Zaterdag komt Morris

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
love_western
Kitten

Zaterdag komt Morris

Bericht door love_western »

Hallo allemaal,

zaterdag mag ik mijn katje Morris ophalen. Morris is een rode kater :D
Hopelijk word hij dan dikke vriendjes met onze andere kat Milo :D
Milo is sinds de dood van broertje totaal verandert. Hij was eerste een echte buitenkat, en nu ligt ie het liefst binnen in zijn mand. Gevolg is dat Milo dus aankomt in gewicht.
Dus we hopen dat hij als straks weer een maatje heeft. Dat hij zich weer gelukkiger voelt.
Maar hoe kunnen we de katten aan elkaar laten wennen. Morris komt niet eerder buiten dan dat hij gecastreert is.

En we hebben geen kamer over, waar Morris 's nachts in kan slapen. Zou Morris eventueel in een grote bench kunnen slapen? Anders moet Morris bij mij op de kamer slapen. Maar daar staan hamsters. Eventueel kunnen de hamsters ergens anders staan. Maar omdat ik een hamstery heb, verwacht ik binnenkort een nestje. En die kooi kan dus niet verplaatst worden.

Groetjes, Michelle
Groetjes, Michelle en Milo ( en de toekomstige Morris)
ayla
Tijger
Tijger

Re: Zaterdag komt Morris

Bericht door ayla »

wat leuk dat je er een kat bij krijgt! veel plezier er vast mee! Lijkt mij dat je hem dan in de bench kan laten slapen, wellicht deze afdekken met dekentje dat hij wel een veilig hoekje heeft waar hij kan zijn? of anders in de gang als je die hebt?
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
love_western
Kitten

In de gang is helaas geen optie, omdat 's nachts daar onze Berner ligt.
Niet dat dat problemen geeft. Cai doet zelfs niks tegen onze hamsters.
Maar Morris kan dan ook de trap op. En me moeder heeft liever geen katten boven.
Ook omdat onze hamsters daar staan. Normaal is deur wel dicht. Maar me zusje wil weleens vergeten de deur dicht te doen als ze 's nachts naar de wc moet. En bij haar op de kamer staat ook een hammie. Maar we hebben een redelijke grote bench. En daar past de kattenbak met gemak in. En overdag blijft de bench los dan en 's nachts gaat de bench gewoon dicht.
Roos en Minousch
Panter
Panter

Bericht door Roos en Minousch »

laat hem toch lekker rondhuppelen, geen idee hoe oud het kitten is, maar die horen de wereld te verkennen, en een bensch vind ik voor een hond al erg dus ook zeker voor een kat.
Groetjes Linda, Minousch, Lisa en Chico en Vlinder
Lieve Roos* rust zacht
love_western
Kitten

Me moeder heeft er geen zin dat hij 's nachts in de gordijnen gaat hangen.
Overdag heeft hij genoeg tijd om dat te doen.

Cai heeft als pup ook 's nachts in de bench geslapen. En nu slaap hij ook gewoon in de gang zonder bench. Morris hoeft niet zijn hele leven 's nachts in de bench te slapen. Alleen totdat hij de dingen heeft geleert die niet mogen.
Roos en Minousch
Panter
Panter

Bericht door Roos en Minousch »

tja, een kat is geen hond, en die leer je dus niet zomaar dingen af...
Groetjes Linda, Minousch, Lisa en Chico en Vlinder
Lieve Roos* rust zacht
love_western
Kitten

En waarom is het met onze andere kat wel gelukt?
Die heeft echt wel door dat hij niet in de gordijnen mag klimmen en op de kabels mag bijten.

Dus je wilt zeggen dat joun katten in de gordijnen hangen?
ayla
Tijger
Tijger

Bericht door ayla »

die van mij heeft dat ook geleerd maar dan zonder dat hij 's nachts in de bench ging...
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
love_western
Kitten

Maar het probleem is dat we geen kamer hebben, waar hij 's nachts in kan.
In de huiskamer is geen optie. Liggen veel ste veel kabels + een paar mooie gordijnen.
In de gang is geen optie, omdat hij dan naar boven kan. Eventueel op de slaapkamers kan komen, waar hamsters staan. Er is wel 1 ruimte. En dat is de zolder. Maar die ligt bomvol.
sandy
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door sandy »

Hier hebben ze nog nooit in de gordijnen gehangen en kans genoeg gehad, kabels kijken ze al helemaal niet naar.
Het enige wat hier belangrijk is dat de katten de tijd krijgen om aan elkaar te wennen en tot ze elkaar velen moeten ze zonder toezicht uit elkaar gehouden worden.
Vooral omdat een kitten niet weerbaar genoeg is, dus die bench kan best voor tijdelijk en ik verwacht niet dat je kitten hier problemen mee gaat hebben.
Toen onze Buffy kwam met 10 weken sliep zij de eerste tijd in onze kamer bij mij, deur dicht, en als wij er niet waren met werk oid dan bleef zij ook alleen in de slaapkamer, dit omdat het gewoon veiliger was tot de 2 oudsten gewend waren aan haar.
Zorg dan wel dat een deel is afgesloten zodat je andere kat niet door de tralies kan uithalen, en waar je kitten zich veilig voelt.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
love_western
Kitten

De bench was geen groot succes, want meneer liep er gewoon doorheen :lol:
Toen we Morris hadden opgehaalt begon die 's avonds gelijk te eten en te drinken.
Goed teken dus. Alleen toen begon ik te stressen want hij had de dag erna nog niks op zijn kattenbak gedaan. Maar gelukkig gisteravond tegen half 10 heeft ie als nog wat gedaan :D

This een echte 1 april kat want hij haalt voordurend kattenkwaad uit. Zo werd ik gister al ruw wakker gemaakt, want morris zat mijn arm aan te vallen :shock: Ook wil hij de hele tijd bij mij op schoot en als ie dat niet wil begint ie te miauwen. De gordijnen heeft hij nog niet ontdekt, maar hij kauwt graag op plastic dingen.
Umimeis
Tijger
Tijger

Bericht door Umimeis »

Ik heb Sam in het begin ook in de bench gedaan als ik even weg moest. En overdag ging hij er meestal ook uitzichezelf erin liggen slapen in z'n mandje die ik daarin had gedaan. Het was echt Sam z'n huisje waarin hij zich lekker in terug kon trekken. Na enkele weken ging hij daar minder in en heb ik de bench maar weggehaald. Maar meneer Sam vond dat niet zo leuk dat ik z'n 'huisje'zomaar weg deed :lol:
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Adriana

Bericht door Adriana »

je zou wat zwarte peper over de gordijnen kunnen strooien, katten hebben daar een grote hekel aan en blijven wel uit de buurt. wel om de paar dagen herhalen en dan weten ze het.
maar je hebt je toch vooraf wel gerealiseerd dat je met een kitten ook een heleboel levenslust en kattenkwaad in huis haalt? dus ik begrijp niet helemaal goed waarom het lieve beestje in de bench moet.
met al te veel verbieden ook nog wel uitkijken voor gedragsproblemen, kittens en katten kunnen daar erg angstig van worden en wild gaan plassen en dan hebben jullie pas echt een probleem..
love_western
Kitten

Wat heeft het voor nut om Morris in de bench te doen terwijl gewoon tussen de gaten door kruipt?

En we hebben vaker kittens gehad. Maar ik was alleen een paar dagen alleen thuis. Vandaar dat ik hier wat tips vroeg. Want ik kon mijn moeder niet continue bereiken omdat zij overdag op de motor zat.

En meneer slaapt 's nachts gewoon bij mij op bed met een knuffel en een kruikje waar hij heerlijk tussen ligt. En verder mag Morris heel veel. Alleen niet in de gordijnen klimmen en hij mag niet op dure spullen bijten. Hiervoor heeft hij zijn eigen speeltjes.
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Ik dacht dat de katten niet in de slaapkamers mogen? Als hij nu als kitten bij jou in bed mag, hoop ik dat dat niet opeens afgelopen is als hij groter is. dat gaat hij echt niet begrijpen.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Plaats reactie