Hersenbloeding

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Mimi lijkt nog steeds opgeknapt. :cool:
Ze heeft nog steeds haar medicijnen en zit nog in de bench. Ik merk dat ze er wel graag weer uit wil. Heb besloten haar tot haar medicijnen op zijn in de bench te houden. Daarna wilik haar langzaamaan eruit laten.
Ik blijf toch best bang voor een nieuwe bloeding.
Zou dit goed zijn zo?

Groeten Katten en Bella.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Femmel
Poema
Poema
Berichten: 221
Lid geworden op: 16 jul 2003 16:54
Locatie: Noord-Brabant

Bericht door Femmel »

Hoi Bella,

Wat fijn dat Mimi toch weer zo opknapt.

Op de Kattenstal kreeg een paar maanden geleden een 9 jarige kater een hersenbloeding voor mijn ogen. Hij kon niet meer lopen hield zijn koppie scheef en zijn ogen schoten van links naar rechts (nystagmus). We zijn meteen naar de DA gescheurd en daar heeft hij inderdaad Prednison gekregen (om de zwelling van de hersenen tegen te gaan) en daarna vitamine B. Hij herstelde best snel, met name de Nystagmus was erg snel verdwenen. Hij is inmiddels goed hersteld en heeft alleen nog een scheef kopje, maar het is niet duidelijk of dat door de hersenbloeding komt of door de poliep in zijn binnenoor die hij momenteel heeft. En dat scheve koppie ziet er ook wel heel erg aandoenlijk en lief uit, hij heeft er gelukkig ook geen last van.

Geef Mimi maar een dikke knuffel van ons!!
Groetjes,

Femke
Kopjes van Murphey, Case & Noortje

Voor altijd in mijn hart:
Spetter*, Piggel*, Mr. Boots*, Solo*, Mahra* & Tiki*.
Anonymous

Bericht door Anonymous »

kattenbella schreef:Vergeten te vragen: Welke verschijnselen hadden jullie katten?

Groeten Bella.
Hey KB
Mie heeft dat een paar jaar geleden ook voorgehad.
Ik was alleen thuis toen men ouders naar men grootouders waren.
s' morgens vond men moeder al dat Mie een beetje stillletjes was.
Maar zo abnormaal was dat voor ons niet want ze was altijd al een rustige kat.
Ze ging dan voor 5 minuutjes naar buiten en even later kwam ze weer binnen. Ze ging in de zetel zitten en hield haar mond open, precies of ze moetst overgeven maar ze maakte die beweging niet zoals katten doen als ze moeten overgeven.
Ik joeg ze uit de zetel, want ik d8 echt dat ze moest overgeven.
Ze ging naar buiten maar kwam als een weerlicht weer naar binnen.
Ze wou maar niet buiten blijven.
Ineens begon ze te hijgen met heel haar tong uit haar mond.
Dan hoorde ik men ouders binnenkomen. Ik rende naar mijn moeder en zij dat Mie niet goed was.
Toen we weer in de keuken kwamen (want daar lag ze op een dweil), dan probeerde mijn moeder Mie te aaien.
Maar dan sloeg ze haar poten uit alsof ze vergeven was (vergif)en kroop ze weg in die bak onder de krabpaal.
Hebben haar er dan uit gekregen.
Meteen naar Da gebeld en ze is meteen gekomen.
Donderdag nadien zag het er naar uit dat we ze een spuitje moesten geven maar dankzij de DA, die gezegd heeft dat ze Mie nog een tijdje ging bijhouden, heeft ze het gered.
Je ziet nog altijd dat ze dat voorgehad heeft want ze heeft niet meer zo graag dat je haar opneemt, ook als ze wakker wordt heeft ze even tijd nodig om op haar gemak te komen.
Hele uitleg hé.
Maar een geluk dat ik die zondag niet was gaan paardrijden want dan hadden we zeker haar dood aangetroffen :cry: .
Greezz Nathalie
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Hallo allemaal,

Mimi lijkt zich goed te herstellen. Ik dacht dat ze weer kon zien, maar toen ik haar even uit de bench wilde laten em te kijken hoe dit zou gaan bleef ze op haar hangmatje zitten. Ik heb gekeken of haar pupillen op licht reageren, maar dat leek niet zo :cry:
De kans is dus groot dat Mimi blind is en we moeten dus met haar aan de slag om haar haar weg weer te helpen vinden hier in huis.
Verder eet, drinkt en kletst ze als een gek!

Groeten Bella.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gesloten