Allergie?

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
Poemeltje
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 sep 2010 21:26

Allergie?

Bericht door Poemeltje »

Gisteravond is een schattig poesje aan komen lopen. Aangezien onze kater is overleden (op 14 jarige leeftijd) was dit een zegen. Maandje of 7 is ze. Ze is een buitenkat, heeft wat ruw vachtje maar is verder zeer aanhankelijk. Vandaag de hele dag met haar opgetrokken en ik merk nu wat prikkels op mijn huid, een licht verkouden gevoel in mn luchtwegen. Duidt dit op allergie of is dit te snel? Zou het helpen als ik haar zou (laten) wassen? Het zou mn hart breken om haar weg te moeten doen, ze is prachtig en leuk. Ik heb haar nu buiten gelaten met een fleecedeken(het is niet koud). Ik ben op dit moment niet in topconditie zeg ik er bij. Onze kater lag altijd bij mij op bed en is een half jaar geleden overleden. Zou ik zo snel een allergie kunnen ontwikkelen? Graag reactie!
Gebruikersavatar
Anne1988
Lynx
Lynx
Berichten: 164
Lid geworden op: 27 mei 2010 20:28
Locatie: Hoofddorp

Re: Allergie???

Bericht door Anne1988 »

Uhm, is dat poesje niet gewoon van iemand?

Verder weet ik niet of het een allergie zou kunnen zijn, misschien is het gewoon toeval. ;)
-- Ayla 06-04-2010 -- Ik wou dat ik twee katjes was.
-- Nala 06-04-2010 -- Dan kon ik samen spelen.
Poemeltje
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 sep 2010 21:26

Re: Allergie???

Bericht door Poemeltje »

Nee ze is niet van iemand, ik woon op het land, heb de boeren in de buurt gevraagd, ze heeft geen bandje om en is niet gechipt (alles direct laten checken, danwel zelf gedaan). Ze ruikt ook niet als een verzorgde poes, ze is niet echt heel erg mensgericht (al is ze nu stapeldol op mij gelukkig, want ik op haar). Ze had gisteren enorme honger en is zeker te mager voor haar leeftijd. Ze viel het eten echt aan! Ze observeerde me al een aantal weken en waarom gisteravond ze de moed vondt om naar me toe te komen? Het zou mn hart breken haar de deur te moeten wijzen. Zekerheidshalve laat ik haar in ruimtes zonder vloerbedekking. Ik ben niet zo allergie gevoelig eigenlijk, vandaar mijn vraag.
Ik hoop maar op toeval en kijk het even aan!
Gebruikersavatar
Queen
Poema
Poema
Berichten: 208
Lid geworden op: 25 aug 2010 17:32

Re: Allergie?

Bericht door Queen »

Dit moppie heeft misschien wel van 'alles' in haar vacht ofzo zitten waar jij slecht op reageert. Wassen is zeker nodig als ik je berichtje zo lees en daarna een check bij de dierenarts...... Beter mee verlegen dan om verlegen! Succes ermee.
Er zijn twee mogelijkheden om de ellende van het leven te ontwijken: katten en muziek.
Medusa
Huiskat
Huiskat
Berichten: 50
Lid geworden op: 04 sep 2009 12:01

Re: Allergie?

Bericht door Medusa »

Allergie voor katten gaat vrij snel hoor, ikzelf heb er ook last van. Je katertje is al een tijdje overleden veronderstel ik? Als ik twee weken op verlof ga dan heb ik al terug last van mijn allergied als ik terug kom. Ik wen eraan al is het de ene periode wat meer dan de andere
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Allergie?

Bericht door pearlsofpassion »

Ik heb geen ervaringen met allergie, maar ik wil wel even kwijt hoe fijn ik het vind dat je dit poesje een thuis geeft. :-)
Ikzelf heb ook zo'n poesje ooit in huis gehad (mijn ma heeft ze in huis genomen, ik had daar toen nog niet zoveel over te zeggen, maar ze heeft het wel voor mij gedaan :-))
Als ze naar je toe komt heeft ze wss wel een thuis gehad, maar daar de deur gewezen of gedumpt... Mensen dumpen wel meer bij boerderijen omdat ze denken dat de poezen het daar wel goed zullen hebben....
Laat je haar wel zo snel mogelijk helpen? Aangezien je kan schatten hoe oud ze is, zal je wss al wel enkele katten gehad hebben, en dat dus uit je eigen wel van plan zijn, maar ik kan maar zeker spelen en het nog even vernoemen. Laat haar natuurlijk eerst maar wat aansterken, want zo'n operatie is ook niet te onderschatten. Let ondertussen dan wel op als ze buiten is he, want op haar leeftijd een nestje is soms mogelijk, maar zou echt wel desastreus voor haar zijn. En ik weet uit ervaring: een krolse poes roep je niet terug binnen! De roep van de natuur is altijd sterker!

Ben je er dan al mee naar de DA geweest, als je weet dat ze geen chip heeft? En heeft hij haar goed onderzocht? Als ze een paar weken goed voer krijgt, zou de doffe schijn uit haar vacht moeten zijn. Dan zou ze lekker zachte pels moeten hebben. Als dat niet zo is, dan is er iets mis. Kittenvoer kan haar helpen er snel weer bovenop te geraken, en goed aan te komen, want ze moet ondertussen nog groeien ook he :-)
Over de allergie kan ik dus niets zeggen, maar als ze zelf gezond blijkt, dan zal het wss niets zijn waar je allergisch op reageert dan haarzelf. Je hebt haar toch onvlooid he? Want die vlooien durven ook mensen bijten, en als ze van buiten komt heeft ze zo goed als zeker vlooien mee.
Vroeger merkten we ook eerder aan mijn mama als de katten vlooien hadden dan aan de katten zelf :lol: Maar dat was dan ook de enige reden waarom ze wou betalen voor dat dure spul (dus een geluk voor de katten bij een ongeluk voor haar :-))

Ale bon, ik hoop dat je er snel geen last meer van hebt, en dat het helemaal goed komt met de kleine meid die zoveel geluk heeft vanaf nu.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Allergie?

Bericht door loek »

Vriendin van mij heeft al 5 jaar twee katten..kreeg nu klachten (constante verkoudheid) en blijkt allergisch voor katten. Ze houd haar katten wel gewoon, ze mogen alleen niet meer in bed. En kwamen sowieso veel buiten. En dat gaat tot nu toe goed. Ik weet ook niet hoe het komt maar blijkbaar kun je dus plotseling een allergie krijgen....(of ze had het al maar nooit echt wat van gemerkt en nu erger geworden? ik weet het ook niet maar blijkbaar kan het)

Maarre het is heel simpel te testen, alleen even bloedonderzoekje bij de huisarts. Dus ik zou zeggen even doen en dan weet je het meteen zeker.
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
enna
Huiskat
Huiskat
Berichten: 80
Lid geworden op: 18 aug 2010 13:08
Locatie: drenthe
Contacteer:

Re: Allergie?

Bericht door enna »

yep klinkt als allergie, mijn dochter heeft het alleen van kort haar katten en ponny's, maar zei heeft er dus last van als ze ze aait en dan in haar gezicht of hals komt met haar handen. Dus als ze ze heeft geaaid wast ze haar handen en dan is het goed.
Wel heel lief van je dat je zo'n zwerfkatje een nieuw huisje gunt !
Miauwwww
Gebruikersavatar
Poezebal
Panter
Panter
Berichten: 456
Lid geworden op: 04 jan 2003 17:43
Locatie: ergens in drenthe
Contacteer:

Re: Allergie?

Bericht door Poezebal »

Hoi...

Ook al was je nooit allergisch, allergieen kun je wel opbouwen nog...
Ik zou dus de poes eerst eens lekker wassen, en dan kijken hoe je reactie daarna is.


Reageer je dan alsnog, dan zou je eventueel bloed af kunnen laten nemen en dit laten testen.

Ik ben bijvoorbeeld na tig jaren vogels in huis te hebben gehad, sinds een paar jaar wel allergisch voor vogelstof..
Ik kan wel vogels buiten houden, maar in huis krijg ik t erg benauwd en net als jij jeukplekjes...

Wel super dat je dit katje aanhoud.
Het is inderdaad een grote kans dat het een kitten van een boerderij is die aan het zwerven is geraakt, alhoewel ik verwonderd ben dat ze dan tam is.
Vaak zijn deze kittens erg schuw. Heb je haar laten checken op chip?

Wij zijn zo aan onze Nero gekomen.
Die werd amper 4 maand oud vermagerd gevonden door ons bij vrienden in de houtstapel.
Achteraf wisten we wel een advertentie van iemand in het dorp die nog 1 kitten had, een rode, en die was opeens weg.

Die stond er al een tijdje op, dus ons vermoeden is dat Nero er dus maar uitgekukeld is toen ze hem niet kwijt konden.
Hij was ook niet gechipt of niks.


Ik hoop dat je allergie meevalt, en dat je lekker kan gaan genieten van je nieuwe huismaatje :D
Ik ben in vorm :cool:. Rond is toch ook een vorm?
Achter elke traan van verdriet, zit een glimlach van herinnering..
Plaats reactie