Laserpointer zielig?

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
loek
Jaguar
Jaguar

Laserpointer zielig?

Bericht door loek »

Hallo allemaal

Ik heb ook maar eens zo'n laserpointer aangeschaft. Maar ik heb er en beetje dubbele gevoelens over. Ik vind het zo zielig dat ze het nooit te pakken krijgen. En vraag me dan ook af of het niet frustrerend werkt? Ik las al ergens dat je ze het lichtje kunt 'laten vangen' door het lichtje uit te doen af en toe als ze een pootje er op zetten. Maar dat vind ik al helemaal zielig! Als ik dat doe dan staan ze een beetje glazig voor zich uit te staren.

Iedereen is altijd zo enthousiast over die dingen. En ja ik moet toegeven allebei mijn beestjes gaan er helemaal voor maar.....

Kan iemand mij overtuigen dat het niet zielig is? (of misschien dat het inderdaad zielig is en dat dat ding weer ergens onderin een kast moet belanden?)
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
MBHK
Huiskat
Huiskat

Re: laserpointer zielig?

Bericht door MBHK »

Ik heb er ook gemengde gevoelens over, maar op de een of andere manier vinden mijn katten het wel heel erg leuk! Meestal stop ik na 10 minuten en leg ik het terug bij de rest van het speelgoed. Ze kijken me dan heel zielig aan alsof ik niet meer wil spelen. Denk dat ze het uren kunnen volhouden, haha! ;-) Ik laat het lampje meestal verdwijnen achter een object of laat hem uit wanneer ze hem hebben gevangen met hun pootje. Verder kijk ik heel erg goed met het lampje en hun oogjes.

Werkt het met hengels, en meerdere soorten speelgoed, niet een beetje hetzelfde? Eigenlijk laat je ze dan toch ook met iets spelen wat ze daarwerkelijk nooit ''ECHT'' zullen vangen. Of de Catit Senses, uren spelen ze ermee, echter zullen ze het balletje er nooit uit krijgen. :icon_shifty:

Hier hebben ze nog het meeste plezier van propje papier, toiletrol, leeg flesje, schoenendoos of de grote zak van de AH! :D
De vriendschap van een kat,
is vriendschap voor het leven.
Het is geen hond bekend,
hoeveel een kat kan geven.
Ilone
Tijger
Tijger

Bericht door Ilone »

Als mijn kat alles van de kast maait met haar poot omdat ze weet dat hij daar tussen ligt, denk ik niet dat ze het een frustrerend ding vind ;) Dus nee, ik heb niet het idee dat het zielig is.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar

Bericht door Dafpoetser »

Tommie vindt het ook geweldig! Ook schuwe katten haal je hiermee (denk ik) uit hun schulp.
Dat ze het lampje nooit vangen....achja...er is genoeg speelgoed voor handen wat wel te vangen valt (speelmuisjes) maar dat heeft toch niet echt hetzelfde effect als de laserpointer.

Voor binnenkatten is het (naast de gekke 5 minuten) ook goed dat er even lekker gerend wordt, goed voor de conditie van de kat.
Echt, ik hoef het laatje van mijn salontafel maar open te doen waar dat ding inligt, en meneer duikt in de houding en loert al op de grond..."waar? waar? waar?"

Uiteraard NOOIT in de oogjes! En als ik 'm zo lekker "los zie gaan" heb ik niet de indruk dat het zielig is. Een vogel, vlieg of muis is ook immers niet altijd voor de volle 100% "raak".
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Ilone
Tijger
Tijger

Bericht door Ilone »

Hahaha ja, Pluis kijkt bij het geluid als ik hem oppak ook meteen naar de grond :lol:
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Tigerwhisperer
Kitten

Bericht door Tigerwhisperer »

Dafpoetser schreef: Een vogel, vlieg of muis is ook immers niet altijd voor de volle 100% "raak".
Die gedachte had ik ook.
Groetjes van Ayouni en Duvessa en hun bediende Jessica.
Adriana

Bericht door Adriana »

we hebben zowel de lasermuis als de 'cat dancer' van Zooplus en de cat dancer heb ik met tieribs aan een wat langere bamboestok vastgemaakt en dat is dolle pret. het kan heen en weer zwiepen en ze kunnen er zelf vrij lang mee spelen en hem ook 'vangen'. ik maak hem meestal ergens aan vast bij mij in de buurt, zo kan ik pjoeteren en spelen en ze verdringen zich doorgaans wie er mee mag spelen, Mo dus..
met de lasermuis zijn ze hier vrij snel klaar en kijken me dan aan met een blik van 'ga d'r zelf maar achter aan'...
Umimeis
Tijger
Tijger

Bericht door Umimeis »

Sam vind de laserpointer helemaal geweldig. En hij blijft ook nog eens in goede conditie ook (ook al komt hij veel buiten, de laserpointer blijft populair)
Flea vind er niks aan en da's ook wel te zien, hij is veel dikker dan Sam.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Admin
Administrator
Administrator
Contacteer:

Bericht door Admin »

Ik denk niet dat je er zo diep over na moet denken, dat doen katten ook niet ;-) Die van ons horen de la al open gaan en komen aanrennen. Op een of andere manier hebben ze in de gaten wát je eruit gaat pakken.
De lasermuis is favoriet. Die schijn ik op de grond en beweeg ik een meter voor ze uit van voor naar achter in de woonkamer. Voor hun betekent de lasermuis: rood lichtpuntje=lekker keihard rennen.

Of het frustrerend is dat ze hem nooit te pakken krijgen? Ze zitten ook mekkerend naar de staart van een vogel te kijken die dan in de dakgoot zit. Die krijgen ze ook niet te pakken, net zo min als mijn muiscursor op het scherm, die ze ook fantastisch vinden.

Bij het niet kunnen pakken van het rode lichtpuntje schijnen ze net zo min moeite te hebben als dat ik 's avonds het licht uitdoe terwijl ze nog in de huiskamer zijn... daar denken ze ook niet over na (vermoed ik :-))
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Meowth
Poema
Poema

Bericht door Meowth »

Heb hier eigenlijk nooit zo over nagedacht. Zat wel te overwegen ook een laserlampje te kopen, enige waar ik dan mee zit is dat ze er niet in mogen kijken... Nou zou dat bij een 0,5mW lampje niet zoveel uitmaken, maar wel bij een van 50mW ofzo? Ik bedoel, ik ben bang dat als ze achter dat puntje aan gaan ze zich ineens onverwachts omdraaien en daardoor in het lampje kijken. :eshifty:
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar

Re: Laserpointer zielig?

Tsja, je hebt lasers en lasers natuurlijk, die je koopt in de dierenwinkel zijn onschuldig. Bovendien krijgt de kat vaak de kans niet om zich om te draaien, want ze willen achter het puntje aan, en jij hebt de controle door tijdig het knopje los te laten. Ik garandeer je dat Tommie de laser nog nooit in zijn oogjes heeft gehad!
Meowth
Poema
Poema

Bericht door Meowth »

Hmhm ja ok, want ik dacht ik koop meteen zo'n goede (via internet). Wist niet eens dat je ze bij de DW kon kopen.
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar

Zooplus heeft ze ook!
http://www.zooplus.nl/-zap61366/shop/ka ... ijen/25439
Ik zou of bij Zooplus, of bij de DW kopen, dan weet je in elk geval zeker dat je geen te hoge dosering laser in huis haalt.
Meowth
Poema
Poema

Bericht door Meowth »

Nou ook bij die mag je niet in de ogen schijnen...
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar

dat mag met geen enkele laser...........
Plaats reactie