Kwijl of iets raars?

Voor vragen over bek, gebit, tandvlees- en kaakaandoeningen bij de kat.
Gebruikersavatar
Queen
Poema
Poema
Berichten: 208
Lid geworden op: 25 aug 2010 17:32

Re: Kwijl of iets raars?

Bericht door Queen »

Marjan je bent een kanjer!
Er zijn twee mogelijkheden om de ellende van het leven te ontwijken: katten en muziek.
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Kwijl of iets raars?

Bericht door MarjanR »

Oh, hahaha :oops: nou dank je!

Een hechting?
Het klinkt allemaal steeds bizarder!
Nou ik weet het niet hoor... ik zou tóch nu maar een da gaan raadplegen.
En het asiel flink het vuur aan de schenen leggen als het werkelijk een hechting is!
:shock:

Is het beestje nog steeds zo schichtig?
Of komt ze een beetje los? Eten, drinken, bak?
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
scheepskat
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 aug 2010 14:04

Re: Kwijl of iets raars?

Bericht door scheepskat »

mijn katertje van 1 jaar gaat regelmatig mee in de auto en dan op vakantie met de boot.
In de auto heb ik haar in een open krat op schoot zodat ik haar kan aaien. In een reismand gaat hij helemaal van ellende uit zijn dak. Het gaat ongeveer 1 uurtje goed en dan gaat hij enorm kwijlen, echt hele grote natte slierten. Ook op de boot doet hij dat wanneer het hard waait. Wij vinden het wel zielig en denken dat het v.d. stress komt. Of dit (op de lange duur) schadelijk voor hem is weten we niet. Verder is hij op de boot vrij laconiek en lijkt het wel naar zijn zin te hebben.
lienie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 sep 2010 18:17

Re: Kwijl of iets raars?

Bericht door lienie »

Ja, ik bel dan denk ik maandag toch maar even naar het asiel en zoek een dierenarts dichtbij.

Ze is nog steeds wel schichtig, maar gelukkig eet en drinkt ze goed als wij er niet zijn en doet ze dan ook alles netjes in de kattenbak. Maar als wij weer thuis zijn beweegt ze geen vin.

Bedankt allemaal voor jullie verhaaltjes en tips ect.

Hopelijk kunnen we haar kalm genoeg krijgen zodat ze nog van haar poezen leven kan genieten.
Zoiets kleins kan je al zoveel liefde geven.
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Kwijl of iets raars?

Bericht door MarjanR »

Ik zou graag horen wat de DA vertelt.
En hoe jullie daarmee omgaan, Lienie ;)


Scheepskat;
Ik weet bijna zeker dat de kwijlende toestand van jullie kat te maken heeft met de wind en met het genot cq opwinding.
Zolang jullie kat geen afwijkend gedrag vertoont (plassen op verkeerde plekken, verstoppen en geen aandacht veelt) zou ik me niet heel veel zorgen maken.
Omdat de kat zich in een krat beter voelt dan in een kooitje, denk ik dat het wel goed zit.
Hou het wel in de gaten (afwijkend gedrag).
Want als hij zich niet gelukkig voelt, dan zorg hij ervoor dat jij dat ook niet doet. ;)
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
Queen
Poema
Poema
Berichten: 208
Lid geworden op: 25 aug 2010 17:32

Re: Kwijl of iets raars?

Bericht door Queen »

Ik ben ook erg nieuwsgierig naar het 'oordeel' van de dierenarts! Hou ons op de hoogte ajb.
Er zijn twee mogelijkheden om de ellende van het leven te ontwijken: katten en muziek.
scheepskat
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 aug 2010 14:04

Re: Kwijlen, stress?

Bericht door scheepskat »

aan Marjan, bedankt voor het meedenken. Nee, de kat kwijlt niet v.d. wind. Met hard waaien bedoelde ik een "knobbelige zee" d.w.z. dat de boot behoorlijk tekeer gaat. De kat verschuilt zich onder het varen meestal in een klein kastje en komt er pas uit wanneer het erg rustig is. Als het heel kalmpjes gaat ligt hij gewoon in zijn mandje. Of - en dat is ook wanneer het niet zo rustig vaart - komt hij uit zijn kleine kastje en kwijlt dan met lange slierten. Misschien zeeziek?
Verder is hij aan boord op zijn gemak en ondernemend. Dus........onder het varen is hij altijd IN de kajuit en in havens of voor anker komt hij pas naar buiten.
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Kwijl of iets raars?

Bericht door MarjanR »

Ah, dat is dan ook duidelijk :) Knobbelige zee dus.

Ja, die slierten zouden heel goed kunnen zijn dat hij het ontzettend spannend vindt dan.
En of dat positief of negatief is weet niet. Jij kent je kat het beste.
Ik weet niet of een kat zeeziek kan zijn. Sorry.
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Plaats reactie