Geweldig gezicht! ik kwam aan bij de dierenkliniek en mocht meelopen naar de hokjes waar hij zat, hij lag wat te suffen. Ik riep zijn naam en meneer sprong overeind, tegen het hekwerk aan, miauwen, knorren, kopjes geven .. Dat is mijn schatje!

Op zijn kaart stond met stift "vlooien" geschreven. Daar schrok ik wel even van, ik heb ze laatst allemaal nog ontvlooid namelijk! Maar volgens de assistente daar werkt Frontline niet erg goed meer bij vlooien en kregen ze het idee dat de vlooien er resistant voor werken (?)
Ze raadde me een ander, iets onbekender merk maar ook al lang op de markt, aan.. maar ik weet de naam niet meer...handig.
Mystic wilde absoluut het reismandje niet meer in, uiteindelijk hebben we hem er toch in gekregen maar hij blééf maar draaien en doen en klaaglijk miauwen.
In de auto heb ik hem er dan ook uitgehaald en op schoot genomen, dit vond hij stukken beter en het gespin en gekneed begon alweer ^^
Ik mag de rekening in 2x betalen, gelukkig maar! Ze leken er niet echt blij mee, maar ja het is even niet anders. Totaal rekening van de kliniek: 699,75 ! plus nog de 175 euro die ik nog open heb staan bij mijn dierenarts in vaassen.. Dat is 3 kwart van mijn maandloon. yikes! Dus ik ben blij dat ik het in 2x mag betalen.
En plassen doet Mystic erg goed ja! In de wachtkamer van de kliniek

(nu hoop ik alleen dat ie nu wel nog steeds netjes op de bak gaat.. even in de gaten houden)
Toen we bijna thuis waren heb ik hem toch nog even in het reismandje gedaan. Bij thuiskomst vlóóg hij letterlijk het mandje uit en is een rondje in het huis gaan lopen. Momenteel zit hij zich vooral veel te wassen en probeert hij bij het wondje te komen, wat niet lukt vanwege de kraag.
Dat bedenk ik me net wel...ze hebben me niets gezegd over de hechtingen of over de kraag... ze hebben niet verteld of de hechtingen verwijderd moeten worden, of dat die er vanzelf uitgaan. Ze hebben niet verteld wanneer de kraag af mocht.. en ik was zo blij dat ie mee mocht dat ik het ben vergeten te vragen

Mystic heeft Diazepam meegekregen (nog meer, he fijn) en clomicalm.
Mij werd verteld dat hij de Clomicalm zo lang mogelijk moet gebruiken. Ik vroeg dus hoe lang 'zo lang mogelijk is' . Dit doosje is voor zo'n 2 maand en als het dan nog niet goed ging, moest hij nog een doosje. Ik vind het persoonlijk een beetje vreemd, want Clomicalm wordt toch gebruikt bij stress enzo? het lijkt me toch sterk dat hij na 2 maanden nog stijf staat van de stress.. Wel merk ik dat hij geirriteerd raakt van het wondje, hij loopt onrustig rond en gaat dan op alle manieren lomp liggen/zitten om maar bij dat wondje te kunnen komen.
En waar Mystic volgens mijn DA in vaassen 1 tablet Diazepam per dag moest, mag hij van de kliniek slecht een half tabletje en als het goed gaat (of als hij sloom wordt, staat er zo mooi op het doosje) dan mag ik over naar een kwart tabletje per dag.
allemaal dingen die ik dáár had moeten vragen, maar die me nu pas te binnen schieten.

Mij werd easypill aangeraden, maar ze zouden me ook nog wel een pillenschieter meegeven... wat ze dus zijn vergeten bedenk ik me net..

Hij ziet er wel erg raar uit nu. Zijn kont is geschoren, zijn 2 voorpootjes zijn geschoren, ik denk voor het infuus. En het wondje ziet er gewoon raar uit. Zijn buikje is nog wat rood omdat hij nog wat heel iets bloed plaste, maar dit bleek normaal zeiden ze.
En ik vroeg naar welk voer hij voortaan moet, om blaasgruis te voorkomen.
Maar dit hoefde niet (?) werd mij verteld. Dieetvoer was niet meer nodig.
Ik ben héél blij dat hij weer thuis is, ik ga hem nog wel heel goed in de gaten houden en morgen toch maar even bellen nog over die vragen