Nieuwe kat?

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Nieuwe kat?

Bericht door Nyncke »

Cari, waar denk je dat de kittens uit het asiel vandaan komen?
Moeten alle kittens dan eerst naar een asiel voordat ze bij mensen in huis komen?
Vind je dat dierwaardig?

Ik haal ze liever bij mensen vandaan, dan kan ik zien waar ze vandaan komen, dat de eerste stap bij de moeder vandaan naar mij is. De wereld is al groot genoeg voor ze.
Bovendien volg ik ze al vanaf dat ze nog erg klein zijn.

En even oftopic:
We hebben erg andere meningen, dat kan toch geen verrassing meer voor je zijn.
Dus ik geef mijn medewerking op mijn manier, als je daar moeite mee hebt dan is dat verder jouw eigen probleem.
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Nieuwe kat?

Bericht door Catfish »

Cari en Nyncke, ik snap allebei jullie standpunten. Ze komen inderdaad niet in het asiel doordat ze uit de lucht zijn komen vallen. Maar ik ga dan toch voor de optie om ze uit het asiel te halen. Ik ga hierbij ook af op zelf opgedane ervaringen.

Dus Zorro, even weer naar jouw vraag, wat leuk dat jij er een kat bij neemt, leuk voor hem, en jou! ;-) Mijn eigen Zorro (leuk, nog één! :grin: ) krijgt er binnekort ook een klein poesje of katertje bij. Het wachten is op het kittenseizoen... Dat kan sneller! :-P

Ik zal je zeggen wat ik ga doen, je kunt zelf oordelen wat jouw mening erover is uiteraard.
Omdat mijn Zorro nog maar 8 maanden is wil ik graag een kitten bij hem, hij beschikt over een tomeloze energie, en zijn pas overleden vriendin was ook net twee. Ook speelt mee dat ik een hond heb. Ik heb twee keer een oudere kat uit het asiel gehaald, en dat ging prima. Alleen vroeg het om een wat langere aanpassingsperiode, maar dat was meer ivm de honden (waren er toen nog 2).

Voordelen van een kat uit het asiel, zoals al gezegd geloof ik, je kat is om het bruut te zeggen 'kant en klaar'. Ingeënt, ontwormd, ontvlooid, castratie, chip. Bij een kat van een particulier (vooral een kitten dan) moet dit meestal allemaal nog gebeuren. En ben je ook veel duurder uit...

En of een volwassen kat of kitten beter bij jou en Zorro past kan alleen jij bepalen. Een kitten is leuk, stout, schattig, en stout. Maar zoooooo lief...
En een volwassen kat verdient ook een nieuwe kans, ik heb er zelf hele goede ervaringen mee. Vaak weten ze bij een asiel de achtergrond van een kat wel.

Kortom, leuk, een kat erbij, doen!
Laat je even weten hoe het gaat?
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
Zorro
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 26 dec 2008 15:28

Re: Nieuwe kat?

Bericht door Zorro »

Jaaaaa!
Gisteren is ie gekomen! Na maanden vragen/zoeken etc. hebben we nu een kitten.
Super sweet!
Hij heet Rubah!

Hij wil alleen steeds in de kattenbak slapen :S :P
Ik hoop dat ie snel op zijn eigen kussentje gaat slapen... :)

Liefs van ons!

(ik krijg een m'n foto's van hyves hier niet in dit scherm..?)
The greatest thing you'll ever learn, is just to love and be loved in return

Zorro en Rubah zijn de liefste! ;)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9367
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Nieuwe kat?

Bericht door castratenkoor »

Gefeliciteerd met je kitten. Ik hoop dat hij snel went en een gezonde grote kat mag worden.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
MBHK
Huiskat
Huiskat
Berichten: 88
Lid geworden op: 04 jul 2010 19:20

Re: Nieuwe kat?

Bericht door MBHK »

Goed idee! Dat zal Zorro vast erg gezellig vinden! Ik heb sinds 2 weken een poesje erbij en daar is mijn kater (gecastreerd) heel blij mee! :D Uiteraard zullen ze in het begin aan elkaar moeten wennen en zul je met een aantal dingen rekening moeten houden. Maar goed, dit hoeft niet altijd zo te zijn. Dit wordt al aangeven door meerdere forumgebruikers.

Voorbeeld ;

Mijn kater moest de eerste 2 dagen niks van het nieuwe poesje hebben. Sinds afgelopen week zijn ze vrienden voor het leven en doen ze alles samen! Het is zo'n schattig gezicht! :oops:

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Wens Zorro & Rubah veel plezier samen! :grin:
De vriendschap van een kat,
is vriendschap voor het leven.
Het is geen hond bekend,
hoeveel een kat kan geven.
Gebruikersavatar
Zorro
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 26 dec 2008 15:28

Re: Nieuwe kat?

Bericht door Zorro »

Even een update!

Het gaat alweer een stuk beter met Zorro en Rubah!
Ze spelen heel veel samen! Rubah daagt Zorro veel uit waardoor het spelen wel eens wat harder gaat. Maar de DA had gezegd dat we ze maar moesten laten, dat het vanzelf wel goed kwam.
Rubah heeft ook meteen een check gehad en hij is helemaal gezond. En met de inenting was het een super bikkel. Hij piepte of miauwde niet eens.
Alleen de ontwormingspil ging er thuis wat lastig in maar met twee man sterk is het toch gelukt.
Hij slaapt niet meer in de kattenbak en wij stoppen hem af en toe in zijn mandje om even een dutje te doen. Dat moeten we wel doen, want van Zorro krijgt hij geen rust.. ;)
Rubah begint te spinnen als wij 'm lekker aaien en hij is helemaal verzot op zijn speelgoedmuisjes en zo'n buis om doorheen te rennen. Ook de krabpaal heeft hij ontdekt en is groot favoriet.
Vandaag zijn Zorro en Rubah voor het eerst samen in 1 ruimte geweest zonder dat wij erbij waren. Ging heel goed! Zorro lag boven en Rubah in de krabpaal lekker te snoezelen.
Traplopen kan hij ook al heel goed, al gaat het soms nog wat wiebelig.
's Avonds, als we naar bed gaan, zetten we Rubah nog even apart. Ik vind dat nog een beetje té spannend om ze samen te laten... en Zorro heeft dan even zijn momentje bij ons. Dat heeft hij namelijk altijd al 's avonds gehad en het zou raar zijn als dat nu niet meer zou zijn.
Rubah eet en drinkt goed, gaat goed op de kattenbak. Alleen Zorro heeft de neiging om de brokjes van Rubah op te eten. Heel vervelend.
Iemand nog tips.

Nou het wordt zo een heel verhaal, ik kan eigenlijk niet meer stoppen..
Ik hou van mijn poezekindjes (L) :)
The greatest thing you'll ever learn, is just to love and be loved in return

Zorro en Rubah zijn de liefste! ;)
Gebruikersavatar
Anne82
Lynx
Lynx
Berichten: 173
Lid geworden op: 12 okt 2009 18:58
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Nieuwe kat?

Bericht door Anne82 »

Wat fijn te horen dat het zo goed gaat!!! :grin:
Groetjes Anne en een pootje van Max, Tommie , Barney en Lizzie!!!
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9367
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Nieuwe kat?

Bericht door castratenkoor »

Klinkt goed allemaal. Super, houwen zo!
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
MBHK
Huiskat
Huiskat
Berichten: 88
Lid geworden op: 04 jul 2010 19:20

Re: Nieuwe kat?

Bericht door MBHK »

Komt helemaal goed met Zorro & Rubah! Mijn kater was in het begin ook een beetje hardhandig, gaat over! :D Die van ons zit nu in een periode van constant de kleine wassen! Hij lijkt wel een 24/7 wasmachine! :D Misschien gebeurt dat bij jou straks ook wel..
De vriendschap van een kat,
is vriendschap voor het leven.
Het is geen hond bekend,
hoeveel een kat kan geven.
Gebruikersavatar
Zorro
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 26 dec 2008 15:28

Re: Nieuwe kat?

Bericht door Zorro »

Haha!
We hebben Zorro vandaag betrapt op het wassen van de kleine Rubah!
:)
The greatest thing you'll ever learn, is just to love and be loved in return

Zorro en Rubah zijn de liefste! ;)
Gebruikersavatar
MBHK
Huiskat
Huiskat
Berichten: 88
Lid geworden op: 04 jul 2010 19:20

Re: Nieuwe kat?

Bericht door MBHK »

Ohhh leuk! Wat een schattig gezicht, he? Wij hebben vandaag Kaya betrapt op het wassen van Harley. Tot op heden liet hij dat niet toe en draaide hij de rollen gelijk om door haar te gaan wassen. Gaat het verder allemaal goed met Rubah? :D
De vriendschap van een kat,
is vriendschap voor het leven.
Het is geen hond bekend,
hoeveel een kat kan geven.
Gebruikersavatar
Zorro
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 26 dec 2008 15:28

Re: Nieuwe kat?

Bericht door Zorro »

Het gaat erg goed. Hij is nog niet zo van het kroelen maar schrikt al minder van ons. Als hij er lekker voor ligt dan begint hij wel lekker te spinnen. We hoeven zelfs maar naar hem te kijken en hij begint al ;)
Afgelopen nacht zijn Zorro en Rubah voor het eerst samen los geweest. De nacht was rustig, de ochtend (om 8 uur) waren ze aan het donderstenen ;)
Hoe gaat het met Kaya en Harley. Hoe oud zijn zij? :D
The greatest thing you'll ever learn, is just to love and be loved in return

Zorro en Rubah zijn de liefste! ;)
Plaats reactie