Kat geeft (hele) brokjes over
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Re: Kat geeft (hele) brokjes over
Ik zou haar vaker per dag kleinere portie geven. Sensitive voer is wel een goed idee.
Ik heb hier altijd brokken staan. Doe ik dat niet en ik geef ze dan weer eten, dan staan ze achter elkaar te braken.
Ik heb hier altijd brokken staan. Doe ik dat niet en ik geef ze dan weer eten, dan staan ze achter elkaar te braken.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Ik zou hier ook wel de hele dag brokken willen voorzetten zodat ze zelf kan bepalen wanneer ze eet, maar dan is het halverwege de dag al op.. dus dan eet ze nog sneller dan ze nu al doet. Ik voer haar nu al 4 weken op dezelfde tijdstippen dezelfde hoeveelheid van dezelfde brokken dus ik weet niet hoe dit nu ineens komt.
De licht verteerbare brokjes houdt ze gelukkig binnen, ik heb haar nu 3x een stuk of 7 brokjes gegeven, ongeveer om de 45 minuten. Maar ik heb geen idee of het nu aan de verteerbaarheid ligt, of de vorm van de brokjes / iets meer kauwen of de hoeveelheid. Dat wordt waarschijnlijk gewoon uitproberen.
Als ze dit volhoudt ga ik vanavond de antihaarbalpasta geven, misschien dat er toch een haarbal in de weg zit. Ik vond het belangrijkste dat ze eerst wat voeding binnen kon houden.
x
De licht verteerbare brokjes houdt ze gelukkig binnen, ik heb haar nu 3x een stuk of 7 brokjes gegeven, ongeveer om de 45 minuten. Maar ik heb geen idee of het nu aan de verteerbaarheid ligt, of de vorm van de brokjes / iets meer kauwen of de hoeveelheid. Dat wordt waarschijnlijk gewoon uitproberen.
Als ze dit volhoudt ga ik vanavond de antihaarbalpasta geven, misschien dat er toch een haarbal in de weg zit. Ik vond het belangrijkste dat ze eerst wat voeding binnen kon houden.
x
- Dafpoetser
- Jaguar
Hoi Flo,
En hoe gaat het nu met Lynnie?
Gaan de kleine porties beter, en houdt ze nog steeds alles binnen?
En hoe gaat het nu met Lynnie?
Gaan de kleine porties beter, en houdt ze nog steeds alles binnen?
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Lief dat je het vraagt
Ik heb haar gisteravond van 4 tot 12 elk uur een stuk of 7/8 van die nieuwe brokjes gegeven en dat hield ze gelukkig binnen. Ook 2x 1 gr antihaarbalpasta gegeven maar er komt niks uit dus ik denk niet dat het een haarbal is. Ook het natvoer ging goed gisteravond, ik heb iets minder gegeven dan normaal.
Vanmorgen had ze weer erg veel honger en stond te springen, ik vind dat niet echt leuk want juist dan eet ze zo snel zonder te kauwen. Mijn vriend merkte gisteravond op dat als we haar eten geven waar ze bij staat ze het héél snel op eet, maar als je het in haar bakje doet als ze het niet ziet en ze komt even later eten, dat ze dan gewoon rustig eet. Waarom dat is... geen idee.
Vandaag geef ik haar elke 2 uur 10 gram brokjes en tot nu toe gaat dat nog steeds goed. Zo krijgt ze dus toch 50 gr zoals normaal eigenlijk. Misschien over een paar dagen mengen met haar 'gewone' brokjes en misschien ook langzaam afbouwen naar minder vaak en iets grotere porties? Ik heb het er best voor over hoor, maar dat gaat nu dus wel een probleem worden als we eens een dagje weg zijn ofzo. Dan liever langzaam wennen dan in 1x weer voor een halve dag eten krijgen en weer overgeven
Hoe zou ik haar kunnen leren om rustiger te eten en het uit zichzelf meer te verspreiden over de dag? Of is dat niet aan te leren? Ze doet elke keer alsof ze echt verhongerd
Maar haar gewicht is normaal en blijft ook constant dus ik moet me daar niet zoveel van aantrekken misschien 
x Flo

Ik heb haar gisteravond van 4 tot 12 elk uur een stuk of 7/8 van die nieuwe brokjes gegeven en dat hield ze gelukkig binnen. Ook 2x 1 gr antihaarbalpasta gegeven maar er komt niks uit dus ik denk niet dat het een haarbal is. Ook het natvoer ging goed gisteravond, ik heb iets minder gegeven dan normaal.
Vanmorgen had ze weer erg veel honger en stond te springen, ik vind dat niet echt leuk want juist dan eet ze zo snel zonder te kauwen. Mijn vriend merkte gisteravond op dat als we haar eten geven waar ze bij staat ze het héél snel op eet, maar als je het in haar bakje doet als ze het niet ziet en ze komt even later eten, dat ze dan gewoon rustig eet. Waarom dat is... geen idee.
Vandaag geef ik haar elke 2 uur 10 gram brokjes en tot nu toe gaat dat nog steeds goed. Zo krijgt ze dus toch 50 gr zoals normaal eigenlijk. Misschien over een paar dagen mengen met haar 'gewone' brokjes en misschien ook langzaam afbouwen naar minder vaak en iets grotere porties? Ik heb het er best voor over hoor, maar dat gaat nu dus wel een probleem worden als we eens een dagje weg zijn ofzo. Dan liever langzaam wennen dan in 1x weer voor een halve dag eten krijgen en weer overgeven

Hoe zou ik haar kunnen leren om rustiger te eten en het uit zichzelf meer te verspreiden over de dag? Of is dat niet aan te leren? Ze doet elke keer alsof ze echt verhongerd

x Flo
- Dafpoetser
- Jaguar
Weetje Flo,
Omdat Lynnie ook een straatrakkertje is geweest mét een nestje, zegt haar instinct volgens mij: "hebben hebben hebben wat er te hebben valt!" om een reserve voor haarzelf, en haar kittens te hebben. Ze wist op straat immers nooit wanneer zich weer wat eetbaars aandiende.
Ik denk en hoop dat het al naar gelang de tijd verstrijkt vanzelf beter gaat, en dat ze het vertrouwen krijgt dat ze écht haar natje en droogje wel krijgt, dan zal het schrokken wel minder worden.
Heel veel succes.
Rob.
Omdat Lynnie ook een straatrakkertje is geweest mét een nestje, zegt haar instinct volgens mij: "hebben hebben hebben wat er te hebben valt!" om een reserve voor haarzelf, en haar kittens te hebben. Ze wist op straat immers nooit wanneer zich weer wat eetbaars aandiende.
Ik denk en hoop dat het al naar gelang de tijd verstrijkt vanzelf beter gaat, en dat ze het vertrouwen krijgt dat ze écht haar natje en droogje wel krijgt, dan zal het schrokken wel minder worden.
Heel veel succes.
Rob.
Ja dat idee had ik ook een beetje.. Ik hoop ook dat het vanzelf minder wordt en dat ze toch eens gaat geloven en vertrouwen dat er hier altijd goed voor haar zal worden gezorgd
Ze wordt wel steeds knuffeliger, als ik bij haar kom zitten op de vensterbank krijg ik overal kopjes
Dus het komt vast allemaal goed!
X

Ze wordt wel steeds knuffeliger, als ik bij haar kom zitten op de vensterbank krijg ik overal kopjes

X
Is het geen idee om een voerbal aan te schaffen?
Zo heeft ze toch regelmatig wat brokjes.
Zo heeft ze toch regelmatig wat brokjes.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel
Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Purrz:
*Pluis '03-'14
- Dafpoetser
- Jaguar
Ohja, Ilone, dat is een goeie!
Dat stimuleert spelen en "snoepen" tegelijk!
Dat stimuleert spelen en "snoepen" tegelijk!
Dat is inderdaad een goed idee
We hebben al zo'n balletje voor snoepjes maar die gaten zijn denk ik te groot voor brokjes maar ik kan het wel eens proberen. Met de snoepjes heeft ze soms nog wel moeite omdat die er maar via 1 gat uit kan, de rest zijn kleinere gaatjes. Ik ga het gelijk proberen!
Thx Ilone! X

Thx Ilone! X
You're welcome!
Hoop dat het werkt
Zo, en nu met Speedy naar de da...
Hoop dat het werkt

Zo, en nu met Speedy naar de da...
Purrz:
*Pluis '03-'14
Purrz:
*Pluis '03-'14
- Dafpoetser
- Jaguar
Flo,
Je kan de snackballetjes ook kopen met instelbare opening.
Te koop bij de betere dierenspeciaalzaak.
Je kan de snackballetjes ook kopen met instelbare opening.
Te koop bij de betere dierenspeciaalzaak.
Yeey, de bal is een groot succes!
Ze eet nu een stuk langzamer en ze vind het leuk! Wat mij betreft doe ik het vanaf nu altijd zo
Echt super grappig om te zien ook
Hopelijk blijft ze het met haar gewone brokjes ook zo goed doen. Ik zal het over een tijdje eens proberen, ik wacht eerst een paar dagen zodat haar maag weer tot rust komt.
X

Hopelijk blijft ze het met haar gewone brokjes ook zo goed doen. Ik zal het over een tijdje eens proberen, ik wacht eerst een paar dagen zodat haar maag weer tot rust komt.
X
- Dafpoetser
- Jaguar

Goed bedacht van Ilone!
De grote kracht van dit forum...probleem + meedenkende medeforumers = een oplossing proberen te vinden.
Rob.

Purrz:
*Pluis '03-'14
Purrz:
*Pluis '03-'14
Tja.. het gaat nu goed met eten, ook met natvoer 's avonds.. Alleen net wilde ik haar bakje neerzetten en ze werd zo enthousiast en druk dat ze met haar nageltjes bleef hangen in mijn broek en toen raakte ze een beetje in paniek
Ik had mijn handen vol dus ik moest eerst het bakje neerzetten waarna ze nog meer begon te worstelen om bij haar eten te kunnen komen
Dus toen heb ik haar pootje voorzichtig los gemaakt.. en toen was alles weer goed. Maar ze doet dus nog steeds alsof ze om komt van de honger..
Wat me nog het meest frustreert is mijn vriend die er bij stond en me niet eens hielp of vroeg of het pijn deed ofzo, nee het enige wat hij zegt is je moet haar dat afleren want ik wil niet dat ze dat bij mij doet! Zucht
Om maar even on-topic te blijven... ik kan me moeilijk voorstellen dat ik haar dat kan afleren, zo wild springen enz als ze haar eten krijgt. Doen alle katten dat? Is er een manier om haar rustig te houden bijv negeren als je bezig bent eten te pakken ofzo? Of eten geven als ze in een andere kamer is, maar ze is bijna altijd hier en als ze hoort dat ik in de keuken ben komt ze meteen aangerend
Het is ook niet echt een groot probleem ofzo, maar als er iets is wat ik kan doen om het te voorkomen wil ik dat graag proberen
Ik snap ook niet waarom ze zo doet, ze krijgt echt wel genoeg te eten hoor 
Truste! X

Wat me nog het meest frustreert is mijn vriend die er bij stond en me niet eens hielp of vroeg of het pijn deed ofzo, nee het enige wat hij zegt is je moet haar dat afleren want ik wil niet dat ze dat bij mij doet! Zucht

Om maar even on-topic te blijven... ik kan me moeilijk voorstellen dat ik haar dat kan afleren, zo wild springen enz als ze haar eten krijgt. Doen alle katten dat? Is er een manier om haar rustig te houden bijv negeren als je bezig bent eten te pakken ofzo? Of eten geven als ze in een andere kamer is, maar ze is bijna altijd hier en als ze hoort dat ik in de keuken ben komt ze meteen aangerend

Het is ook niet echt een groot probleem ofzo, maar als er iets is wat ik kan doen om het te voorkomen wil ik dat graag proberen

Truste! X