Sinds 1 Juli 2009 heb ik 2 broertjes in huis. Echt geweldig hoe die 2 met elkaar omgaan.
Afgelopen zondag is 1 van de broers doodgereden door een auto. Zondagochtend zijn we opgebeld door een agent die de kat had gevonden langs de weg. Achter ons huis is een heel groot park waar ze altijd samen spelen. 's morgens gaan ze mee naar buiten en 's middags komen ze ons tegemoet rennen als we aankomen met de fiets. Echt fantastisch. Helaas zal dit nu niet meer gebeuren.
Ik heb het overleden broertje nog even mee naar huis genomen zodat de andere broer afscheid kon nemen. Toen hij hem zag heeft hij hem overal staan likken en plotseling was hij er klaar mee. Dit was voor ons het teken om de kat weg te brengen naar de dierenarts.
Toch heb ik het idee dat broer Rizzo nog elke dag naar buiten ligt te kijken of zijn broer terugkomt. Soms miauwt hij ook heel zielig. We durven hem ook niet meer naar buiten te laten de hele dag alleen. Hij zit nu dus heel zielig achter het raam.
Vanavond gaan we een nieuw katje halen bij dezelfde moeder vandaan alleen een andere generatie.
We hopen dat Rizzo hier een leuk speelmaatje aan heeft en samen met hem ook het park onveilig gaat maken. Uiteraard zal dit er voor het katje van 2 maanden oud nog niet inzitten.
Zijn er dingen waar we rekening mee moeten houden in het gedrag van Rizzo voor zijn overleden broer of zijn nieuwe broer? Is het verstandig om hem nu hele dagen binnen te houden?
Zucco wordt enorm gemist want hij was de knuffelaar van de twee.
Vandaag wordt hij gecremeerd bij SHCN
Kattengedrag wanneer 1 broer overblijft
-
- Kitten
Re: Kattengedrag wanneer 1 broer overblijft
Ik zit eigenlijk met het zelfde "probleem".
Moos is groot geworden in een groepje katten, en nu is hij sinds kort alleen.
Nu is Moos een oude lor, dus ik ben wat voorzichtiger met een ander katje.
Maar ik doe echt met angst en beven de deur voor hem open om naar buiten te gaan, maar ik doe het wel.
Als ik dát namelijk ook nog eens ga veranderen dan be ik bang dat het monsterje echt ongelukkig wordt.
Dus laat ik hem buiten en zit heel onrustig in m'n huis tot hij zich weer meldt.
Jij kent je poezebeest het beste.
Dus als je denkt dat je je poezekind binnen moet houden, dan moet je dat echt doen.
Tot dat jij er een goed gevoel over hebt.
Met de nieuwe kitten is het altijd even aankijken.
Daar zijn al voldoende topics over.
Ik denk dat je er geen rekening mee hoeft te houden dat de kat dezelfde gevoelens over zou hebben als wij dat hebben (hij zal het niet zien als vervanger).
Veel plezier met de nieuw komer
Moos is groot geworden in een groepje katten, en nu is hij sinds kort alleen.
Nu is Moos een oude lor, dus ik ben wat voorzichtiger met een ander katje.
Maar ik doe echt met angst en beven de deur voor hem open om naar buiten te gaan, maar ik doe het wel.
Als ik dát namelijk ook nog eens ga veranderen dan be ik bang dat het monsterje echt ongelukkig wordt.
Dus laat ik hem buiten en zit heel onrustig in m'n huis tot hij zich weer meldt.
Jij kent je poezebeest het beste.
Dus als je denkt dat je je poezekind binnen moet houden, dan moet je dat echt doen.
Tot dat jij er een goed gevoel over hebt.
Met de nieuwe kitten is het altijd even aankijken.
Daar zijn al voldoende topics over.
Ik denk dat je er geen rekening mee hoeft te houden dat de kat dezelfde gevoelens over zou hebben als wij dat hebben (hij zal het niet zien als vervanger).
Veel plezier met de nieuw komer

Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)
In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Ik zou de tuin afschermen, dwz catproof maken. Zo kunnen ze beperkt naar buiten maar weet je zeker dat ze veilig zijn.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Ja, de tuin afschermen is inderdaad een hele goeie.
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)