Nieuw vriendje voor Mickey?

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
kimmie263
Huiskat
Huiskat

Nieuw vriendje voor Mickey?

Bericht door kimmie263 »

hallo allemaal.
een tijdje geleden heb ik hier ook al eens een vraag gesteld over t samen brengen van 2 volwassen katten. ondanks alle goede adviesen is dit toen niet geheel gelukt :cry: mickey en minoes vonden elkaar gewoon niet zo aardig...
nu t vervelende nieuws, minoes is er niet meer...
omdat ik toch graag nog een kat/poes erbij wil, ben ik nu aan het denken om er eventueel een kitten bij te nemen.
maar heb geen zin in weer 2 katten die elkaar niet kunnen luchten of zien....
heeft er iemand tips?
alvast bedankt!!
Cari
Tijger
Tijger

Re: Nieuw vriendje voor mickey?

Bericht door Cari »

Ik heb net je andere topic gelezen over MIckey en Minoes.
Wat ik daar uit begreep is dat Minoes in eerste instantie de problemen maakte en Mickey er uiteindelijk tabak van had en ook in de aanval ging. Hoe lang is Mickey nu al weer alleen?
Een kitten erbij geeft waarschijnljk veel minder problemen, maar dan moet Mickey nog wel speels zijn, anders heeft hij dat liever niet. Hoe oud is hij en heeft hij ooit samen met andere katten geleefd?
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
kimmie263
Huiskat
Huiskat

Re: Nieuw vriendje voor Mickey?

Bericht door kimmie263 »

bedankt voor de reactie.
mickey is een kater van 4... hij is nu ongeveer een maand of 2 weer alleen.
minoes was echt een poes.. echt een dametje die precies liet merken wat ze wel en niet wilde. maar ze was op t laatst echt bang van mickey.
de haren vlogen regelmatig door t huis..
heb toen maar als de ene binnen was, de andere buiten, of de ene boven en andere beneden..
omdat ik dit dus nu wil voorkomen vraag ik me af of het uberhaupt wel slim is om er of een kitten of andere kat bij te nemen....
Cari
Tijger
Tijger

Bericht door Cari »

Ik kan je geen garanties geven. Ik denk dat je met een katerkitten de beste kans maakt. Heb je een bench of zou je die van iemand kunnen lenen? Dan zou je het kitten even een paar dagen in de bench kunnen houden, zodat ze op een veilige manier met elkaar kennis kunnen maken.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
kimmie263
Huiskat
Huiskat

Bericht door kimmie263 »

hallo allemaal
ben ik weer..
na t fiasco van de vorige keer durfde ik t niet zo goed aan om t weer te proberen.
maar toch, t verlangen blijft voor een poes erbij. denk dus nu serieus na over een kitten erbij.
mag woensdag gaan kijken:-)
dus nogmaals tips gevraagd hoe t beste te handelen!
Plaats reactie