Kittens en ramen

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Gebruikersavatar
Anne1988
Lynx
Lynx
Berichten: 164
Lid geworden op: 27 mei 2010 20:28
Locatie: Hoofddorp

Re: Kittens en ramen

Bericht door Anne1988 »

Die link die ik heb geplaatst? Die kan je inderdaad ook boven het raam vastmaken, dus voor kiepramen die aan de bovenkant open gaan. ;)
-- Ayla 06-04-2010 -- Ik wou dat ik twee katjes was.
-- Nala 06-04-2010 -- Dan kon ik samen spelen.
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Kittens en ramen

Bericht door Leonie89 »

wij hebben zojuist eindelijk een net besteld bij zooplus :D
het is zo verschrikkelijk warm in huis en ik vind het zo naar dat de ramen niet open kunnen blijven staan als wij eventjes snel de stad in gaan of op de wc aan de andere kan van het huis zitten..
ook merken we dat het hier veel beter doortocht als we de voordeur open zetten..
we hebben meerdere keren gezocht naar een inzethor(deur) maar dan lopen de kosten zo enorm op.. we zitten in een huurhuisje en zijn nu niet bereid om 200 euro uit te geven aan een hordeur als we misschien volgend jaar hier weg zijn..
dus hebben we een soort doorzichtig gaas gekocht wat we kunnen spannen door middel van haakjes.. we hopen hiermee met net iets meer vertrouwen de deur open kunnen laten staan..
Benthe vertrouw ik volledig, maar Merlijn springt nog wel eens in de vensterbank..
ik hou jullie op de hoogte :D
Gebruikersavatar
polichinelle
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 jul 2010 16:13

Re: Kittens en ramen

Bericht door polichinelle »

Ja wij hebben nu ook doorzichtig gaas voor het raam, en mijn vriend heeft nu zoiets als uit dat linkje van zooplus gemaakt maar wat groter dus.

Ik ga bob zo ophalen! Volgens mij is alles in huis nu helemaal kittenproof gemaakt en is alles in huis, maar loop toch al 2 dagen met een zenuwgevoel in mijn buik rond - wel een goede :D. Ik hoop dat ze het ontzettend naar dr zin gaat hebben hier :)
puck0906
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 28 jul 2009 10:25
Locatie: Utrecht

Re: Kittens en ramen

Bericht door puck0906 »

mijn vraag past hier ook wel een beetje bij. Ik heb in mijn hele huis horren voor (of tegen) de katten dat ze niet naar buiten kunnen vallen. Nou gaat het boven goed en blijven ze er van af maar beneden breken ze de hor af als de deur open staat en de hordeur dus dichtzit. Ze gaan er in hangen en alles. Ik doe die hor gebruiken zodat het open kan blijven staan zonder dat hun naar buiten kunnen maar aangezien ze dit niet pikken gaat nu mijn deur elke avond al dicht wat met dit weer niet echt fijn is. Nou zat ik al te denken aan een stuk hard bord tussen de hordeur maar vroeg me even af hoe jullie dat doen. Gaan die van jullie er ook in hangen? de deur gaat naar buiten open overigens......
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Kittens en ramen

Bericht door Leonie89 »

vandaag druk bezig geweest met het plaatsen van een net in de hoop de katten binnen te houden met de deur open.. geen idee of het gaat werken, maar ik zet er net zo veel haken in de muur totdat ze er niet meer door kunnen :roll:

merlijn voor de deur (heb er later wat haken bij geplaatst)
Afbeelding

raam..
Afbeelding

andere raam..
Afbeelding
puck0906
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 28 jul 2009 10:25
Locatie: Utrecht

Re: Kittens en ramen

Bericht door puck0906 »

ziet er grappig uit! Mijn kleine donderstenen kruipen daar alleen zo onder door denk ik. Moet je dan elke keer die haakjes volledig los maken of laat je het dan bv aan 1 kant hangen? Ik zoek dus iets voor mijn deur waar ze niet in kunnen hangen. haha
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Kittens en ramen

Bericht door Leonie89 »

het zijn echt haken, dus je kan het zo weghalen.. ik denk dat we die voor de ramen wel laten zitten..
het valt mee hoor, het zit ECHT strak gespannen, maar die foto van de deur moesten er echt nog wel wat bij..
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Kittens en ramen

Bericht door Kattenbella »

Hier zouden ze dwars door die gaten heen lopen.
Misschien iets met klittenband ebij of veel meer haken.
Planken met sterk klttenband lijkt mij het handigst samen met die haken.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
polichinelle
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 jul 2010 16:13

Re: Kittens en ramen

Bericht door polichinelle »

Ja kitten Bob loopt daar ook zo doorheen denk ik :(
Zoek nog wel een oplossing voor de deur van de kamer hier, want ze mag er nog niet doorheen. We hebben nu hetzelfde gaas als bij de ramen, heel erg stevig maar omdat wij er nog wel doorheen moeten is het niet heel hoog. Ben bang dat ze snel doorkrijgt dat ze er overheen kan springen dus 's nachts gaat alsnog de deur dicht. Een hordeur is echt te duur voor nu :/
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Kittens en ramen

Bericht door Catfish »

Goed idee, Leonie...... Daar ga ik misschien eens op verder borduren, die van mij zijn daar ook zo doorheen. Maar het idee vind ik heel inventief!
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Kittens en ramen

Bericht door Ilone »

Ik vind dat klittenband niet eens zo'n slecht idee!
Hoeft neit eens op een plank denk ik, gewoon het net aan het kleiitenband bevestigen, en het andere deel van het klittenband op de posten.
Enige nadel is dat je het niet makkelijk van de posten krijgt, en je zou het opnieuw moeten verven na verwijderen...Maar ik vind het een serieuze overweging om bij mijn balkondeuren te doen!
Ik kan namelijk geen kattennet bevestigen op het balkon...
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Anne1988
Lynx
Lynx
Berichten: 164
Lid geworden op: 27 mei 2010 20:28
Locatie: Hoofddorp

Re: Kittens en ramen

Bericht door Anne1988 »

Maar dan moet het klittenband wel sterk genoeg zijn. Wij hebben horren voor de ramen met klittenband bevestigd, maar dat moet je een paar keer per week aandrukken omdat het telkens loslaat...
-- Ayla 06-04-2010 -- Ik wou dat ik twee katjes was.
-- Nala 06-04-2010 -- Dan kon ik samen spelen.
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Kittens en ramen

Bericht door Ilone »

Ja maar dat is aan 1 kant klitteband, en daarop druk je die hor. Dat heb ik hier thuis ook. Dat is inderdaad niet stevig. Maar zou niet los moeten laten, zelfs de goedkoopste niet. Heb je de plek waar je het klitteband op hebt geplakt, wel eerst goed schoongemaakt met bijv. ammoniak of spiritus?

Wat ik bedoel is klitteband halen bij zo'n soort naaiateliertje/winkeltje, het net aan 1 kant bevestigen en de andere kant aan de posten. Dat zou behoorlijk stevig moeten zijnj.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Carolien_h
Huiskat
Huiskat
Berichten: 47
Lid geworden op: 15 mei 2010 18:07
Locatie: Amsterdam

Re: Kittens en ramen

Bericht door Carolien_h »

@elvedinenleonie Wat een ontzettend slimme oplossingen voor de ramen. Ontzettend bedankt voor de foto's! Ik ga het denk ik ook zo proberen. Wat ik er alleen niet helemaal goed op kan zien: heb je die haken in de kozijnen zitten (gespijkerd?) of heb je eerst een frame gemaakt in die in het kozijn gezet?
Plaats reactie