het was mijn eigen schuld. ze moest naar de dierenarts. Daar heeft ze natuurlijk een grote hekel aan en het lukte me niet om haar in haar reismandje te krijgen. Het duurde dan ook niet lang voordat ze beet. Ze had me flink te pakken. ik heb haar daarna laten gaan en de DA afgebeld en gevraagd of hij op bezoek kon komen. (ze moesten de herhalingsspuit van de inenting hebben).
De wond heeft flink gebloed, maar met een tetanusspuit en een antibioticakuurtje moet het met mij wel goedkomen

Ik heb pieke en bes nu een aantal maanden (heb ze gekregen toen ze beide 5 waren, ze waren sinds 2004 al niet meer bij de DA geweest en al jaren niet meer in hun reismandje). Ze waren aan mij snel gewend, maar het heeft lang geduurt voordat het weer oke was tussen hen (het zijn zusjes).
Drie weken terug naar de DA geweest (het eerst met mij) ook daarna is Bes wel 2,5 week over de toeren geweest. Ik kon bijna alles met haar, maar Pieke accepteerde ze niet. Nu moest ze dus weer en daar had ze duidelijk geen zin in. Wie kan het haar kwalijk nemen.
De avond nadat ze me gebeten had, kroop ze uit zichzelf bij me op schoot (ik had haar door de dag al voorzichtig aangehaald en geaaid). toen ik haar wou aaien beet ze me nog eens. deze keer beet ze niet door gelukkig. Ze bleef wel op schoot liggen. Ik heb haar daar laten liggen zonder haar te aaien. Ondertussen doet ze weer blazen e.d. naar Pieke.
De volgende dag kwam de DA, die dacht dat hij het wel onder controle had, na een handdoek en handschoenen kwam uiteindelijk toch de drukkooi erbij. Wat een akelig iets is dat!
Ze heeft haar injectie toen gehad, maar wat een stress voor dat beestje.
Ik vertelde de dierenarts dat ik ga overwegen wat erger is, geen inenting en geen stress, of wel inentingen heel veel stress. Wat denken jullie?
Ik hoop dat het weer een jaar duurt voordat er weer een DA nodig is, misschien dat ze dan ook meer aan mij is gewend en meer tot rust is gekomen... maar ik was toch wel geschrokken. Ik kan haar nu goed aaien (na een paar dagen) maar durf haar nog niet zo goed op te pakken, ben wat schrikachtig geworden. Soms blaast ze nog naar me, maar dat is mestal wanneer ik de kamer inloop en ik haar dus van achteren benader, dan schrikt ze denk ik van me.
Ik weet eigenlijk niet precies waarom ik dit post,haha, misschien nog het meest om even mijn verhaal kwijt te kunnen. Maar tips zijn van harte welkom! en wat denken jullie over de inenting/dierenartsbezoek/stressquestie?