Gezwollen onderlip

Voor vragen over bek, gebit, tandvlees- en kaakaandoeningen bij de kat.
Plaats reactie
youpie
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 aug 2010 19:33

Gezwollen onderlip

Bericht door youpie »

Hallo,
Mijn Youp heeft een gezwollen onderlip. Hij heeft dit eens eerder gehad, maar toen trok het vanzelf weer weg. Ik wil sowieso naar de dierenarts gaan met hem. Maar vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft? Verder eet hij gewoon en is speels en knuffelig. Alles eigenlijk normaal!
Ik zou graag horen van mensen die ervaring hebben met een gezwollen onderlip van hun kat!
Alvast bedankt!!!
Gebruikersavatar
Cindy1969
Lynx
Lynx
Berichten: 172
Lid geworden op: 19 aug 2009 20:54
Locatie: Heiloo

Re: Gezwollen onderlip

Bericht door Cindy1969 »

Wat vervelend voor Youp :-(
Heb er zelf geen ervaring mee, dus kan je niet helpen.
Is ie niet gestoken door een insect ofzo ?
Sterkte voor Youp !
Ambertje73
Poema
Poema
Berichten: 207
Lid geworden op: 03 sep 2009 14:06
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Gezwollen onderlip

Bericht door Ambertje73 »

Wast hij zich nogal vaak?
Wij hebben ooit een poes (Bijou) van de straat gehaald die behoorlijk verwaarloosd was.
Haar vacht was ontzettend vuil. Ze deed niets anders dan wassen en heeft daardoor haar bovenlip beschadigd. Dit noemen ze : eosinofiel granuloom. Er ontstaat eerst een klein kapot plekje. Bijou bleef zich (toen ze nog op straat leefde) maar wassen, waardoor de plek groter en groter werd. Als hier niets aan gedaan wordt (AB geven), dan kan dit ontaarden in kanker!
Het kan ook op andere plekken onstaan.
Ff googlen, dan weet je precies wat ik bedoel.

Succes!
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Gezwollen onderlip

Bericht door Dafpoetser »

Mijn Tobber, die zich op oudere leeftijd niet meer zo heel goed schoonmaakte, en een beetje ranzig bekkie begon te krijgen, had het verschijnsel van een soort van zwarte splinters in de onderlip / kaak. Deze kunnen gaan ontsteken met alle gevolgen van dien.
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Plaats reactie