Nieuwe kat bij 2 zusjes van 1 en 1 kater van 10
Nieuwe kat bij 2 zusjes van 1 en 1 kater van 10
Wij hebben vorig jaar oktober onze lieve Snowy moeten laten inslapen. Nou kregen wij vorig jaar augustus de 2 zusjes en ik kan zeggen dat onze kater het erg goed kan vinden met de zusjes. Nou zit ik dus te denken aan een nieuwe poes erbij 1 uit het asiel die andere katten gewend is maar ik zou heel graag een echte aanhankelijke schootkat willen. Nou zijn mijn andere drie dat niet maar wel super lief en ik ben gek op ze dus als ik er 1 zou krijgen die het niet blijkt te zijn dan is het jammer maar prima maar ik vroeg me af hoe het gaat in het asiel. Zitten ze dan in kleine hokjes of bij elkaar? Weten ze bij elke kat of hij met andere katten kan opschieten? Verder lijkt het mij slim om een vrouwtje te nemen aangezien mijn kater nogal een echte vent is zeg maar en een vrouwtje volgens mij beter accepteert qua rangorde. Ik denk aan een poes van tussen de 1 en de 5 ofzo. Ik heb nog nooit een kat uit het asiel gehaald dus weet niet hoe het gaat. Mijn kater komt van de boerderij en de 2 zusjes uit een pleeggezin via het asiel en Snowy kwam via via. Wij gaan in september op vakantie en dan wil ik als we terug komen dat weekend er 1 halen. Hoe gaat dat dan, ga je naar het asiel, pik je er 1 uit en mag je dan meteen er mee weg? Alle tips en/of opmerkingen zijn welkom. 

Re: Nieuwe kat bij 2 zusjes van 1 en 1 kater van 10
geen reacties?
Ik heb geen idee, maar volgens mij is het niet zo simpel dat je een kat uitpikt, afrekend en naar huis kan met kat 

Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel
Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Purrz:
*Pluis '03-'14
Dat weet ik dus helemaal niet. Ik had het asiel gevraagd of ik voor mijn vakantie (1 weekje) langs kon komen om te kijken of er 1 poes bij zat waar het mee klikte en die dan ruim 1 week later kon ophalen en die zei dat dat niet kon dat je zeg maar gelijk een kat mee moet nemen dus vandaar dat ik dacht dan werkt het dus zo van kijken, kiezen en kopen alsof je een snoepje koopt. Vond het idee raar maarja aan de andere kant hoe zou het dan moeten zijn? Ik hoef toch niet door een screening ofzo? haha Ik heb 2 kittens via een pleeggezin en die heb ik gemaild met alle info en een paar weken later ze opgehaald dus waarom dit nou anders gaat.......
Vreemd asiel dan...
Denk dat je even moet wachten op de mensen die ervaring hebben met asiels.
Wie oh wie?
Denk dat je even moet wachten op de mensen die ervaring hebben met asiels.
Wie oh wie?
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel
Purrz:
*Pluis '03-'14
Purrz:
*Pluis '03-'14
Ja vond ik ook. Ik zei als ik nou begin september kom en dan 18 september haar kom halen (als ik de ideale match gevonden heb) is dat dan goed maar zij deden dat niet want als er een ander eerder kan dan verkort je het leven daar van die kat. Dit was het dierenasiel in Utrecht maar misschien dat het bij andere anders is? Ik zei al ook als ik vooruit betaal maar dat maakte niet uit. Raar gedoe, je zou toch zeggen dat ze van de katten af willen. ik ga het niet voor mijn vakantie doen want dat vind ik zielig....
- ]-marjolein-[
- Poema
Goed dat je een kat uit het asiel wilt, die zitten op dit moment vol genoeg!
Als je naar een asiel gaat is het belangrijk dat de mensen uit het asiel tijd voor je nemen. Jij legt uit wat je al in huis hebt, je situatie, kunnen ze naar buiten of niet (sommige katten moeten naar buiten omdat ze anders gestresst/onhandelbaar worden) en dat je het liefst een beetje een knuffelkat hebt. Je kunt ook eventueel als je dat ziet zitten voor een oudere gaan (10-13 jaar), die zijn vaak al wel wat rustiger dan jonge katten. Zelf geef je al aan dat een poes ws beter gaat dan een kater, dus daar kunnen ze ook al rekening mee houden. In een goed asiel weten de verzorgers wel wie welke kat is en wat bij jullie zou passen. Volgens mij is er ook altijd een regeling dat de kat terug mag als het niet gaat, hoe erg dat ook is. Let wel, ren niet gelijk na een week terug dat het niet gaat, het kan soms maanden duren.
Bij de meeste asiels (asielen? ehm) kunnen ze volgens mij de kat een aantal dagen voor je vasthouden, dan zijn ze 'gereserveerd'. In Apeldoorn bijvoorbeeld (Kuipershoek, even googlen) doen ze dat in ieder geval wel.
Het kan zijn dat ze zeggen dat ze een week te lang vinden, omdat de asiels al overvol zitten in deze tijd van het jaar. Wat ik wel vreemd vindt is dat het ook niet kan als je zegt dat je van tevoren al betaald, dan hebben ze toch zekerheid?
En anders kun je ook wat meer tijd nemen...dan ga je bijvoorbeeld het weekend dat je terug ben eens kijken en kun je als je een leuke kat ziet hem altijd een paar dagen later ophalen toch?
Meestal zitten er een aantal katten bij elkaar in een grotere ruimte, en mag je daarbij om met ze kennis te maken. Ik denk dat het verstandig is als je een leuke tegen komt hem te reserveren maar er nog wel een nachtje over te slapen, tenzij je direct 200% overtuigd bent. Kan soms ook zijn dat je hem niet eens meteen mee mag nemen, omdat het asiel sowieso vindt dat er over nagedacht moet worden.
Hoop dat je hier iets aan hebt....
Als je naar een asiel gaat is het belangrijk dat de mensen uit het asiel tijd voor je nemen. Jij legt uit wat je al in huis hebt, je situatie, kunnen ze naar buiten of niet (sommige katten moeten naar buiten omdat ze anders gestresst/onhandelbaar worden) en dat je het liefst een beetje een knuffelkat hebt. Je kunt ook eventueel als je dat ziet zitten voor een oudere gaan (10-13 jaar), die zijn vaak al wel wat rustiger dan jonge katten. Zelf geef je al aan dat een poes ws beter gaat dan een kater, dus daar kunnen ze ook al rekening mee houden. In een goed asiel weten de verzorgers wel wie welke kat is en wat bij jullie zou passen. Volgens mij is er ook altijd een regeling dat de kat terug mag als het niet gaat, hoe erg dat ook is. Let wel, ren niet gelijk na een week terug dat het niet gaat, het kan soms maanden duren.
Bij de meeste asiels (asielen? ehm) kunnen ze volgens mij de kat een aantal dagen voor je vasthouden, dan zijn ze 'gereserveerd'. In Apeldoorn bijvoorbeeld (Kuipershoek, even googlen) doen ze dat in ieder geval wel.
Het kan zijn dat ze zeggen dat ze een week te lang vinden, omdat de asiels al overvol zitten in deze tijd van het jaar. Wat ik wel vreemd vindt is dat het ook niet kan als je zegt dat je van tevoren al betaald, dan hebben ze toch zekerheid?
En anders kun je ook wat meer tijd nemen...dan ga je bijvoorbeeld het weekend dat je terug ben eens kijken en kun je als je een leuke kat ziet hem altijd een paar dagen later ophalen toch?
Meestal zitten er een aantal katten bij elkaar in een grotere ruimte, en mag je daarbij om met ze kennis te maken. Ik denk dat het verstandig is als je een leuke tegen komt hem te reserveren maar er nog wel een nachtje over te slapen, tenzij je direct 200% overtuigd bent. Kan soms ook zijn dat je hem niet eens meteen mee mag nemen, omdat het asiel sowieso vindt dat er over nagedacht moet worden.
Hoop dat je hier iets aan hebt....

Groetjes van Marjolein, Dean, Wibi & Lars
Ook een fotoshoot met uw huisdier(en)? Kijk op:
http://www.marjoleinfotografie.nl/
Ook een fotoshoot met uw huisdier(en)? Kijk op:
http://www.marjoleinfotografie.nl/
Hoi Marjolein,
dank daar heb ik zeker wat aan. Ja, ik begrijp echt niet waarom ze zo doen. Ik kom op donderdag terug dus ik dacht als ik dan op vrijdag de poes kan ophalen dan kan ik 3 dagen volledig thuis blijven en dan ben ik er dus volledig bij. Ik ga maar is wat andere asielen bellen denk ik. Wel goed dat ze met meerdere in 1 ruimte zitten dan weten ze het al beter. Er over nadenken hoef ik niet te doen. Je hebt een goed gevoel bij een kat of niet. Ik moet zeggen dat ik 10-13 jaar graag zou willen maar ik zeg heel eerlijk dat ik dan bang ben dat ze sneller dood gaan. Vorig jaar is mijn poes op 11 jarige leeftijd overleden en dan denk ik dan heb ik haar hooguit een paar jaar maarja de voordelen zie ik natuurlijk ook voor dat beestje dan en inderdaad die wil niemand. Ik denk dat als ik een heel goed gevoel bij een kat heb die ouder is dan 5 dat het ook geen probleem zal zijn. het enige is dat ik iemand ben die ze dan allemaal wil meenemen dus dan is het net als een kind in een snoep winkel. haha Dat van dat terug brengen dat is inderdaad perfect geregeld. Bij de kleintjes duurde het bijna een half jaar voordat ze elkaar echt volledig accepteerden maar ze hebben nooit hard gevochten. Ze hoeven ook geen vrienden te worden als ze elkaar maar accepteren en er niet ongelukkig van worden zeg ik altijd maar.....
dank daar heb ik zeker wat aan. Ja, ik begrijp echt niet waarom ze zo doen. Ik kom op donderdag terug dus ik dacht als ik dan op vrijdag de poes kan ophalen dan kan ik 3 dagen volledig thuis blijven en dan ben ik er dus volledig bij. Ik ga maar is wat andere asielen bellen denk ik. Wel goed dat ze met meerdere in 1 ruimte zitten dan weten ze het al beter. Er over nadenken hoef ik niet te doen. Je hebt een goed gevoel bij een kat of niet. Ik moet zeggen dat ik 10-13 jaar graag zou willen maar ik zeg heel eerlijk dat ik dan bang ben dat ze sneller dood gaan. Vorig jaar is mijn poes op 11 jarige leeftijd overleden en dan denk ik dan heb ik haar hooguit een paar jaar maarja de voordelen zie ik natuurlijk ook voor dat beestje dan en inderdaad die wil niemand. Ik denk dat als ik een heel goed gevoel bij een kat heb die ouder is dan 5 dat het ook geen probleem zal zijn. het enige is dat ik iemand ben die ze dan allemaal wil meenemen dus dan is het net als een kind in een snoep winkel. haha Dat van dat terug brengen dat is inderdaad perfect geregeld. Bij de kleintjes duurde het bijna een half jaar voordat ze elkaar echt volledig accepteerden maar ze hebben nooit hard gevochten. Ze hoeven ook geen vrienden te worden als ze elkaar maar accepteren en er niet ongelukkig van worden zeg ik altijd maar.....