Niet aanraken

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Anne1988
Lynx
Lynx
Berichten: 164
Lid geworden op: 27 mei 2010 20:28
Locatie: Hoofddorp

Niet aanraken

Bericht door Anne1988 »

Ayla & Nala zijn nu bijna 4 weken bij ons. Nala wil graag knuffelen en vraagt de hele dag om aandacht.

Ayla houdt totaal niet van aanrakingen. Alleen als ze eet of als ze moe is mag je haar aaien. Als ze moe is komt ze ook wel bij je liggen. De rest van de tijd wil ze niet aangeraakt worden, doe je dat toch dan krimpt ze ineen, zodat ze haar lichaam bij je hand vandaan trekt.

Is dit normaal? Valt hier nog wat aan te veranderen?
-- Ayla 06-04-2010 -- Ik wou dat ik twee katjes was.
-- Nala 06-04-2010 -- Dan kon ik samen spelen.
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Niet aanraken

Bericht door Ilone »

Muka van mij doet dat ook, is volgens mij niet iets bijzonders.
Hoewel het wel verminderd is na de castratie.
Muka krijgt een kroel van me wanneer ze er zelf om komt vragen.

Denk dat je je geen zorgen om hoeft te maken ;)
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Anne1988
Lynx
Lynx
Berichten: 164
Lid geworden op: 27 mei 2010 20:28
Locatie: Hoofddorp

Re: Niet aanraken

Bericht door Anne1988 »

Oftewel, het is waarschijnlijk gewoon geen knuffelkat?
-- Ayla 06-04-2010 -- Ik wou dat ik twee katjes was.
-- Nala 06-04-2010 -- Dan kon ik samen spelen.
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Niet aanraken

Bericht door Ilone »

Ik ben bang van niet ;)

Maar Muka kan behoorlijk knuffelen als het haar uitkomt hoor!! Dus ik denk dat je haar zelf moet laten komen.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Anne1988
Lynx
Lynx
Berichten: 164
Lid geworden op: 27 mei 2010 20:28
Locatie: Hoofddorp

Re: Niet aanraken

Bericht door Anne1988 »

Ja, ze komt wel bij je op schoot liggen als je achter de computer zit en ze moe is. Maar dan komt ze wel meer om lekker te liggen dan om geaaid te worden. Je mag haar dan wel aaien maar ze gaat niet lekker spinnen, wat haar zusje wel doet als ze geaaid word.. (Ze vind het dan weer wel leuk om met je vingers te spelen, wat ook leuk is!)
-- Ayla 06-04-2010 -- Ik wou dat ik twee katjes was.
-- Nala 06-04-2010 -- Dan kon ik samen spelen.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Niet aanraken

Bericht door castratenkoor »

Ik heb hier ook katten die er niet van gediend zijn spontaan geaaid te worden. Ik laat ze in hun waarde, als ze komen voor een kroelbeurt is het voor mij extra feest zeg maar.
Het is niet iets wat aan te leren is, die knuffelbaarheid.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Anne1988
Lynx
Lynx
Berichten: 164
Lid geworden op: 27 mei 2010 20:28
Locatie: Hoofddorp

Re: Niet aanraken

Bericht door Anne1988 »

Oké, gewoon afwachten tot ze lekker bij je komt liggen dus. Thnx!

Nog een vraagje:
Als je een poes oppakt en ze blijft lekker liggen, maar spint niet.. hoe weet je dan of ze het fijn vind of niet? Dat doet Ayla namelijk, terwijl Nala uitgebreid gaat spinnen.
-- Ayla 06-04-2010 -- Ik wou dat ik twee katjes was.
-- Nala 06-04-2010 -- Dan kon ik samen spelen.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Niet aanraken

Bericht door castratenkoor »

De ene kat spint sneller dan de andere. Als ze lekker blijft zitten vindt ze het denk ik wel fijn. Je kunt ook op lichaamstaal letten, oren in otterstand (plat op kop zeg maar tot schuin naar achteren) betekent : dit vind ik niet leuk. Staart van links naar rechts zwaaien dan zijn ze ook boos/ontevreden. Staartje recht omhoog is blij. Van de ogen en de manier van kijken valt meestal ook heel wat af te lezen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Anne1988
Lynx
Lynx
Berichten: 164
Lid geworden op: 27 mei 2010 20:28
Locatie: Hoofddorp

Re: Niet aanraken

Bericht door Anne1988 »

Ah gelukkig. :D Oortjes staan dan niet in otterstand en staart hangt meestal stil. Dan vind ze dat nog best fijn dus. Fijn om te weten! ;-)
-- Ayla 06-04-2010 -- Ik wou dat ik twee katjes was.
-- Nala 06-04-2010 -- Dan kon ik samen spelen.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Niet aanraken

Bericht door castratenkoor »

Door extra geduld met haar te hebben kun je volgens mij een prima band met haar opbouwen. gewoon niks opdringen waarvan je merkt dat ze het niet prettig vindt. Dan gaat ze je veel meer vertrouwen.

Wat dat betreft heb ik me op een ander forum wel eens groen en geel geërgerd. men neme een volwassen kat over en besluit binnen een week dat het beest toch wel erg tegen valt. Men ziet jonge kittens bij iemand anders en maakt dan het vergelijk dat die toch wel veel leuker zijn dan de poes thuis. Poes moest dan ook weer terug waar ze vandaag kwam want ze voldeed niet aan de verwachtingen.
Daar staan mijn tenen achterste voren van in mijn schoenen, die poes heeft totaal geen kans gehad. Ze had gewoon tijd nodig aan de nieuwe situatie en het nieuwe (naar rook ruikende) baasje. Ze deed zeer gereserveerd en tsja dat werd niet op prijs gesteld. Jammer zulke dingen.

Met die zusjes bij jou gaat dat helemaal goed komen. Zolang jij je erin verdiept wat ze wel en wat ze niet leuk vinden heb ik er alle vertrouwen in.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Anne1988
Lynx
Lynx
Berichten: 164
Lid geworden op: 27 mei 2010 20:28
Locatie: Hoofddorp

Re: Niet aanraken

Bericht door Anne1988 »

Dat soort dingen zijn erg sneu voor het beestje! Mijn poesjes zouden nu dan ook 'tegenvallen' omdat ze ziek zijn en omdat Ayla dus niet echt van knuffelen houdt (nee, ze vallen niet echt tegen, maar zo reageren die mensen dan dus). Maar ik hou nu al van allebei de meiden en wil alleen maar het beste voor ze. Dan ga ik ze toch niet terug sturen? Ik snap sommige mensen niet geloof ik...

Ach, ik blijf gewoon mijn best doen! Ik geef Ayla alleen een aaitje als ze lekker ergens ligt (dan vind ze het vaak wel prima) en als ze eet, verder wacht ik wel af tot ze bij mij komt om te slapen/spelen/enz. (Ze komt spontaan bij me liggen :D)

Dankjewel voor je adviezen! ;)
-- Ayla 06-04-2010 -- Ik wou dat ik twee katjes was.
-- Nala 06-04-2010 -- Dan kon ik samen spelen.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Niet aanraken

Bericht door Adriana »

spinnen is een geluid dat hoort bij het in trilling brengen van een bepaald deel van de luchtpijp bij een bepaalde luchtstroom van bepaalde temp en bepaalde spieractiviteit..

je begrijpt, spinnen is een heel erg individuele tak van sport :fluiten: :eboohoo: :ewhistle: :pdtsharm: :pdtser: en elke kat spint anders: later, vroeger, luidruchtiger, bij koud weer meer dan warm weer want andere spierspanning en andere temp lucht enzovoorts..

er is geen standaard spin gedrag net zo min als er standaard mauwgedrag is
en wat missch helpt is je verwachtingspatroon op nul te zetten......
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Niet aanraken

Bericht door JLC »

Lizzie is een echte knuffelkat en wil heel vaak op schoot, maar Jaap is dat dus helemaal niet. Jaap heeft af en toe van die momenten dat hij wel geknuffeld wenst te worden, maar dat is dus veel minder dan Lizzie. Ik zou dan ook het initiatief laten uitgaan van je kat. Ze komt vanzelf wel als ze daar behoefte aan heeft.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Gebruikersavatar
Anne82
Lynx
Lynx
Berichten: 173
Lid geworden op: 12 okt 2009 18:58
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Niet aanraken

Bericht door Anne82 »

Ik sluit me aan bij JLC. Ik heb 4 katten en de ene wil het liefst 24 uur per dag bij me op schoot zitten of op mijn schouder hangen, en de ander wil het liefst niet dat je teveel aan hem zit totdat hij er zelf om komt vragen. En dat ene kwartiertje dat hij zelf wil kan ik hem kroelen en aaien en knuffelen en gaat hij keihard knorren... De rest van de dag gaat hij zijn eigen gang en moet ik niet teveel aan hem zitten...

Laat het gewoon aan hem over en dan merk je vanzelf wat hij het fijnst vindt! Maar dat gaat zo te horen helemaal goedkomen!
Groetjes Anne en een pootje van Max, Tommie , Barney en Lizzie!!!
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Niet aanraken

Bericht door ayla »

mijn katten hebben dagen dat ze constant om me heen hangen en willen knuffelen, en dat kan ook zomaar een paar dagen over zijn. Niets om je zorgen over te maken.
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Plaats reactie