Kat verstijft

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
senm
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 jun 2010 23:19
Locatie: landgraaf

Kat verstijft

Bericht door senm »

mijn kat van 16 heeft sinds een paar dagen dat zomaar ineens haar hele lichaam verstijfd,t begint met de poten,de nek stijf en scheef en ze kiept om,dit duurt een paar minuten en dan is t weer goed,ga woensdag met haar naar de dierenarts,maar heeft mss iemand een idee wat t zou kunnen zijn,vind t doodeng.
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: kat verstijfd

Bericht door Catfish »

Kun je niet eerder naar de DA? Klinkt al siets in de hersenen, maar ik ben geen dierenarts tenslotte.
Sterkte!
Laat je even weten hoe het afloopt?
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: kat verstijfd

Bericht door sandy »

Zou het geen epilepsie kunnen zijn?
Sterkte ermee in ieder geval, lijkt me vreselijk eng om te zien.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9367
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kat verstijft

Bericht door castratenkoor »

Ik heb een kat gehad die dat vanaf zijn 15-de had. Toch is hij 18,5 geworden. Als hij een stuip kreeg viel hij om en pieste van zich af.
Bij mij kon de dierenarts er niks aan doen, maar dat was al jaaaaaaaren geleden.
Misschien hebben ze er nu wel wat voor.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Kat verstijft

Bericht door ayla »

ik neig ook naar epilepsie. Aanvallen, stijf. Sterkte ermee!
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat verstijft

Bericht door Adriana »

als/als het epilepsie is, dan zijn daar wel medicijnen voor die de situatie aanzienlijk kunnen verbeteren.
en stress/onzekerheid/angst/schrikken vermijden, dat helpt bij een aantal katzels ook. succes bij de dierenarts, hoop dat er een goeie diagnose en behandeling uitkomt
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
senm
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 jun 2010 23:19
Locatie: landgraaf

Re: Kat verstijft

Bericht door senm »

ben gisteren voordat ik hier de vraag kwam stellen inderdaad eerst op internet geweest om te kijken wat t was,en kwam inderdaad ook in 1e instantie uit op epilepsie,ze heeft t niet dagelijks,maar gisteren had ze 2 aanvallen,maar ga morgen toch naar de dierenarts,dank jullie wel voor jullie reacties en zal morgen wat laten weten.
senm
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 jun 2010 23:19
Locatie: landgraaf

Re: Kat verstijft

Bericht door senm »

ben bij de dierenarts geweest en t is heel moeilijk vast te stellen wat ze heeft,of hoe t komt,maar hij dacht ook aan epilepsie,omdat ze op leeftijd is kunnen nu langzaam de kwaaltjes komen,maar hij was verbaasd toen ik zei dat ze al 16 was,ze zag er nog goed uit,was voor de rest heel gezond en ze was nog goed actief.heb nu thiamine tabletjes gekregen,dat zou de klachten kunnen verlichten,hij wou niet meteen epilepsietabletten geven omdat ze daar heel duf van zou worden.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Kat verstijft

Bericht door Kattenbella »

Is dat een vitamine B , thiamine?
Was misschien wel handig geweest de epilepsiemiddelen ook mee te geven voor het geval de thiamine niet werkt.
Ik duim voor jullie!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
senm
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 jun 2010 23:19
Locatie: landgraaf

Re: Kat verstijft

Bericht door senm »

is inderdaad een soort vitaminetablet,maar de dierenarts woont hier op de hoek vd straat mocht t niet goed gaan,maar hij zei dat t ook niet leuk was als t beestje de hele dag zou slapen van die epilepsietabletten,moest gewoon de periode die tussen de aanvallen lag goed in de gaten houden,maar vd aanvallen zelf krijgt ze niks van mee.
senm
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 jun 2010 23:19
Locatie: landgraaf

Re: Kat verstijft

Bericht door senm »

de thiaminetabletten slaan goed aan bij m'n kat,ze heeft geen aanvallen meer gehad en ze is zichzelf weer.vitamine b tekort kan een oorzaak zijn bij epilepsie bij oudere katten en das de minst erge oorzaak,voor t zelfde geld kon t ook een tumor zijn geweest,maar ben heeeeeel erg blij dat t weer wat beter met d'r gaat.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat verstijft

Bericht door Adriana »

joepie ;-) , wij zijn dol op goeie berichten! :eclap:
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Kat verstijft

Bericht door ayla »

:) fijn om te horen! Hopelijk leven jullie nog lang en gelukkig! ( en verder gezond)
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Kat verstijft

Bericht door sandy »

Wat fijn! Hopelijk blij het ook zo
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Plaats reactie