Kat elke dag meenemen of thuislaten

Voor alle vragen over wat te doen als je op vakantie gaat, als je gaat verhuizen of als je je kat wil vervoeren.
sabbeuh16
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 jun 2010 13:56

Kat elke dag meenemen of thuislaten

Bericht door sabbeuh16 »

hallo,

ik heb mijn kat sinds vorig jaar september, hij is nu een jaar en 2 weken oud
maar ik heb nu reeds 5 maand een vriend waar ik elke avond een paar uur bij zit en elke zaterdag bij blijf slapen

mijn kat begint sinds enkele dagen tekenen van verlatingsangst te tonen
hij eet niet meer als ik niet thuis ben, geeft over, en komt niet meer van de stoel

nu is mijn vraag, zou ik mijn kat elke avond een aantal uurtjes meenemen naar mijn vriend en hem elke zaterdag ook bij mij en mijn vriend houden, of hem gewoon bij mijn ma thuis laten

aangezien mijn vriend elke dag moet werken tot savonds laat zie ik hem maar een 2-3uurtjes per dag en in het weekend van zaterdagnamiddag tot zondagsavonds

zou ik mijn kat elke avond meenemen en in het weekend, of hem gewoon thuis laten?

wie kan me hier een antwoord op geven
Gebruikersavatar
Claudia007
Poema
Poema
Berichten: 232
Lid geworden op: 26 sep 2009 00:56
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Kat elke dag meenemen of thuis laten

Bericht door Claudia007 »

Ik zou eens langs de dierenarts gaan om na te laten gaan of dat hij niet ziek is.
Je weet namelijk nooit zeker of dat dit gedrag te maken heeft met dat je een paar dagen weg bent. Ik zou daar niet vanuit gaan want katten zijn wat dat betreft best makkelijk.
Groetjes Claudia,Scorpion Sting en Lamborghini Gallardo
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat elke dag meenemen of thuis laten

Bericht door Adriana »

welkom ;-) op het Forum,
er zijn kattten die het in hun broek doen als ze in een mandje naar de dierenarts moeten
en er zijn ook katten die in tuig mee gaan wandelen. kijk even in het foto-album van Angel, daar staan een aantal foto's. onze poes zeilt een half jaar lang mee met mijn partner over het IJsselmeer en mijn katers gaan mee naar mijn volkstuin.

maar als je voor een paar uur je kat meeneemt naar de je vriend, dan ben ik bang dat je kat de meeste aandacht krijgt/nodig heeft en er nog maar weinig voor je vriend overblijft.. ..
en je kat moet het willen en zal moeten wennen aan een tuig.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Kat elke dag meenemen of thuis laten

Bericht door Umimeis »

Over het algemeen kunnen katten prima alleen zijn, maar je zou hem eventueel mee kunnen nemen. Maar eerst zou ik als ik jou was inderdaad even langs de dierenarts gaan om hem te laten onderzoeken of hij iets onder de leden heeft of niet, dat kan namelijk ook het geval zijn.
1 van mijn katten was ook een keer ziek en wou toen 3 dagen lang niet eten.
Ik ben toen ook naar de DA gegaan en hij bleek een virusinfectie aan de luchtwegen te hebben en had koorts en last van z'n keel.

Mocht er niks aan de hand zijn, dan heeft hij misschien inderdaad last van verlatingsangst.
Dan zou je kunnen overwegen om hem mee te nemen.......of misschien nog een kitten erbij te nemen zodat hij een speelmaatje heeft.
Katten blijven namelijk liever in hun vertrouwde omgeving en als hij dan een maatje heeft om mee te spelen, dan zal hij zich misschien wat minder eenzaam voelen als jij weg bent.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Kat elke dag meenemen of thuis laten

Bericht door Ilone »

Als je kaat bij je moeder is, is het niet alleen ;)
Ik zou hem niet steeds heen en weer meeslepen.
Wat Claudia al zegt, even laten controleren bij de DA.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9389
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kat elke dag meenemen of thuis laten

Bericht door castratenkoor »

Ik geloof niet dat ze bij haar moeder woont.......

Het lijkt mij erg onrustig voor de kat hem steeds mee te nemen.
Maar ja er zijn katten waar dat goed mee gaat.
Hangt van het dier zelf af.
Persoonlijk zou ik hem niet steeds heen en weer zeulen.

Een da raadplegen voor zijn slecht eten en braken lijkt me zeker zinvol.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
sabbeuh16
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 jun 2010 13:56

Re: Kat elke dag meenemen of thuislaten

Bericht door sabbeuh16 »

hallo,

bedankt voor de reacties allemaal

ik denk niet dat mijn kat iets mankeert (behalve verlatingsangst dan),

telkens ik terug thuis kom, komt de kat naar mij gelopen en gaat hij gelijk eten en geeft hij niet meer over, ook speelt hij dan en doet hij normaal, hij zit ook niet alleen, hij heeft nog 4 andere speelkameraadjes (1tje is zijn broer en de 3 anderen zijn van mijn moeder)

het is alleen die ene die het meest aan mij gehecht is waar ik die problemen mee ondervind
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Kat elke dag meenemen of thuislaten

Bericht door Uumie »

Toch zou ik hem voor de zekerheid even na laten kijken bij de dierenarts, je weet maar nooit...

Ook ik denk dat het te onrustig voor hem zou zijn als hij elke dag mee gaat. Ik weet ook niet echt wat ik in jouw geval zou doen, het is wel lastig dat je kat zo aan je gehecht is. Wel lief natuurlijk, maar onhandig haha ;)

Ik hoop dat iemand anders nog goede tips heeft en ik wens je veel succes!
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
sabbeuh16
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 jun 2010 13:56

Re: Kat elke dag meenemen of thuislaten

Bericht door sabbeuh16 »

dank je,

ik weet ook niet wat ik zou doen, en wat het beste is voor de kat, als hij dit gedrag nog een dag of 2 blijft vertonen (ik ben nu meer thuis met school, maar savonds weg) dan ga ik er toch mee naar de DA

en inderdaad, het is heel lief dat de kat zo gehecht is, maar het is helemaal niet handig, hij kan zo zielig kijken als ik de deur uit ga, dan is het altijd van nee, ga niet weg
sparxx

Re: Kat elke dag meenemen of thuislaten

Bericht door sparxx »

Ik zou de kat niet meenemen als ik jou was. Vaak is het reizen ook al een hele stress en iedere keer wennen aan andere geurtjes... is ook niet handig.

Ik zou toch eerst een medische oorzaak uitsluiten als ik jou was.. daarna zou je eventueel een bach bloesem remedie kunnen proberen.
Ik weet niet hoe jij zelf met je kat omgaat? Je ziet ook wel eens dat mensen zich ZO vastklampen aan de kat dat de kat dit soort gedrag gaat vertonen.

hoop dat je er wat mee kan!

succes

p.s. of je kat op zn wenken bedienen en de vriend dumpen of in huis nemen haha :P
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat elke dag meenemen of thuislaten

Bericht door Adriana »

t is maar wat de betreffende kat gewend is, die van mij gaan bijna iedere dag mee naar mijn volkstuin en genieten met volle teugen. ze weten precies waar ze heen gaan en hebben daar een kattenbak en ook het gebruikelijke voer.
maar je kat moet dat wel aankunnen, als het een stresskip is die nauwelijks mee naar de dierenarts te krijgen is, dan kun je er maar beter niet aan beginnen.
hier geeft het geen enkel probleem, het kan dus wel.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Meowth
Poema
Poema
Berichten: 287
Lid geworden op: 24 apr 2010 14:13
Locatie: H'lo

Re: Kat elke dag meenemen of thuislaten

Bericht door Meowth »

is het geen optie je vriend vaker jouw kant op te laten komen? ;-)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat elke dag meenemen of thuislaten

Bericht door Adriana »

.. daarna zou je eventueel een bach bloesem remedie kunnen proberen.
in bach bloesem remedie oid zit doorgaans alcohol
en dat is (afhankelijk van het percentage) belastend tot giftig voor katten,
dus misschien liever ander middel adviseren in het vervolg asjeblieft..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
sparxx

Re: Kat elke dag meenemen of thuislaten

Bericht door sparxx »

Heey heey,

Klopt inderdaad dat er alcohol in zit alleen wordt het altijd nog verdund in een flesje met water van doorgaans 50 ml.. dan is het zo extreem verdund dat de kat er absoluut geen last van heeft...

Bach bloesems kunnen worden toegepast op alle dieren.. van vis tot olifant bij wijze van :) Ook mensen, baby's en zelfs planten kunnen het gebruiken...

Als je bach bloesems voor dieren (of katten) googled kom je heel veel sites tegen... kijk maar eens; is erg interessant. Er zijn veel boeken over geschreven en veel ervaringen te lezen op internet.

Kortom: niet giftig en kan zeer effectief zijn!

groetjes
Gebruikersavatar
Meowth
Poema
Poema
Berichten: 287
Lid geworden op: 24 apr 2010 14:13
Locatie: H'lo

Re: Kat elke dag meenemen of thuislaten

Bericht door Meowth »

En toch zal daar ook iets van 25% in zitten omdat het anders niet lang houdbaar is. Dit zit ook in het flesje met valeriaan wat ik heb. Maar ja dat voer je ook niet en dan zorg je ervoor dat ze geen druppel op kunnen likken.
Plaats reactie