Verstopping en heeft behandeling gehad bij DA wat nu?

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Gebruikersavatar
Aciren
Lynx
Lynx
Berichten: 108
Lid geworden op: 03 mei 2009 22:59
Locatie: Noord-Holland

Re: Verstopping en heeft behandeling gehad bij DA wat nu?

Bericht door Aciren »

Hmm ze heeft nog geen ontlasting gehad sinds maandag. Wel begint ze iets meer te eten. Ik heb haar net toch maar een beetje van haar medicijnen gegeven. ze moch 3 ml hebben .. ik heb er denk ik 1 in gekregen hahaha het zit echt overal nu. Ik voel het weer plakken op mijn arm.
Plassen doet ze trouwens erg goed.
Groetjes van Erica en een Wrah! van Jip
Gebruikersavatar
Aciren
Lynx
Lynx
Berichten: 108
Lid geworden op: 03 mei 2009 22:59
Locatie: Noord-Holland

Re: Verstopping en heeft behandeling gehad bij DA wat nu?

Bericht door Aciren »

Nog steeds geen ontlasting.
Plassen gaat nog steeds goed en ze lijkt nergens last van te hebben.
De DA zegt dat ik het zeker na het weekend moet wachten omdat ze weinig eet is de ontlasting natuurlijk ook niet of zeer weinig.
Toch maak ik me zorgen.
Ik vertrouw mijn DA volledig maar zorgen maken is niet snel uit gezet.
Iemand suggesties met dingen die ik kan doen of geven aan haar?
Groetjes van Erica en een Wrah! van Jip
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Verstopping en heeft behandeling gehad bij DA wat nu?

Bericht door Cari »

Hoe is het nou, is er al iets uitgekomen :toiletpaper: ? Heb je al geprobeerd de tractonorm over het natvoer te doen? Hier wordt het met smaak opgegeten, het is zoet. Zolang ze nog niet lusteloos of zo is, is de verstopping -als die er is- nog niet heel ernstig.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Verstopping en heeft behandeling gehad bij DA wat nu?

Bericht door castratenkoor »

Beetje olijfolie van je vinger laten likken?
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Aciren
Lynx
Lynx
Berichten: 108
Lid geworden op: 03 mei 2009 22:59
Locatie: Noord-Holland

Re: Verstopping en heeft behandeling gehad bij DA wat nu?

Bericht door Aciren »

Hoi Hoi allemaal

Dank jullie voor de berichtjes!
Goed nieuws hier. Zaterdag avond is er een redelijke hoop uitgekomen :D (wat kan je blij zijn als ze moeten HAHAHA)

@Cari die tip van over het nat voer te gaan doen ga ik zeker proberen. Met een spuitje er in doen is echt een hell bij haar.
Gisteren was het zelfs zo erg dat ze zich er in verslikte. Dat was erg zielig ze was een half uur aan het hoesten en proesten en overgeven.
Ik had het ook echt niet zo snel er in gespoten .. kleine beetjes en dan hoor je haar ook slikken.

@Castratenkoor Helaas trapt ze daar niet in. Het is echt een diva :P
Groetjes van Erica en een Wrah! van Jip
paasnini

Re: Verstopping en heeft behandeling gehad bij DA wat nu?

Bericht door paasnini »

Onze Bamboe krijgt ook veel medicijnen. Bij hem lukt het om de vloeibare medicijnen door Viyo te doen. (Pro-biotische kattenmelk).
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Verstopping en heeft behandeling gehad bij DA wat nu?

Bericht door nellebel »

Hoe is het nu met haar? Ontlasting weer normaal of blijft het moeilijk.
Onze vorige kat heeft het ook gehad. Zij vond die tractanorm ook vreselijk. Spuugde alles weer uit. En alles plakte natuurlijk.
Wel vond ze boter heerlijk (likte dat altijd van mijn peperkoek). Dus op advies van mijn DA haar toen ook gewoon vette dingen gegeven, zoals beetje boter.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Aciren
Lynx
Lynx
Berichten: 108
Lid geworden op: 03 mei 2009 22:59
Locatie: Noord-Holland

Re: Verstopping en heeft behandeling gehad bij DA wat nu?

Bericht door Aciren »

Met jip gaat het nu nu redelijk. De ontlasting is de ene keer normaal andere keer nog niet optimaal.
Ze eet de Tractanorm nu bij haar nat voer (shiba die van 99cent). Hahaha de slimme dame vind het zo heerlijk. Ik hoef het er niet eens door te mengen. Gewoon op spuiten en dat gaat prima. Wel merk ik nu dat ze haar brokjes voledig laat staan en alleen omdat ze om de dag natvoer krijgt eet ze een beetje onder Veel veeeeel protest. (ze miauwd niet ze Krijst)
Binnekort ga ik nog wel iso korrels halen maar ik maak eerst de Tractanorm op.

@paasnini Jip heeft alleen intresse in mijn melk wat niet goed voor haar is. kattenmelk heft ze haar neus voor op HAHA als een echte diva.

@Nellebel Jah dat plakken herken ik helemaal! ik kom nog steeds plekjes tegen met plak waar ik al meerdere keren gedweild heb gegenoeg. Een keer was het zo zielig. Ze was zo aan het protesteren met dat spuitje dat op het moment dat ik het er in deed ze miawde. Dus proesten omdat ze alles in haar luchtpijp deed. ze klonk voor een half uur als een ketting roker van 90.
Boter... hmm idee. ze vind mijn eten altijd erg interestant. Een beetje kan geen kwaad toch?

Bedankt voor jullie berichtjes!
Groetjes van Erica en een Wrah! van Jip
Plaats reactie