Jachtinstinct

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Jachtinstinct

Bericht door Adriana »

enig idee hoeveel dieren worden doodgemaakt voor kattenvoer?
enig idee hoeveel dieren worden doodgemaakt voor menselijke vleeseters?

k las een tijdje geleden over iemand die slakken wegving en in het gemeentepark losliet..
die zal dan toch ook neverdenooit vlees/vis eten denk ik..

nee, halfdooie prooien op je drempel is geen pretje en een kat die niet onmiddellijk doodt vind ik zelf heel vervelend, maar de mijne vangen/doden onmiddellijk (Mo) of leggen er hun poot op en doen verder niks (Zo) totdat ik heb bewonderd. en dan huppelt de muis in shock zsm de dichtstbijzijnde beplanting in..

ik weet niet precies hoeveel procent van alles wat er in een jaar geboren wordt (natuur/vleesindustrie) zijn eerste jaar haalt, maar dat is maar griezelig weinig.. dus enige relativering is denk ik wel op zijn plaats.

maar het blijft een rotgezicht, helemaal eens, zeker als het nog beweegt. en dieren zelf doodmaken lijkt me indd geen prettige activiteit, k zou het niet kunnen..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Jachtinstinct

Bericht door castratenkoor »

Ik vind de bende in mijn huis ook niet altijd om te juichen. Maar als de veren van de hal tot de achterdeur liggen vraag ik me toch ook wel af wat er zich heeft afgespeeld.
Het leek een keer alsof er 3 kippen geslacht waren, zoveel zooi.
Zal toch echt maar een vogel geweest zijn. Zwarte veren en aan de grootte zou je aan een merel denken. Alleen die moet wel heel erg zijn best doen door de mazen van de ren te kunnen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Rocis
Poema
Poema
Berichten: 247
Lid geworden op: 08 jan 2003 13:59
Locatie: Uithoorn

Re: Jachtinstinct

Bericht door Rocis »

enig idee hoeveel dieren worden doodgemaakt voor kattenvoer?
enig idee hoeveel dieren worden doodgemaakt voor menselijke vleeseters?
Mmm de vraag was hier wat te doen met een prooi die je levend te pakken hebt. Breng je het naar de da of laat je je kat ermee door teasen tot het uiteindelijk dood gaat..... :???:

En dat vogeltje doden heb ik gedaan om het uit zijn lijden te verlossen. Het is nogmaals het ergste dat ik ooit heb moeten doen en zal het nooit weer doen ook al zou de situatie erom vragen. Het was echt een afschuwelijke ervaring :cry:
"Cats aren't clean, they're just covered with cat spit."
Gebruikersavatar
Queen
Poema
Poema
Berichten: 208
Lid geworden op: 25 aug 2010 17:32

Re: Jachtinstinct

Bericht door Queen »

Welnee Jennli. Je kan niet alles weten!
NIEMAND trouwens!
Er zijn twee mogelijkheden om de ellende van het leven te ontwijken: katten en muziek.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Jachtinstinct

Bericht door Adriana »

ja klopt dat de vraag was 'probeer je het nog te redden'..
en dat is gelijk het dilemma want vaak is het niet te redden..
en dierenarts geeft doorgaans een rekening en laat doorgaans alsnog inslapen, zo ook de vogelopvang.. alleen hebben wij daar dan geen weet van..

en dan is de vervolgvraag: wat zou je er tegen kunnen doen als je dat niet wilt..
en dat houdt verband met iemand's keuze voor buitenkatten, want muv die ongelukkige merel/spreeuw bij de ren van Dinie, zal de rest van de prooien gewoon in het wild worden gevangen.

ik wil op de tuin nadat ik het had meegemaakt niet meer dat er muizen door de katten worden gevangen en dat is vrij simpel, ik weet waar de muizen lopen en de katten gaan dus aangelijnd in een ander deel van de tuin. maar ik weet ook dat mw de vos 's avonds/'s nachts muizen komt vangen..

ja t lijkt me absoluut afschuwelijk om een dier dood te maken en ik kan helemaal met je meevoelen en we zouden dus een aardiger manier moeten vinden in geval dat.. om dieren uit hun lijden te verlossen, ....
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Jachtinstinct

Bericht door jennli »

Mee eens.

Bedankt ook voor alle reacties. Ondanks dat ik het topic zelf geopend heb vind ik het een onderwerp met een beetje nare bijsmaak. Vermoed omdat wij (zelf) niet (meer) gewend zijn onze prooi zelf te doden om op te eten. Snap echt wel dat het bij katten hoort en dat het erg natuurlijk is. Ziet gewoon niet heel prettig uit en onze poezen denken waarschijnlijk dat ze ons er een groot plezier mee doen.

Denk dat iedereen in ieder geval op die momenten doet wat hem of haar het beste lijkt.
Vermoed dat in case of is het nog wel te redden het het snelst werkt als ik de poezen het gewoon af zou laten maken. De duif van vandaag is nog ontkomen, maar als het hopeloos lijkt dan kan ik denk ik de kat waar het op dat moment om gaat beter niet wegpakken. Tja dat is het nadeel van buitenkatten. Het jagen hoort natuurlijk bij hun gedrag.

Hoop dat ik door dit topic niemand spreekwoordelijk tegen het hoofd stoot, want ik vind het eigenlijk juist heel fijn op dit forum en ben hier niet om vervelende stellingen te verkondigen. ;-)
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Jachtinstinct

Bericht door Adriana »

nee, t lijkt me prima om er eens over na te denken en het in de groep te gooien. dat moet kunnen zonder lange tenen of andere gevoeligheden, denk ik.. en het was helemaal geen vervelende stelling want het komt regelrecht uit de realiteit en inderdaad.. wat dan?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Rocis
Poema
Poema
Berichten: 247
Lid geworden op: 08 jan 2003 13:59
Locatie: Uithoorn

Re: Jachtinstinct

Bericht door Rocis »

Mee eens hoor en even voor de duidelijkheid, weet niet wiens lange tenen je bedoeld in deze topic, maar het waren niet die van mij. Ik moet echter wel toegeven dat ik bij sommige overdrijven ook een kunst vind ;-)
"Cats aren't clean, they're just covered with cat spit."
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Jachtinstinct

Bericht door jennli »

Had geen specifieke tenen in gedachten ;) Bedankt voor de reacties.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Plaats reactie