Knie gekneusd?

Voor vragen over katten die mank lopen, artritis hebben, niet kunnen springen of afwijkend gedrag vertonen in hun bewegingen.
Plaats reactie
elmas-kim
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 aug 2010 12:27

Knie gekneusd?

Bericht door elmas-kim »

Goeienmiddag iedereen,

wij hebben een kat, europese korthaar, en die is verkeerd terrecht gekomen toen hij van de vensterbank op het bed wilde springen. Je hoorde een knak en vanaf het moment dat ie weer rechtop stond rende die mank weg. we hebben hem gepakt en gekeken en het lijkt zijn knie te zijn. Maar we hebben hem even met rust gelaten en hij loopt en ligt gewoon wel weer op zijn pootje. Hij springt ook gewoon weer. alleen als je zijn knie wilt gaan aanraken dan begint ie met miauwen en stressbewegingen.

Weten jullie misschien wat dit zou kunnen zijn, en moeten we misschien naar een dierenarts??

in ieder geval hartelijk bedankt!!

Kim en Delano
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Knie gekneusd?

Bericht door MarjanR »

Mijn Rox is ooit vanaf 1 hoog naar beneden gesprongen (ik was in de tuin en ze vond het niet de moeite om de trap te nemen... de doos) en liep ook mank.
Eerst wat jemmerig, later alleen manken.
Toch het mutske opgepakt en even door de DA laten kijken.
Had ze haar teen gebroken.
Ze hebben daar niets aangedaan, veel te iniminie en ze zou best met een scheefgroeiende teen kunnen overleven.
Een knie is misschien wat anders.
Waarom niet eerst een telefonisch consult?
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Knie gekneusd?

Bericht door Adriana »

lijkt in ieder geval niet gebroken of heel erg ernstig.. kapsel en of spieren verrekt?
missch wel dik en beetje pijnlijk en als met een paar dagen niet, dan da..
en welkom ;-) op het Forum trouwens
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
elmas-kim
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 aug 2010 12:27

Re: Knie gekneusd?

Bericht door elmas-kim »

Halllooooo:P

nou met Smokey gaat het een stuk beter!! Hij vind het alleen nog niet zo prettig als je eraan komt maar dat komt beetje bij beetje steeds meer dat dat mag. Telefonisch contact hoeft niet zozeer omdat ik zelf een dierenartsassistente opleiding heb gedaan. Maar ik wilde toch het zekere voor het onzekere. Ja spieren verrekt zou inderdaad kunnen, maar als het gaat ontsteken zijn we verder van huis. En we kunnen nu niet echt een twee drie naar de dierenarts ivm financieën.

@ Adriana: Thanks!;)
Plaats reactie