Deur dicht

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
boeman
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 mei 2010 15:40

Deur dicht

Bericht door boeman »

Hallo iedereen,

Sinds gisteren heb ik een kitten van 8 weken oud hij is heel erg lief en wilt bij mij op bed slapen dit laat ik wel toe omdat ik het niet erg vind, maar ik ben gewend met deuren dicht te slapen.
Ik heb overal gezocht of ik hierop wat kan vinden, maar tot nu toe niks gevonden (misschien de verkeerde zoektermen gebruikt) dus vraag ik het maar.

Nu vraag ik mij af aangezien ik de deur altijd dichtdoe moet ik dan ook een kattenbak in de kamer zetten? (niet echt zin hierin maar als het moet, dan moet het :grin:) Of kan de kitten zich wel inhouden tot de deur opengaat? En als de kitten zich niet kan inhouden is het dan aan leeftijd gebonden en zou de kat wel instaat zijn zich in te houden naarmate hij ouder wordt? En moet ik in mijn kamer ook eten neerzetten?

In huis heb ik 2 kattenbakken, 1 op de begane grond in de woonkamer en 1 op de 1ste verdieping. Ikzelf slaap op de 2de verdieping (zolder).
Zou ik dan eventueel de kattenbak van de 1ste verdieping weghalen en die dan op mijn kamer zetten? Of zou de kitten (als hij op de 1ste verdieping is) niet in staat zijn naar een andere verdieping te gaan en dan zijn behoefte op een ongewilde plek van de 1ste verdieping doen? (mocht dit het geval zijn, gaat dit over naarmate de kat ouder word?)
En verder heb ik nog 1 vraag, voor de deur van mijn kamer hang ik altijd kleren die nog moeten drogen (aan een wasdroogrek), ik heb nog niet gezien dat mijn kitten daaraan komt maar zou ik beter die kleren in een afgesloten ruimte laten drogen?

Sorry voor de hele waslijst aan vragen, maar ik heb nergens iets gevonden over mijn vragen. :icon_shifty:
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Deur dicht

Bericht door sandy »

Als je kitten bij je slaapt moet hij wel de mogelijkheid hebben om naar de bak te gaan, dus ja dan moet je een bak op je kamer zetten.
Je kan namelijk niet van zo'n beestjes verwachten dat ze dat gaan ophouden, dan zoeken ze wel een ander plekje, als ze moeten dan moeten ze he ;-)
Als hij voor de rest altijd vrij door het huis mag verder is de bak op de begane grond genoeg. Als je 'm op een vaste plek houd dan zoektie die wel op of hij nou boven of beneden is, dat maakt niet uit.
Was hangt hier ook altijd aan de deur, geen probleem.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
boeman
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 mei 2010 15:40

Re: Deur dicht

Bericht door boeman »

Hartstikke bedankt voor je antwoord :grin:

Ik zal dan gewoon de kattenbak van de 1ste verdieping verplaatsen naar mijn kamer en dan ver weg van mijn bed te plaatsen. (heb een vrij grootte kamer)

Nu rest mij nog 1 vraag zal ik ook beter eten en drinken in mijn kamer plaatsen? Of is dit niet nodig? Ik laat namelijk eten in een bakje wilt hij eten, dan eet hij is het op dan vul ik het bij. Let er natuurlijk wel op dat het niet teveel wordt, dus ik voer hem niet echt laat ik zo maar zeggen.

Mijn excuses voor de vele vragen en hartstikke bedankt voor je antwoord. :grin:
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Deur dicht

Bericht door sandy »

Geen excuses hoor, daar is het tenslotte een forum voor, waar je met al je vragen terecht kan :grin:
Ver weg van je bed lijkt me een strak plan :lol: mischien kan je 'm aanleren op een bak te gaan met klep? Dat houd vervelende luchtjes wel aardig weg.

Voor zover ik het me kan herinneren kreeg Buffy 's nachts ook geen brokjes, zij sliep bij ons omdat ik ze nog niet alleen durfde te laten met de anderen.
Ze sliep de hele nacht bij mij, dus hoefde pas 's morgens dr eten en drinken te hebben.
Alhoewel water vooral in de zomermaanden me wel handig lijkt.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Deur dicht

Bericht door Umimeis »

Ik zou wel een bakje drnken neerzetten,maar een bakje met brokjes hoeft niet perse.
Ik heb het in het begin toen Sam hier nog maar net was wel een bakje met brokjes (of eigenlijk zo'n duo bakje) neergezet. Maar het hoeft niet perse hoor.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Deur dicht

Bericht door Ilone »

Kan je geen kattenluikje in de slaapkamer deru doen?
Dn hoef je niet de kattenbak op de slaapkamer te zetten (wat ik nogal onhygiënisch vind ;) )of eten en drinken boven neer te zetten.
Is slechts een idee ;)
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
boeman
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 mei 2010 15:40

Re: Deur dicht

Bericht door boeman »

Hartstikke bedankt voor al jullie antwoorden. :smile:

Zelf vind ik een kattenbak op de kamer ook heel onhygiënisch :lol:, maar omdat ik de geur bijna niet ruik (ook al sta ik ernaast) en een vrij grote kamer heb dacht ik dat het wel zou kunnen als ik een kattenbak in mijn kamer plaats en het meteen schoonmaak als ik zie dat het is gebruik, maar aan de andere kant blijf ik het wel smerig vinden inderdaad :lol:

Ik ga denk ik nu gewoon wel drinken voor de kitten in mijn kamer plaatsen en proberen met de deur een beetje open te slapen, hoewel ik dat niet gewend ben... ik woon namelijk niet alleen en als ik al iemand de trap of hoor gaan word ik al wakker en de deur dicht is altijd een gewoonte van me geweest, maar liever dat dan zo een kattenbak in de kamer :-P
een kattenluik is helaas geen optie denk ik omdat alle deuren in het huis brandwerend zijn en er dus metaal in zit. (misschien dat het wel gewoon kan en anders proberen met deur open te slapen)

maar goed hartstikke bedankt voor al jullie reacties al mijn vragen zijn voorlopig beantwoord. :grin:
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Deur dicht

Bericht door ayla »

wat betreft je was ;) ik heb het helaas wel weg moeten hangen op een aparte kamer, omdat mijn katten het leuk vinden om te schommelen aan de schone was :lol:
maar of dat ook bij jou gebeurd weet je natuurlijk niet. Kan heel goed hiero in de karakters zitten.
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
boeman
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 mei 2010 15:40

Re: Deur dicht

Bericht door boeman »

haha, de kitten nog uitgetest maar had geen interesse in de was :grin: mischien dat het later wel verandert, hopelijk niet. :epray:
swelvet
Huiskat
Huiskat
Berichten: 40
Lid geworden op: 26 apr 2010 22:54

Re: Deur dicht

Bericht door swelvet »

Ik slaap ook altijd met de deur dicht maar soms kruipt de kleine man toch bij me en dan laat ik maar de deur open zodat ie naar de bak kan en bij z'n brokjes en drinken kan. Heb overigens niet het idee dat ie dat doet want als we wakker worden gaat meneer op de bak en eten of ik moet zo zwaar in coma zijn.... ;)
JC Anja

Re: Deur dicht

Bericht door JC Anja »

Ik heb mijn kitten heel in het begin mee naar boven genomen,omdat ik haar nog niet alleen wilde late in die grote huiskamer.Maar ik wil haar ook niet bij me op of in bed,dus in de bakamer,die heel erg groot is.Haar reismandje( dan zonder het deurtje uiteraard) is haar slaapplek,met zachte handdoeken er in en het kleine speel/krabpaaltje voor als ze actief wil zijn en een bakje water én de kattenbak.

s Morgens bracht ik haar naar beneden en dan krijgt ze brokjes en haar melk en is ze weer in de huiskamer. Inmiddels laten we haar wel alleen beneden,als wij gaan slapen en nog steeds zet ik het reismandje er dan ook bij en vaak ligt ze daar nog heerlijk in als ik beneden kom.

Ik merk ook,dat ze haar reismandje dus ook helemaal niet naar vind,als we er mee naar de dierenarts gaan.
Plaats reactie