Hartruis kitten

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
daantje666
Huiskat
Huiskat
Berichten: 45
Lid geworden op: 29 jun 2010 23:25
Contacteer:

Hartruis kitten

Bericht door daantje666 »

Ik heb sinds 1,5 week een hele leuke kitten. Op het begin ging het goed, ze wende snel en was goed aan het spelen, slapen, drinken en eten. Maar sinds gister ademt ze heel zwaar en is ze heel erg suf. Het lijkt wel alsof ze geen fut heeft om iets te doen. Nu ben ik vandaag naar de dierenarts geweest en bleek dat ze hartruis heeft. En het nogal een ernstige vorm is, maar wat er precies met het hart is, dat weet hij niet. Ben naar 2 dierenartsen geweest, me eigen dierenarts en de dierenarts van het asiel. Allebei zeiden ze hetzelfde. De tweede dierenarts, die van het asiel, gaf ons de keuze om of haar te laten inslapen, of op zijn kosten naar de cardioloog te gaan. Maarja, een cardioloog kan alleen maar zien wat er met haar hartje is, en de kosten van de medicijnen zullen levenslang van ons zijn. Mijn ouders willen haar liever laten inslapen. Maar ik lees vanalles over hartruis, en het schijnt dat er mee te leven is. Wat moet ik in godsnaam doen. Ze is afgevallen de laatste week, en bij haar heupen is ze ingevallen...
Blazer & Mika R.I.P 26-07-2010 Miss You!!
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Hartruis kitten

Bericht door castratenkoor »

Als het mijn kat was zou ik haar door de cardioloog laten onderzoeken. Dan weet je tenminste zeker of er wel of niet mee te leven is.
Sterkte in de beslissing, triest voor een kitten zo'n start.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Meowth
Poema
Poema
Berichten: 287
Lid geworden op: 24 apr 2010 14:13
Locatie: H'lo

Re: Hartruis kitten

Bericht door Meowth »

Gewoon naar de cardioloog gaan, niet geschoten altijd mis!
Wel heel sneu verder. Knuffel voor het kitten!
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Hartruis kitten

Bericht door Ilone »

Inderdaad, gewoon naar de cardioloog. Op basis van de informatie die daaruit komt kan je altijd nog de beslissing nemen..
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
]-marjolein-[
Poema
Poema
Berichten: 347
Lid geworden op: 26 jan 2010 09:45
Locatie: Dieren

Re: Hartruis kitten

Bericht door ]-marjolein-[ »

Naar de cardioloog gaan! Dan kun je altijd nog beslissen en met geluk hoeft de levenslange medicatie niet heel duur te zijn...
Groetjes van Marjolein, Dean, Wibi & Lars

Ook een fotoshoot met uw huisdier(en)? Kijk op:
http://www.marjoleinfotografie.nl/
daantje666
Huiskat
Huiskat
Berichten: 45
Lid geworden op: 29 jun 2010 23:25
Contacteer:

Re: Hartruis kitten

Bericht door daantje666 »

Het heeft niet mogen baten, gister avond zijn we met spoed naar de dierenarts moeten gaan, omdat ze de nacht niet meer zou halen. Gister avond is ze rustig ingeslapen :(

Mijn andere blog, vermiste kater, is ook van mij. Dit is al de 2e kat die ik moet laten gaan! Ik kan echt niet zonder een kat om me heen... Morgen gaan we een nieuwe halen... is dit goed of niet? Ik bedoel.. na 2x verlies van een kat.. zouden jullie het doen?
Blazer & Mika R.I.P 26-07-2010 Miss You!!
Gebruikersavatar
Meowth
Poema
Poema
Berichten: 287
Lid geworden op: 24 apr 2010 14:13
Locatie: H'lo

Re: Hartruis kitten

Bericht door Meowth »

Achos oja ik herinner het me jij was die met die rode kater :-(.
Het zit je niet mee he :-(.

Ik zou even een weekje wachten, kijken hoe het gaat. Ik weet wel uit je vorige post dat je er hard je best voor doet, maar als je meteen een nieuwe haalt sla je het verwerkingsproces over. (Weet niet hoe erg je het vindt..)
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1915
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Hartruis kitten

Bericht door Admin »

Persoonlijk zou ik er eerst een rustpauze tussenlassen. Ga een paar dagen weg, op vakantie of leuke dingen doen voordat je aan een nieuw kitten begint. Met het gevoel van verlies een nieuw kitten verwelkomen is voor beide partijen niet verstandig. Het is beter eerst je hoofd even leeg te maken. Ik weet niet of je nog andere dieren hebt, maar een poosje zonder verantwoordelijkheden naar dieren toe (zodat je even 'vrij' bent) is prettig voor de geest, zodat je daarna weer vol liefde en goede moed aandacht kunt geven aan een nieuw kameraadje.

Veel sterkte gewenst met het gemis van het kitten.
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Hartruis kitten

Bericht door Dafpoetser »

Wat Roland zegt.
Als je meteen weer een kitten zou nemen, zou je het gevoel kunnen ontwikkelen dat je het overleden kitten hebt "vervangen". Is geen fijne start, niet voor jou, en ook niet voor het kitten.
Heel veel sterkte!
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
daantje666
Huiskat
Huiskat
Berichten: 45
Lid geworden op: 29 jun 2010 23:25
Contacteer:

Re: Hartruis kitten

Bericht door daantje666 »

We krijgen van het asiel toch een nieuwe kitten. Het is niet echt dat ik het gevoel heb mijn overleden kitten te hebben vervangen, ik heb gewoon enorm behoefte aan een maatje, en ik kan dat bij katten vinden. Ik weet wel dat het erg snel is, maar ook al is die andere kitten er.. me overleden kitten en me vermiste rode kater, blijven in me hartje..
Blazer & Mika R.I.P 26-07-2010 Miss You!!
Gebruikersavatar
Meowth
Poema
Poema
Berichten: 287
Lid geworden op: 24 apr 2010 14:13
Locatie: H'lo

Re: Hartruis kitten

Bericht door Meowth »

Was die vorige ook van het asiel? En kríjg je nu gewoon een "nieuwe"?
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Hartruis kitten

Bericht door Ilone »

Ach jeetje :( sterkte hoor!
Sja, je moet doen wat je gevoel je zegt.
Ik persoonlijk zou ook even wachten, maar ieder heeft een eigen verwerkingsproces ;)
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
daantje666
Huiskat
Huiskat
Berichten: 45
Lid geworden op: 29 jun 2010 23:25
Contacteer:

Re: Hartruis kitten

Bericht door daantje666 »

Nee mijn vermiste kater is niet van het asiel, en mijn overleden kitten wel. En omdat ik haar pas 1,5 week had heeft het asiel een nieuwe gratis kitten aangeboden, naar eigen keuze dan wel :)
Blazer & Mika R.I.P 26-07-2010 Miss You!!
Gebruikersavatar
Kimms
Huiskat
Huiskat
Berichten: 66
Lid geworden op: 05 mei 2010 16:14
Locatie: Land van Maas en Waal

Re: Hartruis kitten

Bericht door Kimms »

Tjee, wat erg. Hopelijk heb je meer geluk met je volgende kitten! Lekker spelen en knuffelen. Wij hebben ook een poes in moeten laten slapen. Onze nieuwe kater volgende heel snel daarop. Daar hebben we geen spijt van. We vonden het zoooo fijn dat er weer snorharen rondliepen... Heel veel plezier met je nieuwe kitten.
Kattig, wél voor de poes!
Gebruikersavatar
Meowth
Poema
Poema
Berichten: 287
Lid geworden op: 24 apr 2010 14:13
Locatie: H'lo

Re: Hartruis kitten

Bericht door Meowth »

Ja dat bedoelde ik hoor. Maar dat is wel netjes van ze opzich. Hoop dat het huidige kitten niet teveel ervan meekrijgt (verdriet als dat al aanwezig is, of stress of wat dan ook)
Plaats reactie