Afhouden van balkon?

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Carolien_h
Huiskat
Huiskat

Afhouden van balkon?

Bericht door Carolien_h »

Beste allemaal,
ik heb de afgelopen week al heel veel gelezen op deze site, allemaal erg nuttig, super site en forum is dit zeg!
Ik zal me in het kort voorstellen: Ik ben een jonge werkende meid en sinds augustus vorig jaar heb ik eindelijk mijn eigen appartementje. Ik ben altijd dol geweest op katten maar helaas was mijn vader altijd allergisch en heb ik er vroeger nooit een gehad. Nu is het mijn tijd!
Ik ben van plan om naar Poezenboot hier in Amsterdam te gaan. Dit is in mijn opzicht op een geweldige instelling en wil ze graag steunen door een van hun kindjes over te nemen. Ik heb dus nog geen flauw idee wat het wordt, een kat of poes, kitten of volwassene. Ik ga gewoon maar eens kijken en zien of er eentje bij zit waar ik verliefd op word.....

Zoals gezegd, heb ik al veel gelezen op deze site, maar er is toch nog een ding waar ik me een beetje zorgen over maak. Van mij zou mijn toekomstige huisgenoot overal mogen komen. Ik zit alleen nog een beetje in mijn maag met mijn balkon. Ik hen zo'n balkon met van die spijlen en ik weet dat mijn onderburen (ik woon op twee hoog, maar dan heb ik het over degene die in het huis wonen en dus de tuin beheren waar mijn balkon op uit kijkt) een hond en een kat hebben. Deze hebben ook geregeld ruzie, maar ik zou ik dus een beetje bang zijn dat mijn katje hier op zou reageren en eventueel naar beneden zou springen. Nu heb ik al wel wat gelezen over het kat-proof maken van je balkon, maar aangezien ik mezelf dat niet echt zie doen, had ik eigenlijk besloten om de kat gewoon binnen te houden. Dan blijft er enkel het volgende over: van mij zou de kat ook best in mijn slaapkamer mogen komen, maar 's nachts heb ik vaak mijn balkondeuren open, en zou hij dus alsnog op het balkon kunnen komen. Er hangen wel gordijnen voor, maar ik neem aan dat dit niet voldoende is. Heeft iemand tips voor me? Of is het balkonproof maken echt niet moeilijk en kan ik dat ook? Of toch maar 's nachts mijn slaapkamerdeur dicht houden? Ik twijfel nog een beetje!

Nogmaals, ik heb al heel veel informatie gevonden hier, waarvoor ik erg dankbaar ben! Ik weet zeker dat als ik nog eens met een vraag zit, hier zeker weer te vinden ben!

Groetjes,
Carolien
Umimeis
Tijger
Tijger

Re: Afhouden van balkon?

Bericht door Umimeis »

Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Plaats reactie