moos heeft liever de K/D brokken maar vindt dit ook erg lekker :)
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Plaats reactie