gnaber schreef:
Hierbij even een officiele reactie vanuit ons bedrijf (ECOstyle) over het gebruik van ECOstyle Escar-Go tegen slakken in relatie tot uw huisdier.
Het product leidt tot een vraatstop bij slakken maar is geheel onschadelijk voor de natuurlijke vijanden van de slak (vogels en egels), kinderen en huisdieren.
Mocht uw kat dus van de Escar-Go korrels eten dan is dit geen enkel probleem. Het dier ondervindt geen enkele hinder van dit product dat voor de volle 100% bestaat uit natuurlijke grondstoffen.
Het werkzame middel (een ijzerverbinding) komt van nature ook voor in de bodem.
Dit ter geruststelling en als eerdere reactie op een bericht op dit forum.
Afd. Marketing & Communicatie ECOstyle B.V.
Tel. 0516 - 43 21 22
oepssss, het komt niet vaak voor dat we directe reactie/info krijgen van een fabrikant!
bij alle commotie vraag ik me af hoe een kat die korrels binnen zou kunnen krijgen, ik heb inmiddels op mijn volkstuin met Enzo een testje gedaan op zijn voerschotel en hij draaide gelijk zijn kop af. nog een keer herhaald en boos, hoezo vrouwtje..!
en in de tuin strooi je het spaarzaam tussen het gewas dat je wilt beschermen en dan moet een kat met zijn poten in de aarde gaan staan en met een pincetje die korreltjes tussen de aarde vandaan vissen. en bij vochtig weer plakken ze aan de aarde en dan moet ie een aantal happen aarde nemen om voldoende binnen te krijgen.. wil ik wel eens zien.....
bestrijdingsmiddelen moet je nooit laten slingeren!
ik heb de uitzending niet gezien maar als dat dode honden heeft opgeleverd dan moet iemand een pak hebben laten slingeren, hond heel erg hongerig want door vrij dik karton heen en dan nog ... ik kan me er niks bij voorstellen.
p.s. en welkom

op het Forum, maar het zal waarsch maar éénmalig zijn, hihi