Wat moet ik doen?

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
sanne1986
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 jun 2008 12:45

Wat moet ik doen?

Bericht door sanne1986 »

Ik hoop dat jullie mij een beetje op weg kunnen helpen, ik weet dat ik uiteindelijk zelf de beslissing moet nemen!

Vanmorgen zijn wij naar het asiel gegaan om twee katten te bekijken die ik op internet had zien staan, het lijkt echt het ideale koppel wat perfect bij ons zou passen.. Dus je zou denken wat is dan het probleem?! De "problemen" zijn echt puur praktisch, het zou namelijk een stuk beter uitkomen als de twee katten over een paar maanden (1/2jaar?) bij ons zouden komen.. We zijn namelijk aan het verbouwen en daarna hebben ze meer ruimte, dan zouden ze ook buiten de woonkamer kunnen blijven als wij aan het werk zijn.. Nu is dit niet echt mogelijk, want dan hebben we weer geen plaats voor kattenbak, krabpaal e.d. En uiteindelijk zullen ze vast wel naar buiten gaan (als ze zelf willen), maar we zijn bang dat wanneer we ze in woonkamer laten wanneer wij er niet zijn ze de bank kapot gaan maken..
Maar aan de andere kant, als we een half jaar wachten is de kans natuurlijk groot dat dit 'ideale' koppel al ergens anders een thuis heeft gevonden...

Wat zouden jullie doen!? Er toch gewoon voor gaan, de praktische problemen lossen dan misschien vanzelf op? Of toch nog een tijdje wachten en dan op zoek gaan naar een ander koppel??
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Wat moet ik doen!?

Bericht door Nyncke »

Over een half jaar is er vast wel weer een ideaal koppel, dus ik zou het idee loslaten dat het persé dit koppel moet worden.
Met verbouwen ed heb je niet genoeg tijd om aan je nieuwelingen te besteden
sanne1986
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 jun 2008 12:45

Re: Wat moet ik doen?

Bericht door sanne1986 »

tijd om aan ze te besteden is geen probleem.. verbouwing word gedaan in de avonduren, ik ben daar zelf niet mee bezig.. Dus ik zou zelf alle tijd voor ze hebben! Het zou dus puur om de ruimte/rommel gaan die je hebt tijdens een verbouwing
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1915
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Wat moet ik doen?

Bericht door Admin »

Het geplaatst worden in een nieuwe omgeving is al stressopwekkend voor een kat. Wanneer de omgeving onrustig is door een verbouwing, merken katten daar veel van en raken gestresst. Dit kan vervelend gedrag tot gevolg hebben dat je niet 1-2-3 eruit krijgt (denk aan plassen buiten de bak, meubels kapotmaken, agressief gedrag naar elkaar en wantrouwen t.o. het baasje.

Ik snap dat je graag dit koppel in huis wil hebben, maar ik raad je toch aan te wachten tot de verbouwing achter de rug is en de nieuwe katten in alle rust hun nieuwe huis kunnen verkennen.
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
sanne1986
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 jun 2008 12:45

Re: Wat moet ik doen?

Bericht door sanne1986 »

bedankt voor de tip!

Hier had ik nog niet aan gedacht, maar vandaar ook m'n bericht je op dit forum.. We hoeven gelukkig nog niet te beslissen, dus we zullen wel zien hoe het lopen zal!! Maar dit is ook zeker iets om mee te nemen in de overweging!
Gebruikersavatar
Tessa-M
Huiskat
Huiskat
Berichten: 80
Lid geworden op: 26 feb 2009 16:32
Locatie: Wateringen

Re: Wat moet ik doen?

Bericht door Tessa-M »

Ik zou ook wachten, wij dachten ook dat we de ideale kittens hadden gevonden, maar die bleken toen helaas al aan iemand vergeven.

We hebben toen een tijdje gewacht en via via kwamen er 2 hele lieve katertjes op ons pad. Ook qua timing liep het toen bij ons gunstig. Ze kwamen namelijk in de zomervakantie en omdat ik voor de klas sta ben ik dan 6 weken vrij. En het is echt heel fijn als er rust is in je huis, ze schrikken namelijk heel erg van ieder onbekend geluid, dus zo'n verbouwing lijkt me inderdaad erg stressvol voor de beestjes..

Succes met je verbouwing en de zoektocht naar het ideale koppel!
Groetjes, Tessa
Elsa
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 19 apr 2009 09:46
Locatie: provincie Brabant

Re: Wat moet ik doen?

Bericht door Elsa »

Misschien overwegen een aanbetaling te doen zodat de mensen de katten vasthouden voor jullie.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Wat moet ik doen?

Bericht door Adriana »

ja, daar dacht ik ook aan, situatie bij de mensen van het asiel uitleggen en voor de katten betalen en laten overschrijven en dan pensionkosten of bijdragen in het voer en af en toe daar gaan knuffelen en zo snel als mogelijk is mee naar huis!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
sanne1986
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 jun 2008 12:45

Re: Wat moet ik doen?

Bericht door sanne1986 »

we hebben uiteindelijk toch maar besloten ze daar te laten, achteraf een goede keus.. want er waren wat tegenslagen met de verbouwing waardoor het langer duurt... Ze waren al vrij snel weg daarna zag ik, dus ze hebben nu vast ook een goed thuis! Wij wachten nu tot na de verbouwing en dan gaan we nog eens langs het asiel!
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Wat moet ik doen?

Bericht door JLC »

Er zijn meer leuke katten. Ik hoop dat jullie straks een leuk stel vinden.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Plaats reactie