Opzoek naar een nieuw vriendje

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Sam 5
Kitten

Opzoek naar een nieuw vriendje

Bericht door Sam 5 »

Iets meer dan 2 jaar geleden heb ik een fantastische kat gevonden via http://www.dierenasiels.com

Ik vond via de site een cyperse kater in het asiel te Gouda, waar ik 2 jaar heel veel plezier mee heb gehad en ontzettend veel van heb gehouden.

Helaas lag Sam opeens onverwacht dood aan het voeteneind van m'n bed, volgens de dierenarts overleden aan een hartafwijking.

Sam nog geen 5 jaar oud, kerngezond, had het bij ons naar z'n zin, dus de klap kwam bij ons (mijn vrouw, 2 dochters van 8 en 9 jaar oud en een poes van 4) keihard aan.

Nu probeerde ik vandaag via dezelfde site http://www.dierenasiels.com een nieuw vriendje te vinden, maar dat is niet meer te doen.

Als ik mijn voorkeuren invoer (een volwassen Europese korthaar, die bij ons lekker naar buiten kan, dan krijg bijna 800 katten uit Belgie en Nederland op mijn scherm met behoefte aan allerlei extra verzorging, met leeftijden van wel boven de 10 enz.

Heeft iemand misschien nog tips hoe ik de zoektocht makkelijker kan maken?

Alvast bedankt
Admin
Administrator
Administrator
Contacteer:

Re: Opzoek naar een nieuw vriendje

Bericht door Admin »

Tuurlijk zitten er in het asiel ook katten die extra verzorging nodig hebben, maar het gros zijn gewoon gezonde katten waar niks mee aan de hand is. Als je het aanbod op internet te groot vindt om een keuze uit te maken, zou ik naar het dichtstbijzijnde dierenasiel gaan en daar een uurtje rondkijken of je met een bepaald dier een klik hebt. Internet is leuk om te zien wat er allemaal is, maar er gaat toch niks boven het dier aaien, kijken hoe hij/zij reageert op jou en op de andere aanwezige katten. Je kunt dan ook gemakkelijker met de verzorgers over het karakter van het dier praten.
Is de klik er (nog) niet, laat je dan niet verleiden om een alternatief mee te nemen maar kom dan gewoon nog eens terug om te kijken of je kameraad ertussen zit.
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Flo_o
Poema
Poema

Re: Opzoek naar een nieuw vriendje

Bericht door Flo_o »

Wat vervelend om te horen van Sam.. :-(

Ik had hetzelfde probleem op die site, je kunt geen afstand selectie maken. Probeer eens op http://www.ikzoekbaas.nl/ Die site vond ik veel handiger. Daar kun je wel zo'n selectie maken en bijna alle asiels staan er op. En trouwens ook selectie op leeftijd en evt. speciale zorg.

Succes met je zoektocht naar een nieuwe kat!

xxx Flo
Plaats reactie