Ondernemende katten en een waterfontein

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Ondernemende katten en een waterfontein....

Bericht door ayla »

nou hij is binnen hoor! de cat mate drinkfontein. Wat een geruisloos ding zeg!

Garfield zit er naast en kijkt ernaar, vind het geloof ik maar een raar ding :) Hij is nu maar in de doos van zooplus gaan zitten.

dan hebben we natuurlijk nog felix, nou duidelijk de avonturier van de 2 :)
Felix heeft al geprobeerd om de catmate om te duwen/trekken, dit lukt niet :) Hij zit echt al 10 minuten met een schuin kopje naar dit nieuwe apparaat te kijken en duwt af en toe zijn pootje in het water. Hij snuffelt wat aan het waterstroompje maar vind het volgens mij prachtig :)

Wat een prachtig gezicht :)
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5565
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Ondernemende katten en een waterfontein....

Bericht door Anne »

Heerlijk zeg, geniet er maar van!!!
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Ondernemende katten en een waterfontein....

Bericht door Adriana »

is intussen een groot succes geloof ik..
heerlijk waterballet :douche: maar dat neemt snel af denk ik

want daarmee krijgen de heren natuurlijk ook natte voeten :bad:
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Ondernemende katten en een waterfontein....

Bericht door ayla »

geen natte vloeren hier meer sinds gisteravond.
Na even een waterballet te maken hebben de heren helemaal door dat ze moeten drinken uit dit bakje, en niet teveel mee moeten spelen ivm natte pootjes, gezichtjes en noem maar op.

ze genieten volop van de fontein, hebben ondertussen uit alle hoogtes gedronken en vooral Garfield drinkt nu meer. Wat ik dan weer erg prettig vind.
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Ondernemende katten en een waterfontein....

Bericht door jennli »

Handig topic!
Wij hebben hem ook sinds een paar dagen .... de catmate. Jagger vindt het heerlijk, Pjotr en Cayleigh ook. Saartje vindt het maar een vreemd ding. Vind nu ook meer plasjes in de kattenbak dus er wordt volgens mij ook echt meer gedronken. Bedankt voor de tip!
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Gebruikersavatar
Cindy1969
Lynx
Lynx
Berichten: 172
Lid geworden op: 19 aug 2009 20:54
Locatie: Heiloo

Re: Ondernemende katten en een waterfontein....

Bericht door Cindy1969 »

Een dikke maand na aankoop zag ik zojuist Villo van de waterfontein drinken, eindelijk :grin:
Nu Misty nog.
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Ondernemende katten en een waterfontein....

Bericht door ayla »

hier wordt er meer gedronken dan ooit tevoren en ze genieten er vooral van om van het stroompje te drinken. duidelijk ook te merken dat de urinegeur minder sterk is. ding is geruisloos en wordt niet omgegooid! top :)
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Ondernemende katten en een waterfontein....

Bericht door Adriana »

hier is mijn ervaring dat ze duidelijk moeten wennen aan een waterfontein en ik heb alle drinkbakjes laten staan en er een waterfontein naastgezet.
er is duidelijk voorkeur voor verschillende types (er zijn er hier al twee afgekeurd) en het grootste succes is de drinkwell 360, eigenlijk voor kleine hondjes maar in principe ontwikkeld voor katten.
hij heeft een reservoir van 3,8 liter en dat blijft voor een groot deel ook bereikbaar, is makkelijk en snel schoon te maken (2 x per week) en ik denk dat het water minder snel vuil wordt omdat je met bijna 4 liter heel erg veel verdunt.
en valt de stroom of het pompje uit, geen probleem maar dan geen straaltjes. hij is vrijwel geruisloos en staat op een verhoging met onder andere bubbeltjesplastic ertussen. het enige dat je hoort is het geklater van het waterstraaltje, maar dat kan ik makkelijk veranderen want er zitten vijf verschillende bovenstukjes bij met meer/minder en dun/dikkere waterstraaltjes.
er zijn hier katten, die hun gebit in de waterbak spoelen want er liggen altijd voedselresten onderin.
drie van de vier katers gebruiken hem nu enthousiast maar Enzo heb ik nog steeds daar niet in de buurt gezien. dat blijft een angsthaast en lastige drinker.. maar missch overwint hij nog eens zijn angst want bang voor water is hij niet en de baggerbak op het balkon is doorgaans favoriet... maar het gaat een keer vriezen ..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Ondernemende katten en een waterfontein....

Bericht door ayla »

ik ben zo slim geweest om het instructieboekje net in het water te laten vallen, maar wilde even opzoeken hoe vaak het filter verwisseld moet worden! weet 1 van jullie dit toevallig? ik dacht 3-4 weken uit mijn hoofd...
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Ondernemende katten en een waterfontein....

Bericht door Adriana »

hoe vaak je filters moet verwisselen is afhankelijk van het type en de capaciteit.
ik doe er de helft van de aanbevolen periode bij en mijn ervaring is ook nog dat ze met een nieuw filter meer moeite hebben om te gaan drinken dan toen het oude er nog in zat..
volgens mij staat op de verpakking van het reservefilter de aanbevolen periode.
nieuwe filters eerst goed uitspoelen en tijdje in water laten staan.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Ondernemende katten en een waterfontein....

Bericht door ayla »

ik heb de catmate, en helaas staat er niets op de verpakking van het vervangfilter.
maar ben er bijna zeker van dat ik ergens 4 weken heb gelezen. goede tip Adriana, om de helft van aanbevolen tijd erbij te doen, ik zit nu pas op 3 weken dus ik ga het even aankijken hoe het over een week is e.d.
thnx!
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Ondernemende katten en een waterfontein....

Bericht door Adriana »

ayla schreef: het instructieboekje net in het water te laten vallen, maar wilde even opzoeken hoe vaak het filter verwisseld moet worden! weet 1 van jullie dit toevallig? ik dacht 3-4 weken uit mijn hoofd...
op de achterste pagina van de cat it Fresh&Clear gebruiksaanwijzing staat dat het filter om de 3 weken verwisseld moet worden, tenzij je kunt zien dat er troep in zit, dan sneller.
ik doe het hier ongeveer iedere 5/6 weken en laat een filter eerst een nacht in een bak water liggen om uit te dampen.
en het scheelt hoe vaak je het water in de drinkfontein ververst, hier twee keer per week en de fontein die op dit moment hier favo is heeft een inhoud van bijna 4 liter.
en de voorgeschreven periodes verschillen en ik doe er de helft van de aanbevolen tijd bij..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Ondernemende katten en een waterfontein....

Bericht door Adriana »

heb net ontdekt dat als je de filters van de 360 drinkwell fontein niet tijdig wisselt, dat de pomp er dan mee stopt.
staat in geen enkele gebruiksaanwijzing en er kwam de afgelopen dagen daarover ook al het nodige grrmbl grrmbl naar boven, maar dat is dus nu weer opgelost..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Ondernemende katten en een waterfontein....

Bericht door Kattenbella »

Hier nu ook een cat it fresh and clear voor de bovenkatten. Heerlijk voor ze. De drinkbak staat er nog wel bij, maar dit hebben ze :grin:
Beneden zijn ze er helemaal dol op :grin:
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Meowth
Poema
Poema
Berichten: 287
Lid geworden op: 24 apr 2010 14:13
Locatie: H'lo

Re: Ondernemende katten en een waterfontein....

Bericht door Meowth »

Ik wil ook een waterfontein aanschaffen, hoop dat Sinda dan meer gaat drinken. Heb alleen geen groot budget, twijfel tussen de Cat Mate en de Cat it (kleine cat it, dus zonder voerbakjes eraan). Hij komt op mijn slaapkamer te staan (woon-/slaapkamer) dus mag niet teveel geluid maken. Een monotoon gezoem zoals de computer bijv. maakt me niet uit, maar in ieder geval geen hoge tonen of onregelmatige tonen. 's Nachts kan ik 'm gewoon uit doen als ik er last van heb natuurlijk.

Maar... welke is het meest gebruiksvriendelijk: makkelijkst schoon te maken. En bij welke hoef je de filters minder snel te vervangen.
De prijs van de Cat It lijkt gunstiger, maar als die aanzienlijk meer lawaai maakt koop ik de Cat Mate. Aan de reviews op Zpls te zien wel :lol:.
Plaats reactie