Ik heb sinds een paar maanden een poes, gehaald uit het asiel.
Alles gaat prima eigenlijk en heb er zeker nog geen spijt van!!!
het enige is dat ze een beetje een debiel is als het gaat om de kattenbak..
zo lijkt het af en toe net alsof ze gaat gewoon omdat ze het even leuk vind,
ze doet dan niks maar gaat er wel gewoon even in om lekker te graven.
Opzich helemaal geen probleem, alleen daardoor is de kattenbak vaak 1 grote bende
en doordat ze zoveel aan het graven is daar, graaft ze dus ook lekker door haar eigen grote boodschappen heen met als gevolg dat ze vaak stinkt....
Niet heel erg dat je het echt ruikt maar als ze op schoot zit en je ruikt echt aan haar vacht, dan stinkt ze gewoon naar de kattenbak.
Ook had ik eerst kattenbakvulling gehaald wat je er een maand in kan laten zitten, je moet alleen wel de grote boodschap eruit halen maar verder kon je het laten zitten, hier ben ik maar vanaf gestapt omdat ze er zo vaak een bende van maakt dat ik de bak toch vaker ging verschonen, ik heb nu gewoon vulling (de goedkoopste zak) maar dat heb weer als nadeel dat het best "stoffig" is, elke dag als ik thuis kom is ze wel een paar keer geweest denk ik, en daarna lekker over tafel gaan lopen en op de bank enzo, waardoor ik overal witte pootjes zie gaan....
Ik werk ook eigenlijk nog steeds met kattenbak zakken, vind het erg handig omdat je niet elke keer de hele bak schoon hoeft te maken, maar eigenlijk werkt het ook niet omdat ze zo lekker kan graven, ik heb de bak afgelopen zaterdag gedaan maar ik keek net en zie dat ik het nu al niet meer als zak eruit kan halen...
Misschien mensen hier met ervaring hiermee, wat je nou het beste kan doen en welke vulling het beste te gebruiken zodat ik niet meer overal die pootjes vind.. en hoe zorg ik dat ze niet meer zo stinkt,
Actief op de kattenbak
Actief op de kattenbak
Laatst gewijzigd door Admin op 17 mei 2010 23:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast
Reden: Titel aangepast
Re: debiel op de kattenbak
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. (uhm nou vind ik 'debiel' niet een heel goed gekozen woord maar dat terzijde)
Heb je ook al zonder zak geprobeerd? Misschien vind ze die zak maar niets..of juist interessant om kapot te krijgen en is ze daar dus steeds mee bezig?
Verder ruiken mijn katten soms ook naar kattenbak...Ze gaan niet voor de lol zover ik weet, maar als ze gaan wordt er wel eerst deskundig een kuiltje gegraven en die wordt weer keurig dicht gegooid. Dus ze zijn er wel een tijdje mee bezig en als er dan net een grote boodschap in ligt dan wil het wel eens voorkomen dat ik een kat knuffel en dan denk 'gatver je ruikt naar kattenbak'
Oja en als je kattenbakvulling had die en maand mee moet gaan dan was dan warschijnlijk klontvormende kattenbakvulling....daar moet je wel ook de klonten uitscheppen he (de plasjes zijn dat). Ik haal hier alleen ook zeker niet de maand, maar heb ook twee katten...maar twee weken haal ik ook niet, na ruim een week vind ik het wel weer vies genoeg.
Heb je ook al zonder zak geprobeerd? Misschien vind ze die zak maar niets..of juist interessant om kapot te krijgen en is ze daar dus steeds mee bezig?
Verder ruiken mijn katten soms ook naar kattenbak...Ze gaan niet voor de lol zover ik weet, maar als ze gaan wordt er wel eerst deskundig een kuiltje gegraven en die wordt weer keurig dicht gegooid. Dus ze zijn er wel een tijdje mee bezig en als er dan net een grote boodschap in ligt dan wil het wel eens voorkomen dat ik een kat knuffel en dan denk 'gatver je ruikt naar kattenbak'
Oja en als je kattenbakvulling had die en maand mee moet gaan dan was dan warschijnlijk klontvormende kattenbakvulling....daar moet je wel ook de klonten uitscheppen he (de plasjes zijn dat). Ik haal hier alleen ook zeker niet de maand, maar heb ook twee katten...maar twee weken haal ik ook niet, na ruim een week vind ik het wel weer vies genoeg.
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Welkom op het forum!
Nou vind ik de titel ook niet echt geslaagd
maar dat is niet waar het hier over gaat.
Ik heb zelf klontvormende kattenbakvulling, deze geeft ook niet zoveel stof af en je hoeft niet steeds de kattenbak te verschonen. Alleen even de klontjes urine en de drolletjes er dagelijks uitscheppen.
Mijn ervaring met zakken is ook dat ze erin gaan graven totdat het kapot is, dus mijn advies is die eruit te halen.
In een dierenspeciaalzaak kan je ook informatie vragen over verschillende kattenbakvulling, welke stofvrij is e.d.
Nou vind ik de titel ook niet echt geslaagd

Ik heb zelf klontvormende kattenbakvulling, deze geeft ook niet zoveel stof af en je hoeft niet steeds de kattenbak te verschonen. Alleen even de klontjes urine en de drolletjes er dagelijks uitscheppen.
Mijn ervaring met zakken is ook dat ze erin gaan graven totdat het kapot is, dus mijn advies is die eruit te halen.
In een dierenspeciaalzaak kan je ook informatie vragen over verschillende kattenbakvulling, welke stofvrij is e.d.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel
Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Ik gebruik Kitty friend extra
http://www.diervoordeel.nl/kat/kitty-fr ... ml?cat=251
en een zak. Ben erg tevreden over dit grid, vind eigenlijk nooit stof of klontjes op de grond, en neemt veel vocht op, stinkt niet gelukkig!
Ik heb 2 katten en Garfield ging altijd regelmatig naar binnen om de kattenbak weer in orde te krijgen nadat Felix bv was geweest.
Nu Felix in de bench zit, doet garfield niet meer steeds naar de bak gaan en organiseren.
Ik heb op een gegeven moment de zak er ook uit gehaald, en nu graaft hij ook een stuk minder als hij zelf net naar het toilet is geweest.
http://www.diervoordeel.nl/kat/kitty-fr ... ml?cat=251
en een zak. Ben erg tevreden over dit grid, vind eigenlijk nooit stof of klontjes op de grond, en neemt veel vocht op, stinkt niet gelukkig!
Ik heb 2 katten en Garfield ging altijd regelmatig naar binnen om de kattenbak weer in orde te krijgen nadat Felix bv was geweest.
Nu Felix in de bench zit, doet garfield niet meer steeds naar de bak gaan en organiseren.
Ik heb op een gegeven moment de zak er ook uit gehaald, en nu graaft hij ook een stuk minder als hij zelf net naar het toilet is geweest.
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
ok misschien is de opmerking debiel niet helemaal op zijn plaats
maar zo lijkt het af en toe, ze is altijd super actief en aandacht vragend zodra ik thuis kom..
super leuk dus!!! maar soms ben ik thuis en dan zit ik even achter de computer en dan blijft zij maar gaan naar die kattenbak soms komt ze eruit loopt een rondje door de kamer en hup daar gaat ze weer, maar misschien is het wat je zegt en is die zak gewoon te interessant ofzo.
zal het is zonder zak gaan proberen
oja over de vulling, dat was niet van die klontvormende, maar het waren kristallen (witte) en wat blauwe er tussen.... het was weer helemaal nieuw vertelde ze mij, bijkomende voordeel was doordat het wat grotere korrels (kristallen) waren dat ze ook niet tussen de pootjes bleven zitten en je ze dus niet door je hele huis vond
helaas werkte dat niet omdat ze die er gewoon uit gooide tijdens het graven en eenmaal uit de bak waren die kristallen juist weer groot genoeg om interessant te zijn om mee te gaan spelen

maar zo lijkt het af en toe, ze is altijd super actief en aandacht vragend zodra ik thuis kom..
super leuk dus!!! maar soms ben ik thuis en dan zit ik even achter de computer en dan blijft zij maar gaan naar die kattenbak soms komt ze eruit loopt een rondje door de kamer en hup daar gaat ze weer, maar misschien is het wat je zegt en is die zak gewoon te interessant ofzo.
zal het is zonder zak gaan proberen
oja over de vulling, dat was niet van die klontvormende, maar het waren kristallen (witte) en wat blauwe er tussen.... het was weer helemaal nieuw vertelde ze mij, bijkomende voordeel was doordat het wat grotere korrels (kristallen) waren dat ze ook niet tussen de pootjes bleven zitten en je ze dus niet door je hele huis vond
helaas werkte dat niet omdat ze die er gewoon uit gooide tijdens het graven en eenmaal uit de bak waren die kristallen juist weer groot genoeg om interessant te zijn om mee te gaan spelen