Pretnestje, asiel of kittens opvangen?

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Pretnestje, asiel of kittens opvangen?

Bericht door Adriana »

Nyncke schreef: link van site waar herplaatsplekken voor raskatten werden gezocht?
meowth heeft per pb een aantal links gekregen waaronder voor herplaatsers nobo's
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Sannie_xx
Panter
Panter
Berichten: 420
Lid geworden op: 15 aug 2009 11:11
Locatie: Utrecht

Re: Pretnestje, asiel of kittens opvangen?

Bericht door Sannie_xx »

Helemaal mee eens dat het niet draaikonterig is, maar goed nadenken! Super van je hoor :)

Je kunt ook de asiels in de gaten houden, ik weet dat Leonie hier van het forum hun supergave Noor uit het asiel heeft gehaald. Het gebeurd, maar je moet het even goed in de gaten houden. Wel beter te doen voor je portemonne als student zijnde. Raskat in aanschaf vanuit het nest is toch best prijzig....
Maar ga ook gewoon eens langs het asiel naar de bergen kittens vragen die daar nu zitten, wie weet dat je daar ook verliefd word :)
Gebruikersavatar
Meowth
Poema
Poema
Berichten: 287
Lid geworden op: 24 apr 2010 14:13
Locatie: H'lo

Re: Pretnestje, asiel of kittens opvangen?

Bericht door Meowth »

Ja klopt, die noor vind ik ook geweldig! En ik las inderdaad dat zij die uit een asiel hadden gehaald.
Ik ga dinsdag naar die fokker toe, gewoon even informatie vragen, praten, kijken enz. :D

De kittens heb ik het al over gehad ;-) ik ben wel gek op 1 kitten die bij een gastgezin zit, misschien doe ik die er wel bij, als die alleen weg mag (en ik een andere kat in huis heb dus niet alleen komt te zitten).
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Pretnestje, asiel of kittens opvangen?

Bericht door Leonie89 »

haha ik lees dat er over mij wordt gesproken :P
klopt ik heb inderdaad een noortje uit het asiel kunnen halen.. ze was toen nog maar 1,5 jaar dus helemaal perfect!! ik heb gewoon gezocht op http://www.dierenasiels.com en dan zoeken op 'anders langharig'.. toen stonden er regelmatig noortjes tussen, maar wel veel ouderen/huidziekte of niet knuffelig ed.. je moet er echt snel bij zijn.. Benthe is toen zondagmorgen op internet gezet, we hebben dezelfde dag gebeld, maandag weer voor de zekerheid (want ze was dus mooi dubbel gereserveerd!!) en dinsdag hebben we haar opgehaald.. aan de andere kant van het land :P we hebben 150 km voor haar gereisd, maar dan heb je ook wat :P
op http://www.herplaatsing.nl (heel cliché) (weet niet of adriana die al had gemeld) heb ik later nog gezocht voor een vriendje voor Benthe, maar ik vind dat op die site veel 'kan niet bij andere katten' staan.. officieel was dat ook de beschrijving van Benthe, maar zij is nu dikke maatjes met onze nieuwe kat, dus geloof niet alles wat er op zo'n beschrijving staat.. meestal is het waar, maar een andere omgeving kan zo veel doen met het gedrag van een kat..

heel veel plezier met het vinden van je kat(jes)!!
Gebruikersavatar
Meowth
Poema
Poema
Berichten: 287
Lid geworden op: 24 apr 2010 14:13
Locatie: H'lo

Re: Pretnestje, asiel of kittens opvangen?

Bericht door Meowth »

Dankje voor je antwoord! Ik vond jouw kat al meteen opvallen (Benthe dus). Enige probleem bij mij is de afstand, omdat ik geen rijbewijs heb. Kan wel met het ov, maar dat is zo'n gedoe en ook minder comfortabel dan met de auto voor zo'n kat.

En herplaatsers.nl had ik ook gekregen van Adriana, die heilige birmaan vind ik ook mooi. (Hmm heb jij niet ook een birmaantje?) Bellen kan nooit kwaad dus dat kan ik altijd proberen.

Mja omgeving kan ook veel doen. Die ene boskat was in het asiel heel erg gericht op de kooien waarin zn vriendjes zitten, dus dat is al lastig in te schatten want die situatie heb je thuis niet.

Ik houd mezelf gewoon goed bezig op deze manier om de juiste kat (of twee) te vinden :-D. Het is immers wel een beslissing voor een heel kattenleven. En ik kan nog wel eens impulsief zijn dus ("Ja, dit is het!" .... Ohnee toch niet..)
Gebruikersavatar
ktje
Poema
Poema
Berichten: 278
Lid geworden op: 17 mei 2009 17:08

Re: Pretnestje, asiel of kittens opvangen?

Bericht door ktje »

Ik vind deze wel erg leuk:)

Marel:
Marel; een beeldschoon dametje van 9 weken jong. Marel heeft een kortharige moeder, een langharig broertje en een broertje die er precies tussenin zit. Heel bijzonder! Maar Marel heeft lange haren, een geweldig karakter, is ontzettend speels en vindt het heerlijk om te knuffelen. Ze is opgegroeid in een pleeggezin waar zij heeft leren omgaan met andere katten, met honden, met mensen en is aan de huizelijke dingen gewend. Een makkelijk, lief en erg mooi dametje, op zoek naar haar nieuwe toekomst!! Wilt u haar dat geven?

Gevonden bij dierenasiels.com en dan ik zoek een kat Ras: overige langharig
Mijn trots: Lionell, Simba en Ziva
viewtopic.php?f=5&t=17663
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Pretnestje, asiel of kittens opvangen?

Bericht door Leonie89 »

klopt wij hebben ook een birmaan (die komt wel als kitten bij een cattery vandaan) (flink voor gespaard!!)
ik had toentertijd ook nog geen rijbewijs, maar mijn vader was zo lief mij te taxi-en.. met het ov zou ook kunnen.. de kat is hoe dan ook in de stress.. in de auto of in de trein.. je zou dan een dekentje over de box kunnen doen.. maar ideaal is het natuurlijk niet.. bij ons was het ook nog eens snikheet die dag..
Plaats reactie