Lynn is er! Nog niet op de kattenbak geweest

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Lynn is er! Nog niet op de kattenbak geweest

Bericht door ayla »

:)
heerlijk om dit verhaal te lezen. Heb met je meegeleefd in je ander topic, dus dit vind ik geweldig om te lezen.

groetjes Marjoleine
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
Flo_o
Poema
Poema
Berichten: 256
Lid geworden op: 19 mei 2010 19:00
Locatie: Weert

Re: Lynn is er! Nog niet op de kattenbak geweest

Bericht door Flo_o »

Thx Ayla, ik vind het ook helemaal super dat ze er is en dat alles goed gaat!

Gisteravond toen we naar bed gingen deden kreeg ze een groepsknuffel van ons ;-) en wij super voorzichtig de kamer uitlopen en kijken hoe ze reageerde.. maar ze keek niet eens op of om :lol: Buiten was het vééél interessanter! En we hebben haar de hele nacht niet gehoord! Alleen vanmorgen een miauwtje toen ik langsliep om naar de wc te gaan en toen mijn vriend was opgestaan, maar meer zo van hallow, hier ben ik ;-) Toen hij wegging en ze op de gang was kwam ze ook niet bij de slaapkamer deur zeuren maar ging gewoon op de vensterbank zitten in mijn vriend z'n kantoortje (daar kijkt ze uit op een plat dak (vaak met duiven erop) en begraafplaats en tuintje van de buren met volière ;-)). Dus ze doet het echt super!! Ik kon vannacht zelfs het wasrek met schone was in de woonkamer laten staan :grin:

Ze is vanmorgen een paar keer gaan drinken dus dat komt ook helemaal goed. En ze heeft nu 2x gespeeld met dat kussentje dat we meekregen! Echt super geinig hoe ze dan ligt te rollen en te trekken aan dat ding :lol: Maar als ik een foto wil maken denkt ze bekijk het maar en houd ze weer op, haha :lol: Dus ik laat haar maar even doen, die foto's komen later wel.

En ook van de stofzuiger is ze niet bang, kon gewoon onder de vensterbank komen waar ze zat en ze gaf geen kik. Wat een makkelijk beestje zeg.. Ik heb superveel gelezen over hoe je een kat moet opvoeden en leren om niet te krabben en niet overal op springen enzo, maar dat is voor haar helemaal niet nodig! Als ze op de bank springt gaat ze sowieso alleen op haar kleedje zitten, echt ideaal.

Ze kan nu ook in de badkamer want eigenlijk maakt me dat niet zoveel uit, en ik las dat sommige katten het leuk vinden om de wasmachine te zien draaien, maar tot nu toe heeft ze geen interesse ;-) En ook het kantoor van mijn vriend mag ze in, daar ligt wel veel troep en kabels maar tot nu toe blijft ze overal vanaf en springt ze gewoon op haar plekje op de vensterbank.

En nu ga ik even uitzoeken hoe ik een fotoalbumpje kan maken...

xx Flo

P.S. Zaterdag komt mijn schoonmoeder en haar zus op bezoek.. ben benieuwd wat haar reactie gaat zijn. Zij was net als mijn vriend ook al zo bang voor de meubeltjes! En toen mijn vriend eindelijk akkoord was om een kat te nemen, vroeg ze wel 100x aan hem of hij het wel écht zeker wist (m.a.w. of ik het hem niet opdring) :???:. Maar als hij eenmaal goed heeft nagedacht en akkoord gaat is hij niet meer om te praten gelukkig :grin: Hij is ook helemaal dol op Lynn, probeert met haar te spelen (piepstemmetje: Lynnie! Lynnie! :lol:) en praat de hele tijd super lief tegen haar! *zwijmel*. Dat zal d'r leren, ghehe.. ;-)
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Lynn is er! Nog niet op de kattenbak geweest

Bericht door Dafpoetser »

Hoi Flo,

Leuk verslag!
Ik zie in je avatar het CatNip kussentje? Vindt Lynn die zo leuk? Tommie hier ook hoor, het gele elastiekje en rode bolletje zijn er al afgeknaagd, hihihi. Vandaag vond ik een speelmuis zonder staart, nouja, die komt er vast wel weer uit ;-)

Zo te lezen gaat Lynn helemaal haar plekje vinden en is het een lieve, rustige poes. Daar bof je mee, want dat is ook precies wat jullie zochten.

En ach ja...schoonmoeders?! (al heb ik een hele lieve hoor, mijn vent heeft iets minder geboft wat dat betreft...) :-)

Rob.
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Gebruikersavatar
Flo_o
Poema
Poema
Berichten: 256
Lid geworden op: 19 mei 2010 19:00
Locatie: Weert

Re: Lynn is er! Nog niet op de kattenbak geweest

Bericht door Flo_o »

Whaha, ja ik hoop voor je dat ie er nog uit komt inderdaad ;)

Klopt, zijn die speeltjes van de Action die jij ook hebt, maar ze doet er tot nu toe helemaal niets mee... ik had die zelf daar neergezet ;-) Alleen met het kussentje (ook met catnip) dat ze bij haar gastgezin had heeft ze even gespeeld. Maar dat is al een hele vooruitgang sinds gisteren dus dat komt vast nog wel ;) Heb ook nog een zakje met ''losse'' catnip gekocht dus ik kan dat misschien een beetje in de krabton strooien...

Och, ze ligt nu zo lekker in het zonnetje met de oogjes dicht :iluvu:
Gebruikersavatar
Flo_o
Poema
Poema
Berichten: 256
Lid geworden op: 19 mei 2010 19:00
Locatie: Weert

Re: Lynn is er! Nog niet op de kattenbak geweest

Bericht door Flo_o »

We hebben afgelopen vrijdag de kap op de kattenbak gezet, zonder luikje. Ze maakt er nog steeds goed gebruik van dus dat is fijn! Alleen bedekt ze haar drolletjes nu niet meer zo goed en stinkt het nu erger dan zonder kap :roll: Dus ik schep ze af en toe zelf even onder. Misschien als het luikje er straks ook op zit dat het minder wordt.. als ze er dan tenminste nog in durft!
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Lynn is er! Nog niet op de kattenbak geweest

Bericht door ayla »

ik schep iedere dag de drolletjes van de katten uit de bak. kun je ook doen in plaats van omscheppen ;)
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
Flo_o
Poema
Poema
Berichten: 256
Lid geworden op: 19 mei 2010 19:00
Locatie: Weert

Re: Lynn is er! Nog niet op de kattenbak geweest

Bericht door Flo_o »

Ja tuurlijk, dat doe ik ook! ;) Maar het stinkt écht heel erg dus ik schep het dan gewoon om en 's avonds schep ik er alles in 1x uit.
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Lynn is er! Nog niet op de kattenbak geweest

Bericht door ayla »

tja en met dit warme weer al helemaal een stank. er bestaat een soort van spray wat je over het grit kan sprayen, wat de geur wat meer opneemt. weet alleen niet welke...
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9401
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Lynn is er! Nog niet op de kattenbak geweest

Bericht door castratenkoor »

Met dit warme weer is het haast niet te voorkomen, ik schep alles er meteen uit als er een op de bak geweest is.
Fijn dat het zo goed gaat met Lynn!
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Lynn is er! Nog niet op de kattenbak geweest

Bericht door Ilone »

Fijn om te lezen dat het zo goed gaat, en ook hoe je vriend reageert :lol:
Niet iedere kat vind het fijn om het luikje voor de kattebak te hebben, weet niet of je dat al wist?
Jehebt kans dat Lynn er dan misschien niet meer opgaat. Maar, misschien ook wel ;)
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Flo_o
Poema
Poema
Berichten: 256
Lid geworden op: 19 mei 2010 19:00
Locatie: Weert

Re: Lynn is er! Nog niet op de kattenbak geweest

Bericht door Flo_o »

Ja dat wist ik, daarom heb ik het er nu ook even afgehaald. Ik zal over een paar dagen eens kijken wat ze er mee doet! :) Tot nu toe is ze echt een super makkelijke poes dus ik hoop dat ze hier ook zo makkelijk mee om gaat :epray: Zou voor ons wel veel schelen! Maar ja, zo niet komt het ook wel weer goed.
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Lynn is er! Nog niet op de kattenbak geweest

Bericht door Ilone »

Oh jawel hoor ;)
Ik heb ook het luikje eruit gehouden, en ik heb hier 3 katjes rondwaggelen :-P
Hoewel er af en toe best een luchtje voorbij mijn neus komt hoor...:lol:
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Marina3
Huiskat
Huiskat
Berichten: 37
Lid geworden op: 30 mei 2010 10:52

Re: Lynn is er! Nog niet op de kattenbak geweest

Bericht door Marina3 »

Gefeliciteerd met Lynn. Ik vind het zo leuk dat je verliefd bent (ach ze knippert met haar oogjes, ach ze slaapt zo lief). Ik heb dat nl. ook met mijn katten. Ik kan helemaal in de zwijmel vallen over iets doodnormaals zoals wassen of zo.

Ik vind het super dat je een volwassen kat een kans hebt gegeven.

Groetjes van een mede-niet sporende- smoor op haar katten -gek.
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Lynn is er! Nog niet op de kattenbak geweest

Bericht door Dafpoetser »

een mede-niet sporende- smoor op haar katten -gek
Ja, echt hé?! Alleen "wij" snappen dat geloof ik!

Inderdaad is Flo volgens mij als een blok gevallen voor Lynn, en is de wisselwerking tussen de kat en mens nu al erg groot. Flo, heerlijk genieten van lieve Lynn, ok?
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Lynn is er! Nog niet op de kattenbak geweest

Bericht door loek »

Hoi Flo,
Ik sluit me bij de rest aan. Heerlijk om te lezen dat het zo goed gaat! En leuk het zo ongegeneerd verliefd doen over je kat. Vind ik ook zo heerlijk van dit forum. In real live moet ik me toch soms een beetje inhouden met mijn: 'weet je wat Diesel deed of weet je wat Muis deed' verhalen ;-)
Lekker verslag uit blijven brengen dus. Blijft de naam nu ook gewoon Lynn? (ik ben voor)
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Plaats reactie