Gezocht: eenvoudige kattenren voor volwassen katten

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
djm008
Huiskat
Huiskat
Berichten: 43
Lid geworden op: 21 jun 2010 12:44

Gezocht: eenvoudige kattenren voor volwassen katten

Bericht door djm008 »

Ik weet niet of dit op dit forum mag, maar ik ben op zoek naar een kattenren. We hebben, zoals in andere topics te lezen valt, 2 volwassen katten en willen ze de mogelijkheid geven de buitenlucht te snuiven. Daarom de vraag of hier misschien iemand is die een kattenren heeft?
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Gezocht: eenvoudige kattenren voor volwassen katten

Bericht door castratenkoor »

Ik heb een kattenren van 10 meter waar de katten via een hondenluik in kunnen dag en nacht. Zo hebebn ze altijd zelf de keuze. Als je een losse ren ergens in je tuin zet, dan bepaal jij wanneer je ze erin en eruit zet.

Afbeelding
van buitenaf

Afbeelding
via kattenluik genomen

Afbeelding

hier is links van de kat het luikje net zichtbaar
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
djm008
Huiskat
Huiskat
Berichten: 43
Lid geworden op: 21 jun 2010 12:44

Re: Gezocht: eenvoudige kattenren voor volwassen katten

Bericht door djm008 »

Dank voor dit antwoord, met foto's zelfs!

Zijn er hier misschien ook mensen die een dergelijke ren van de hand doen (om welke reden dan ook)?
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Gezocht: eenvoudige kattenren voor volwassen katten

Bericht door Adriana »

kijk even op marktplaats....
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Gezocht: eenvoudige kattenren voor volwassen katten

Bericht door castratenkoor »

Je kunt ook zelf wat (laten) bouwen met hout en gaas. Is stukken goedkoper. Die ren van ons dat zijn kennelplaten die je in en uit elkaar kunt schroeven. Maar daar staat wel voor een paar duizend euro. Maar daar hebben we al 30 jaar plezier van. En we gaan er nog jaren meer voort.
Om het kattenluikje - later een hondenluikje - te kunnen plaatsen moest er een raam vervangen. Heeft ook 800 euro gekost.
Die ren de eerste jaren plaat voor plaat bij elkaar gespaard.
We hebben er bij wijze van spreken voor miljoen euro lol van.
Het kost een paar centen maar dan heb je ook wat......
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
djm008
Huiskat
Huiskat
Berichten: 43
Lid geworden op: 21 jun 2010 12:44

Re: Gezocht: eenvoudige kattenren voor volwassen katten

Bericht door djm008 »

haha daar zit wat in. Wij hebben ook het probleem met het raam. Dat is een glazen pui met dubbelglas dus daar kun je niet zomaar een gat in maken....

Bovendien pas een huis gekocht...en tsja dat hakt er ook even in...Je moet misschien ook soms geluk hebben dat net iemand iets weg doet wegens overlijden of iets dergelijks.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Gezocht: eenvoudige kattenren voor volwassen katten

Bericht door Adriana »

iedere keer als ik het weer zie dan vind ik het weer geweldig :eclap: .. en fantastisch voor al die castraatjes die naar hartelust 24/h in en uit kunnen.
tja, t is even puzzelen en sparen en knutselen en investeren en daarna heb je een purrrrfecte oplossing waar je vrijwel niks meer aan hoeft te doen!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Gezocht: eenvoudige kattenren voor volwassen katten

Bericht door castratenkoor »

Toen wij dit huis 6 jaar geleden kochten is het gehele verhuisbudget opgegaan in het cat-proof maken van de woning. D.w.z. extra deur na de voordeur en raam vervangen voor korter raam met blind hout paneel eronder voor het luik. De kennelplaten hadden we al.
Gang en trapgat zowel naar boven als naar zolder behang eraf laten halen en laten stuucken.
Instortende wc en badkamer was van later zorg, dat gebeurt dit jaar.

Dank voor het compliment Adriana. Ik ben er ook super blij mee met deze oplossing.
Bij het vorige huis konden ze alleen naar buiten als we thuis en beneden waren, omdat er een raam voor open moest.
Dit met dat luik is zoveel fijner.
Bob ligt op dit moment ook lekker buiten te slapen, op een ronde tuintafel.
Hahaha hij beslaat de hele tuintafel.
Ook teun ligt heel veel buiten.
Dit jaar is het geheel nog veraangenaamd met een stijgerhouten meubel, ook een groot succes.
Oh ik zie net dat Teun ook buiten is, die lag verdekt opgesteld tussen het onkruid wat
welig tussen de tegels tiert.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
djm008
Huiskat
Huiskat
Berichten: 43
Lid geworden op: 21 jun 2010 12:44

Re: Gezocht: eenvoudige kattenren voor volwassen katten

Bericht door djm008 »

Complimentenvoor jullie allen. Mocht er hier iemand iets over hebben...haha ;-)

Overigens zijn wij nu aan het twijfelen dus of tussen een ren, of een lijnband waardoor ze ook buiten kunnen zijn.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Gezocht: eenvoudige kattenren voor volwassen katten

Bericht door Adriana »

kat in tuig buiten vergt heel veel tijd, aandacht en gewenning..
één maal een ren maken met mogelijkheid tot aanbouw is veel veel praktischer en comfortabeler (voor mens+dier)
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 6&start=30
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
pat en dais
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 14 jun 2010 18:16
Locatie: Middelburg

Re: Gezocht: eenvoudige kattenren voor volwassen katten

Bericht door pat en dais »

Plus dat je bij een tuigje constant aanwezig moet zijn, ze kunnen zichzelf er in ophangen...
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Gezocht: eenvoudige kattenren voor volwassen katten

Bericht door Adriana »

er is een verschil tussen een riempje om de hals
of een tuig en we hadden het over een tuig.
maar je hebt gelijk, als er een tak tussen de halsband van een tuig schiet, dan gaat het ook niet goed denk ik en kunnen ze ook gewurgd worden en stikken.

maar ik kan me niet voorstellen dat iemand denkt dat ie een kat in een tuig in zijn eentje zomaar in de tuin kan laten en je moet er indd altijd zelf bij blijven en dat spreekt denk ik voor zich!
maar je weet het hier noooooit.,...
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Anne82
Lynx
Lynx
Berichten: 173
Lid geworden op: 12 okt 2009 18:58
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Gezocht: eenvoudige kattenren voor volwassen katten

Bericht door Anne82 »

:-( Ik had mijn lieve schatje Max zo ver dat hij helemaal de balustrade over durfde en de trap op en af, helemaal op zijn gemak in zijn tuigje. Ik woon op 2 hoog in een flat...En toen dacht ik na al die weken, nu is het tijd om de buitendeur (de hoofdingang) open te doen en hem te laten snuffen aan de buitenwereld (alleen in de deuropening) En hij schrok zo enorm van die hele grote buitenwereld!!! Het was 6 uur s'ochtend en er was niemand, geen auto's geen mensen... Nou ja, dat vond ie na al die weken dus wel heel eng en rende keihard naar boven naar de voordeur met dikke staart.... Sindsdien durft hij niet meer naar buiten, niet eens alleen voor de deur.. Arm beestje.. Vond het wel grappig dat hij precies wist welke verdieping en welke deur hij moest wezen...

Blijkbaar was de wereld iets groter dan hij had verwacht... :lol: Laat het buitenspeel avontuur
nou maar even liggen...
Groetjes Anne en een pootje van Max, Tommie , Barney en Lizzie!!!
Plaats reactie